Stvg9124 Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 (endret) Hei! Har en eldgammel VHS video her, som jeg gjerne skulle hatt inn på pcen/macen på et eller annet vis. Evt til dvd format, og så rippet inn Hva trenger jeg av utstyr, og hvor får jeg tak i det?? VHS`en inneholder film fra en musikal vi hadde i 7ende klasse, hadde vært artig å digitalisert den! Endret 30. september 2008 av eidem Lenke til kommentar
Kani Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Jeg bruker en liten sak som heter "Canopus ADVC110". Søk på Kelkoo.no eller noe så ser du hvor du får den billigst (den er ganske dyr, 2-3000 kr). Det billigste alternativet som jeg har fått foreslått er kanskje litt umoralskt, men dog; Stikk på Elkjøp å kjøp en slik dvd-spiller/VHS-spiller slik at du kan brenne VHS rett fra kassetten over til plate med DVD-spilleren (innebygd brenner). Når du er ferdig med den stikker du å leverer den på Elkjøp og får pengene tilbake (30 dagers full returrett). Så putter du DVD-en i mac'en, overfører den til iMovie (eller hva du nå enn bruker) og redigerer. Gudd løkk! Lenke til kommentar
LarsXpert Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 jeg har dvd opptaker fra lg, som kan overføre begge veier mellom dvd og vhs. Kostet 2000,- Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Kjøp et TV-kort, og koble en vanlig VHS-spiller rett inn i PC-en (TV-kortet). Så er det bare å ta opp. Har du en VHS-spiller, så koster det ikke mer enn noen få hundrelapper. (ikke det at en VHS-spiller burde koste noe særlig) Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Her har du et par TV-kort som burde funke greit nok: TV-kort Kravet er at det har kompositt eller S-video inngang. Dette er det VHS-spillere bruker, der sistnevnte vil gi desidert best kvalitet. Har VHS-spilleren kun Scart-utgang så finnes overgang fra Scart til kompositt/S-video overalt til noen få kroner. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 Du kan levere VHS kassetten til en fotobutikk og få den overført til en DVD. Det er det klart rimeligste alternativet så lenge du bare har en eller to kassetter, og ikke så umoralsk som forslaget til kani (da ødelegger du bare for deg selv og alle andre). Så bruker du bare et DVD to AVI program, og ripper DVD'en over til datamaskinen Lenke til kommentar
emero Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 Det billigste alternativet som jeg har fått foreslått er kanskje litt umoralskt, men dog; Stikk på Elkjøp å kjøp en slik dvd-spiller/VHS-spiller slik at du kan brenne VHS rett fra kassetten over til plate med DVD-spilleren (innebygd brenner). Når du er ferdig med den stikker du å leverer den på Elkjøp og får pengene tilbake (30 dagers full returrett). Så putter du DVD-en i mac'en, overfører den til iMovie (eller hva du nå enn bruker) og redigerer. Slike kunder synes jeg fortjener et skikkelig tupp i rævva eller andre kroppsdeler... Lenke til kommentar
Kani Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 Det billigste alternativet som jeg har fått foreslått er kanskje litt umoralskt, men dog; Stikk på Elkjøp å kjøp en slik dvd-spiller/VHS-spiller slik at du kan brenne VHS rett fra kassetten over til plate med DVD-spilleren (innebygd brenner). Når du er ferdig med den stikker du å leverer den på Elkjøp og får pengene tilbake (30 dagers full returrett). Så putter du DVD-en i mac'en, overfører den til iMovie (eller hva du nå enn bruker) og redigerer. Slike kunder synes jeg fortjener et skikkelig tupp i rævva eller andre kroppsdeler... Tror ikke vi skal gå i dybden på det. Var et lovlig forslag. At det er bare tullinger som gjør det blir noe annet... Lenke til kommentar
Stvg9124 Skrevet 30. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2008 Det billigste alternativet som jeg har fått foreslått er kanskje litt umoralskt, men dog; Stikk på Elkjøp å kjøp en slik dvd-spiller/VHS-spiller slik at du kan brenne VHS rett fra kassetten over til plate med DVD-spilleren (innebygd brenner). Når du er ferdig med den stikker du å leverer den på Elkjøp og får pengene tilbake (30 dagers full returrett). Så putter du DVD-en i mac'en, overfører den til iMovie (eller hva du nå enn bruker) og redigerer. Slike kunder synes jeg fortjener et skikkelig tupp i rævva eller andre kroppsdeler... Tror ikke vi skal gå i dybden på det. Var et lovlig forslag. At det er bare tullinger som gjør det blir noe annet... Hehe.. Jeg jobber på elkjøp til daglig, så jeg må bare si at akkuratt den løsningen der er veldig uaktuell Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå