Gå til innhold

Til deg som tenker på katt som noe negativt.


Anbefalte innlegg

Aaah, katter. Et dyr som igjennom alle år har betydd både mye og lite for menneskeheten. Det finnes katter i alle farger og mønstre, fra hårløse til trebeinte. Katter har forskjellige personligheter, men noen mennesker ser på alle katter som pest og plager. Hvorfor det? Dette spørsmålet har kanskje noen der ute stilt seg selv. Men det kan ingen forklare, kanskje har de menneskene som ikke liker katter hatt dårlige erfaringer med katter før og har innstilt sin hjerne på at katter er lik negativt. Dette kan ingen forandre på eller klage på, men man kan kanskje forandre synet på katt en liten smule? Om du leser dette og snøfter over at noen kan være så dumme at de er glad i, eller noe så forferdelig som elsker katter, så les videre, dette kan være nyttig for deg. Kanskje du får et litt annet syn på dem, eller i det minste la være å hate dem fullstendig. Kanskje dette kan hjelpe deg til å føle deg LITT, ingen garanti, men litt mer komfortabel sammen med dem. Jeg har tatt meg tid til finne fram noen positive punkter angående katter, om du ikke er enig i dem, så er det greit, men ta deg tid til å svare på hvorfor du ikke er enig om du vil. Her er for

eksempel en link som faktisk sier at katter er bra for hjertet ditt:

 

http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=518097

 

Nå som du har lest igjennom denne artikellen tviler jeg på at du har forandret synet på kattene, derfor vil jeg også legge fram at katter kan være veldig nyttige dyr. Tror du ikke på meg? Nei vel, men tenk da på hvor mange mus og rotter det hadde vært uten disse dyrene, som hjelper til med å bli kvitt matrester du ikke vil ha lenger. Kattene kan være koselige dyr på gården som hjelper til med å opprettholde sjarmen som trengs der, hvor harmonisk blir man vel ikke når man ser et par lekne kattunger tumle rundt i høyet?

Og jeg er litt enig i at noen katter kan være kjedelige, særlig de som avviser deg når du endelig har fått deg til å prøve å klappe den. Men jeg tror at du faktisk har en litt stor rolle i dette med hvordan katten din ender opp med hensyn til oppførsel. Min erfaring er at katter som ikke får mye kos fra de er små og er ute hele tiden, ender opp som kjedelige og egne. Men katter som får mye kos, og nok med god mat, ender opp som kjælne og late. Jeg har hørt historier om at katter faktisk får litt av samme personlighet som eieren, men det er opp til deg å tro på. I så fall er jeg en lat person som elsker mat og er litt sprø..

 

Jaja, tilbake til kattene, disse dyrene kan være både vakre, stilfulle, nyttige og snille mot deg. De kan gi mye glede til barn som trenger det, og sure voksne som trenger en venn. En annen ting jeg vil nevne er disse menneskene som faktisk forventer at kattene løper etter dem og skal klore og bite dem. Dette er bare tull, ingen katter klorer og biter uten at du faktisk provoserer fram den handlingen ved lek eller å irritere den først. Alt i alt er ikke katter plagsomme dyr som er der for å spre sykdommer, det er ganske liten kjangs for å få farlige sykdommer av dem. Og om du er redd for dette, så anbefaler jeg å ha innekatt isteden, de pleier også å bli mer rolige om du kastererer/steriliserer dem. Til sist vil jeg nevne at du faktisk kan lære katter morsomme triks, de er ikke så dumme som du tror og kan bli

både sjalu og glade. Ved klikketreningsmetoden har min katt, Astrix, lært seg å sitte, å snurre rundt, å se bort fra godbiten, "touch" og ligge. Til slutt har jeg satt opp noen punkter som kan variere litt, men er som oftest likt med de fleste katter.

 

Hva er bra med katter:

 

-De er enkle å passe på og er selvstendige

-De kan trenes opp til morsomme kunster

-Du kan få dem i mange farger

-Du kan stille dem ut

-De fleste er søte

-De kan leve lenge

-De finner veien hjem

-De er veldig renslige

-De blir kvitt skadedyr

-De gjør ofte morsomme ting

-Du kan ta mange fine bilder av dem

-De er trofaste og blir glad i akkurat deg

-De er smarte

-De har myk og god pels som varmer

post-172767-1222626389_thumb.jpg

Endret av Juliess
Fikset tekstoppsett
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 7 måneder senere...

....men framdeles driter de ned hagene til naboene sine, pisser ned inngangspartier til folk som blir mer og mer irriterte - og legger igjen gnager og fuglelik i vinduskarmen min. Dreper sangfuglene jeg setter pris på og gjør bikkja mi dårlig i magen fordi den eter både dritten og kadavrene.

 

Nei til frilynt kattehold!

Lenke til kommentar

Excuse me, men jeg er mer en "dog person" (familien har hatt flere hunder over flere år). Men det skal være høvelig store hunder, hater små bjeffe-hunder, de er bare irriterende. Enda mer irriterende var det at dette fikk meg til å tenke på en viss Paris (nei ikke hovedstaden (hvem i svarteste kaller opp barnet sitt etter en hovedstad, herregud, bloody morons)).

Endret av WarpX
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

 

 

Katter har personlighet jo :)

Min katt er veldig bestemt, skal ha alt på sin måte.

 

Om jeg løfter henne å legger henne på en stol, skal hun ikke ligge der. men om hun hopper ned og opp på stolen igjenn er det greit, for da har hun valgt det selv :p

 

 

HPIM0716.JPG

 

 

haha for en søt katt du har (: smeltet nessten da jeg så den : D

Endret av roberteh
Plasserte store bilder i [spoiler] tag.
Lenke til kommentar

En bruker så det opportunt å gå på person og ikke sak. I henhold til retningslinjene §1, påpekes det at innleggets art skal holdes i en høflig og saklig tone. Diskuter anstendig. I henhold til retningslinjene ble '1' innlegg slettet fra tråden, samt '3' svar på allerede slettet innlegg.

 

Jeg anbefaler de som ikke liker katter, eller dyr som sådan å ikke opprette innlegg i tråden, om da intensjonen er ene og alene for å spre kvalme og usakligheter.

 

Eventuelle reaksjoner på moderering skal gjøres via "Personlig Melding".

 

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...