Gavekort Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Hei! Jeg har funnet frem min gamle shuttle, og har kjøpt CuteFTP Pro, men problemet er at det kun vil koble seg til en FTP, ikke bli en FTP. Forslag? Lenke til kommentar
maedox Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Prøv denne: http://filezilla-project.org/ Du kunne forsåvidt har spart pengene du brukte på Cute FTP Pro også, men nå er det vel for sent. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 28. september 2008 Forfatter Del Skrevet 28. september 2008 Vil du kunne Hoste en server der? Slik at det ikke blir noe registrering med domene og betaling i måneden osv? *Host* CuteFTP ble ikke kjøpt fullt slik som jeg ville ha det... Yarr! Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 28. september 2008 Forfatter Del Skrevet 28. september 2008 Der ja, men nå har jeg et lite problem som jeg egentlig burde visst skulle komme... Hvordan kan jeg starte serveren uten en portet router og en nazistisk far som ikke stoler på at jeg vet hva jeg gjør? Lenke til kommentar
maedox Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Du må åpne en port i routeren ellers får du ikke tak i FTP-serveren fra utsiden. Hvis det var det du mente? Skal du bare bruke den i hjemmenettverket er ikke det noe problem. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 28. september 2008 Forfatter Del Skrevet 28. september 2008 Skal bruke den i hjemmenettverk ja, men jeg vet nå ikke hvordan jeg skal klare det. Hva skal jeg da skrive i Server adressen og Port? Ipen til serveren er: 192.168.70.159 Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 ftp://192.168.70.159 ftp://bruker:passord@192.168.70.159 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 28. september 2008 Forfatter Del Skrevet 28. september 2008 Ingenting vil skje, den får ikke til å koble til. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 (endret) Står serveren på samme PC som du prøver å koble opp mot den med? På samme maskin skal også localhost ftp://127.0.0.1 fungere. Edit: La inn Filezilla her og la inn en bruker tilknyttet en harddisk. Klikket deretter på ftp://127.0.0.1 og fikk opp HD. Klikket så på gå ett nivå opp og la inn bruker & passord. Mere skulle ikke til for å full tilgang med FTP. Greier du å pinge ipadressen? http://wiki.filezilla-project.org/FAQ Endret 28. september 2008 av la7dfa.com Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 28. september 2008 Forfatter Del Skrevet 28. september 2008 (endret) Jeg driver nå på med selve serveren (ikke klient). Serveren (win xp) kjører filezilla server og har ip-adresse: 192.168.70.159 Klienten har ip-adresse: 192.168.70.185 og er broen til serveren (dvs: At serveren er koblet til klienten for å komme til nettverket, også kalt bridge.) Problemet er at Serveren ikke vil starte, jeg får bare opp "error, could not connect to server", jeg har ikke innstallert klienten engang. Jeg har ingen peiling på hva pinge ip er, men jeg kan lese litt. Endret 28. september 2008 av Bob92 Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Du må jo først installere serveren med brukernavn og en katalog den har tilgang til. Bruk mest mulig default settings ellers. Når det er gjort så klikker du her (med nettleseren på server_PC): ftp://127.0.0.1 for å teste den. Får du det til å virke så prøver du ftp://127.0.0.1 fra klient_PC og deretter kan du prøve med Filezillaklienten. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 28. september 2008 Forfatter Del Skrevet 28. september 2008 Beklager at jeg spør... Men hvordan innstallerer du brukernavnet og katalogen? Noen step-by-step guide? Har aldri satt opp en server før så jeg er temmelig blank. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Du klikker på ikonet med ett hode. Høyreklikk for å legge inn bruker og katalog. Du kan bruke <none> som gruppe for brukeren. Lenke til kommentar
maedox Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Jeg driver nå på med selve serveren (ikke klient). Serveren (win xp) kjører filezilla server og har ip-adresse: 192.168.70.159 Klienten har ip-adresse: 192.168.70.185 og er broen til serveren (dvs: At serveren er koblet til klienten for å komme til nettverket, også kalt bridge.) Problemet er at Serveren ikke vil starte, jeg får bare opp "error, could not connect to server", jeg har ikke innstallert klienten engang. Jeg har ingen peiling på hva pinge ip er, men jeg kan lese litt. I Management Console (som du viser på bildet) skal du koble til 127.0.0.1 ikke ftp://ip-adresse. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 28. september 2008 Forfatter Del Skrevet 28. september 2008 Du klikker på ikonet med ett hode. Høyreklikk for å legge inn bruker og katalog. Du kan bruke som gruppe for brukeren. Hvis du ser på bildet jeg la til en gang til så ser du at det ikonet er grått, jeg vet ikke hvorfor. Jeg driver nå på med selve serveren (ikke klient). Serveren (win xp) kjører filezilla server og har ip-adresse: 192.168.70.159 Klienten har ip-adresse: 192.168.70.185 og er broen til serveren (dvs: At serveren er koblet til klienten for å komme til nettverket, også kalt bridge.) Problemet er at Serveren ikke vil starte, jeg får bare opp "error, could not connect to server", jeg har ikke innstallert klienten engang. Jeg har ingen peiling på hva pinge ip er, men jeg kan lese litt. I Management Console (som du viser på bildet) skal du koble til 127.0.0.1 ikke ftp://ip-adresse. Prøvde det også, like håpløst. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Avinstaller den og prøv på nytt. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 28. september 2008 Forfatter Del Skrevet 28. september 2008 Derja! Nå har jeg laget en bruker også, er det noe jeg må merke som er avgjørende på brukerkonto-innstillinger? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Du må gi brukeren tilgang til HD eller mappe. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 28. september 2008 Forfatter Del Skrevet 28. september 2008 (endret) Da er serveren oppe og kjører! Tusen takk for all hjelp, og for at dere klarte å lese gjennom mine tragiske forklaringer og skriving ettersom jeg er ufattelig trøtt og stresset. Endret 28. september 2008 av Bob92 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå