aeron- Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Hardware: Sony NEC Optiarc DVD RW burner ad-7200Ss, 20x, SATA, Samsung SpinPoint F1 750GB SATA2 32MB 7200RPM ABIT IP35 PRO, P35, Socket-775, ATX, Silent Otes2, 2xGbLAN, DDR2, 2xPCI-Ex16 Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CL5 x2, Kit w/two matched CM2X1024A-6400 Dimm`s Intel Core# 2 Duo E8400 3.0GHz, Socket LGA775, 6MB, 1333Mhz BOXED w/fan Gainward Geforce 9600GT 1GB GDDR3 "GS", PCI-Express 2.0, 2xDVI/HDMI/DisplayPort Corsair Powersupply 750W Black, ATX/EPS, 140mm Fan, 8xSATA, SLI Bruker SATA disk. Får bluescreen samme sted hver gang, har allerede byttet hovedkort 1 gang, men nå virker det som det er ett annet problem. Vanskelig å feilsøke BSoD uten windows for meg som ikke har mye erfaring med software. Kjøpte komponenter for ca 3 uker siden å har enda ikke fått brukt pc`n. BSoD dukker opp på installing device hver eneste gang. Håper noen kan hjelpe meg med dette. På forhånd takk. Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 jeg har også opplevd store problemer med instalasjon av xp på p35 chipsetta til intel. er det sp2 du prøver å instalere? det du "kan" prøve er å slipstreame sp3 over på sp2. dette kan du gjøre med nlite.. eller enda lettere, last ned en xp sp3 versjon som har samme språk og er samme "verjon" som den du har.. så kan du bruke samme kode. Lenke til kommentar
aeron- Skrevet 28. september 2008 Forfatter Del Skrevet 28. september 2008 jeg har også opplevd store problemer med instalasjon av xp på p35 chipsetta til intel. er det sp2 du prøver å instalere? det du "kan" prøve er å slipstreame sp3 over på sp2. dette kan du gjøre med nlite.. eller enda lettere, last ned en xp sp3 versjon som har samme språk og er samme "verjon" som den du har.. så kan du bruke samme kode. Har testet både sp2 og sp3 versjon av xp, men kommer det samme hver gang. Kan det ha noe med SATA drivere under installasjon? Lenke til kommentar
v3g4rd Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Det kan også være problemer med minnet ditt. Har du prøvd å kjøre memtest86, eller byttet ut minnet og prøvd med noen andre brikker? Lenke til kommentar
aeron- Skrevet 28. september 2008 Forfatter Del Skrevet 28. september 2008 Det kan også være problemer med minnet ditt. Har du prøvd å kjøre memtest86, eller byttet ut minnet og prøvd med noen andre brikker? Har kjørt memtest i ca 8 timer uten at det var noen errors, mulig at testen ikke er 100% pålitelig Lenke til kommentar
loddebolten Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 (endret) Prøv følgende. 1.Resett CMOS. 2.start opp og gå rett i bios og sett spenningen på rammen manuelt.Jeg TROR brikkene dine skal ha 1.9V.(sjekk dette først). Hovedkortet setter de til 1.8V på auto og det funker dårlig. Bios bør også oppgraderes så snart det er mulig. Endret 28. september 2008 av loddebolten Lenke til kommentar
MrVilla Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Det kan også være problemer med minnet ditt. Har du prøvd å kjøre memtest86, eller byttet ut minnet og prøvd med noen andre brikker? Har kjørt memtest i ca 8 timer uten at det var noen errors, mulig at testen ikke er 100% pålitelig Jeg kjørte memtest i flere timer i helga på mitt minne uten at den visste feil. Skiftet ram og nå fungerer pc'en som en drøm. Har blitt litt skeptisk til memtest etter det... Lenke til kommentar
aeron- Skrevet 9. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2008 Var nok ikke rammen nei, har akkurat byttet ram å fortsatt ikke noe bedring, samme BSoD.......... Lenke til kommentar
