Gå til innhold

Hvorfor er det ingen mobiler som kan brukes med kamerastativ?

fredriks91

Anbefalte innlegg

Nå som det er så stort fokus på kamera delen på mobilen så lurer jeg på hvorfor det ikke fins mobiler man kan bruke sånn kamerastaviv med, eller tripod som det og heter.

Det er jo ikke vanskelig, bare ett lite hull som man kan skru det fast i.

Så kan man og bruke stativene til når man skal se på film osv osv.

Og en annen ide er hvis man kunne f, eks tatt pekepinnen og skrudd det inn i hullet og brukt det som en ekstern antenne hvis det er dårlig dekning, og da mener jeg ikke sånn bare når man er ute i skog og mark, men og hvis det er svake wifi signaler mens du er i hagen og surfer.

Disse tripodene kunne og blitt brukt til antenner sikkert.

Her er noen illustrasjoner (tatt med min nokia n82 btw)

Den tripoden kjøpte jeg for 3 euro, så dette kunne være noe som følgte med i pakken

post-161308-1222629630_thumb.jpg

post-161308-1222629642_thumb.jpg

Endret av fredriks91
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror at det er fordi mobiler er veldig kompakte og all plass inni er brukt opp. For å kunne feste et kamerastativ trenger du et lite hull inn i telefonen, og det tar plass. Ellers har ikke mobilene så stor oppløsning at det er nødvendig. Det er som ofte liten forskjell på om kameraet er i ro eller i liten bevegelse pga oppløsningen på bildene.

Lenke til kommentar
Jeg tror at det er fordi mobiler er veldig kompakte og all plass inni er brukt opp. For å kunne feste et kamerastativ trenger du et lite hull inn i telefonen, og det tar plass. Ellers har ikke mobilene så stor oppløsning at det er nødvendig. Det er som ofte liten forskjell på om kameraet er i ro eller i liten bevegelse pga oppløsningen på bildene.

Tja det burde vell gå an og trylle det på plass? tror ikke mobilene nødvendigvis hadde blitt så utrolig mye større,siden se for deg at du stapper tyggi inn i ett sånnet hull, tar tyggi klumpen ut og drar det utover flaten på en mobiltelefon så ser du at det ikke er så mye og si, og den ikke trenger og bli så mye tykkere NØDVENDIGVIS.

( vet jeg brukte ett rart eksempel)

Lenke til kommentar

Sony Ericsson husker jeg hadde kamerastativ til blant annet K800i.

41TrmzLu86L._SL500_AA240_.jpg

edit:

Er ikke blitt så populært tror jeg. Er vel muligens det at mobil kamera er noe som er enkelt og ha med seg, siden man som regel har med mobilen sin uansett, og det tar ikke noe ekstra plass. Om man skal dra med seg et kamerastativ, selv om det ikke trenger ta så stor plass, så kan man like greit ta med seg et skikkelig kamera.

mobile-tripod.jpg

Endret av Dain Bramaged
Lenke til kommentar

tror nok ikke det hadde blitt brukt sånn kjempe mye for bare kameraet sin del, hvertfall ikke og dratt det med seg.

men se for deg at du skal filme noe, sånn f,eks at du skal kødde med noen og har ingen til og holde kameraet, se på en film på flyet, bruke lommelykten på mobilen så slipper du og holde den i munnen etc mens du skifter en sikring.

Og det er jo ett salgstriks i seg selv hvis man skal profilere mobilen som en kamera telefon.

Men det med og bruke pekepinnen som en ekstern antenne burde jo det ikke være noe problemer med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...