Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvordan få serveren til å bli en FTP-server?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Står serveren på samme PC som du prøver å koble opp mot den med?

På samme maskin skal også localhost ftp://127.0.0.1 fungere.

Edit: La inn Filezilla her og la inn en bruker tilknyttet en harddisk. Klikket deretter på ftp://127.0.0.1 og fikk opp HD. Klikket så på gå ett nivå opp og la inn bruker & passord. Mere skulle ikke til for å full tilgang med FTP.

Greier du å pinge ipadressen?

http://wiki.filezilla-project.org/FAQ

Endret av la7dfa.com
Lenke til kommentar

Jeg driver nå på med selve serveren (ikke klient).

Serveren (win xp) kjører filezilla server og har ip-adresse: 192.168.70.159

Klienten har ip-adresse: 192.168.70.185 og er broen til serveren (dvs: At serveren er koblet til klienten for å komme til nettverket, også kalt bridge.)

Problemet er at Serveren ikke vil starte, jeg får bare opp "error, could not connect to server", jeg har ikke innstallert klienten engang.

Jeg har ingen peiling på hva pinge ip er, men jeg kan lese litt. :)

Endret av Bob92
Lenke til kommentar

Du må jo først installere serveren med brukernavn og en katalog den har tilgang til. Bruk mest mulig default settings ellers.

Når det er gjort så klikker du her (med nettleseren på server_PC): ftp://127.0.0.1 for å teste den.

Får du det til å virke så prøver du ftp://127.0.0.1 fra klient_PC og deretter kan du prøve med Filezillaklienten.

Lenke til kommentar

Klienten har ip-adresse: 192.168.70.185 og er broen til serveren (dvs: At serveren er koblet til klienten for å komme til nettverket, også kalt bridge.)

Problemet er at Serveren ikke vil starte, jeg får bare opp "error, could not connect to server", jeg har ikke innstallert klienten engang.

I Management Console (som du viser på bildet) skal du koble til 127.0.0.1 ikke ftp://ip-adresse.

Lenke til kommentar
Du klikker på ikonet med ett hode. Høyreklikk for å legge inn bruker og katalog. Du kan bruke som gruppe for brukeren.

Hvis du ser på bildet jeg la til en gang til så ser du at det ikonet er grått, jeg vet ikke hvorfor.

I Management Console (som du viser på bildet) skal du koble til 127.0.0.1 ikke ftp://ip-adresse.

Prøvde det også, like håpløst.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...