Gå til innhold

Hvilket skjermkort etter 8800ultra?Help folkens

theman85

Anbefalte innlegg

Sitter på en snart to år gammelt ultra kort som holder mål enda men ønsker og bytte det ut!

Kan noen som har go peil på skjermkort hjelpe meg ut litt med mitt lille problem!?

Valget står mellom 9800gx2(de testene jeg har lest sier dette rocker det meste)Ati radeon 4870x2 eller bare 4870(begge disse to har fått meget bra kritikk)eller gtx 280(testene mener at utlraen yter nesten like godt som gtx 260)????????????

Spiller for det meste kunn fps spill og noen ganger strategi,men mest fps som crysis warhead og stalker clearsky:)

Mine maskinspecs ellers er en go overcloket intel e6750 til 3,2 med luftkjøling,ocz nvidia sli 6400 4gig ,8800ultra fra evga ,evga 680i sli hovedkort og en 160gig vanlig sata2 disk:)

Kommer til å bytte ut min cpu til en 8400 og clocke den opp:)

Tusen takk til de som hjelper meg ut!!

Mvh georg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har en 9800GTX som vil gjerne bytte snarest også, men klarer ikke å bestemme meg for HD4870X2 eller GTX 280. Nettopp fordi som du har nevnt, forrige-generasjon kortet 9800GX2 rokker det meste like bra som disse såkalte topp kortene fra begge leiere.

Det er godt mulig at GTX 260 Core 216 vil falle ned til "fornuftige" priser og dra de gamle med seg også. Disse kan forhåpentligvis bli bra og rimelige alternativer snart, særlige hvis du har SLI-støtte.

Det er også noen løse rykter om ett par nye 55nm kort fra Nvidia, og noen hevder at de dukker opp 15. november. Selv om disse ryktene er løse, men jeg personlige kommer til å vente noen uker for å kjøpe noe som helst.

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar

Takk for svaret sam

Blir nok mest sannsynlig 9800gx2 kortet ellers så kjøper jeg et 3870x2 så lenge:)

Har sett 3870x2 til tusen lappen her på hardware.no og det kortet holder vist fortsatt mål og er billig:)

Kanskje jeg kjører to i sli men går det på et nforce hovedkort?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

da var den ny pc min på plass!:)

E8400 clocket til 4.0ghz på luft!

Zalman 9700 cpu kjøler

Xfx 780i 3way sli

Sapphire Radeon 3870x2

Men har beholdt min 160gig harddisk og ocz 6400 sli rammen min:)

Kjørte en test på 3mark 06 og fikk faen meg en score på 21145!!

Hadde kunn regnet med 16000-17000 så dette synes jeg var sykt bra:)

Men synes crysis ikke har like fin flyt som på 8800ultra eller er det

bare meg? jo,merc 2 er det eneste spillet til nå som virkelig lagger!

ligger på kunn 10fps hele tiden så aner ikke hva det kan være?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...