aeron- Skrevet 9. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2008 Noen som kan hjelpe meg med å finne riktige sata drivere sånn at jeg kan få testet om det er dette som mangler. Har nå byttet både hovedkort og ram så er nesten sikker på at det er driverfeil. Får bluescreen på samme sted hver gang, ved installering av winxp både sp2 å sp3. Hovedkort: ABIT IP35 PRO, P35, Socket-775, ATX, Silent Otes2, 2xGbLAN, DDR2, 2xPCI-Ex 16. Å nei igjen jeg har ikke engang fått lagt inn windows. Hatt dette problemet i 33 dager nå siden delene var nye. Har testet hardware så er nesten 100% sikker på at det ikke er dette, men jeg er ikke så god på software så jeg trenger hjelp til installasjon eller det jeg har problemer med. På forhånd takk. Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 om windows er viktig for deg er det muligens bare en vei å gå for deg.. vista. mulighet 2 uten om vista er å instalere xp på en annen pc med p3x chipset, jeg har mulighet til å gjøre dette for deg egentlig. mulighet 3. instalasjonen klikker når den instalerer microsoft driver for pata kontrollern. deaktiver pata kontroller fra bios, og prøv igjen. deaktiver så mye som mulig fra bios om det også skulle faile. ellers så finner du drivere (om det er noen) på cd'n som medfølger hovedkortet og netsidene til abit. Lenke til kommentar
_Xorcist Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Jeg har sett BSOD under installasjon av XP med 0x0000007B stop code. Årsaken var i det tilfellet manglende SATA drivere. Siden du vel neppe har noen floppy så er alternativet å slipstreame inn riktig SATA driver ved å bruke nLite. Aktuelle kandidater til driver du må ha er vel disse: ftp://ftp.abitshop.com/pub/driver2/sata_d...l_raid_ahci.zip ftp://ftp.abitshop.com/pub/driver2/sata_d...n_raid_ahci.zip Hvis hovedkortet kjører kontrollerne i AHCI mode så kan det også være en idé å skru av dette i BIOS. XP er ikke så glad i AHCI tror jeg. Lykke til! Lenke til kommentar
kjbu Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Det kan også være problemer med minnet ditt. Har du prøvd å kjøre memtest86, eller byttet ut minnet og prøvd med noen andre brikker? Har kjørt memtest i ca 8 timer uten at det var noen errors, mulig at testen ikke er 100% pålitelig Jeg kjørte memtest i flere timer i helga på mitt minne uten at den visste feil. Skiftet ram og nå fungerer pc'en som en drøm. Har blitt litt skeptisk til memtest etter det... Har samme erfaring som deg. memtest er ikke til å stole på. Slet med det samme som deg, memtest viste ingen feil, men bytte av minne løste problemet. -kjbu Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Det kan også være problemer med minnet ditt. Har du prøvd å kjøre memtest86, eller byttet ut minnet og prøvd med noen andre brikker? Har kjørt memtest i ca 8 timer uten at det var noen errors, mulig at testen ikke er 100% pålitelig Jeg kjørte memtest i flere timer i helga på mitt minne uten at den visste feil. Skiftet ram og nå fungerer pc'en som en drøm. Har blitt litt skeptisk til memtest etter det... Har samme erfaring som deg. memtest er ikke til å stole på. Slet med det samme som deg, memtest viste ingen feil, men bytte av minne løste problemet. -kjbu Memtest er et program som er laget for å vise feil på minnet, men dette er jo selvsagt ikke en garanti for om minnet fungerer optimalt med hovedkortet. Memtest er veldig kjekt å ha om man har stabilitetsproblemer og man mistenker minnet for å være synderen. Lenke til kommentar
aeron- Skrevet 11. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2008 Problemet er løst, var ikke verken minnet eller cpu, drivere kanskje. Men byttet dvd brenneren med en gammel cd-rom ide å nå fungerer det som det skal. Takk for alt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå