Gå til innhold

CPL er tilbake!

Anbefalte innlegg

Etter nedleggelsen av CPL i mars i år, har det vært mange sure miner hos CS-spillere (har jeg merket).

Men ettersom det er kjedelig å sitte på jobb i en bowlinghall, så sitter jeg mye på nettet, og gikk da inn på siden til CPL, og se hva jeg fant:

Investment Group Acquires the CPL

Cyberathete Professional LeagueMonday, 25 August 2008 - Abu Dhabi, United Arab Emirates and Dallas, Texas, USA - NewWorld.com, Inc., a leader in the interactive entertainment industry in the USA has announced that its intellectual property, Cyberathlete Professional League® (CPL) has been acquired by an investment group based in the United Arab Emirates.

Ms. Angela Summers, a spokesperson for the acquiring investment group, said, "We are planning to launch a new company which will be named CPL, LLC and will be headquartered in the United Arab Emirates. The new company will organise videogame tournaments worldwide."

Ms. Angela Summers continued, "The CPL is a globally recognised brand that has more history in the videogame industry than all other leagues combined. We look forward to reintroducing gamers to a better, larger and more exciting CPL."

Angel Munoz, the founder and former president of the CPL, said, "This acquisition is just the kind of positive support that the international interactive entertainment industry needs. I look forward to seeing CPL continue under new management, adding further accolades to its history."

Founded in June 1997, the CPL is a pioneer in professional video game tournaments and over the course of ten years hosted 60 international main events, sanctioned 600 international qualifiers and awarded $3 million in cash prizes. The CPL began as a small LAN event in Dallas, Texas, and went on to initiate world-class competitions across five continents.

Further details and marketing contact information will be released before the end of September 2008.

Kilde: www.thecpl.com

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De kommer nok tilbake igjen skal du se ;)

Husker jo NoA og Catchgamer, og når vi hadde norske spillere i NiP, SK, 4Kings osv. Kanskje vi får se e-sport som fotball igjen med kjøp og salg av spillere og kontraktbrudd. Savner de nyhetene på Catch-Gamer jeg :(

Lenke til kommentar
Fett, men eigentleg uinteressant så lenge norske lag og spelarar uteblir. Får håpe csnorge tar seg eit spark i ræva!

Csnorge trenger rett og slett et bra spark i ræva som du sier! Ingen er seriøse nok, ingen vil satse. Jeg husker tilbake til "gamle dager" når cpl var det heteste. Spillere som elemeNt, Naikon og bsl betalte jo rett ut av egen lomme, dro ned til USA og konkurerte med de beste spillerne i verden. Det var slik det ble kjente, det var slik de ble gode. At ikke flere gjør slikt.

Folk vil jo bare ha spons nå til dags. Det er synd, men det sånn det har blitt.

Lenke til kommentar
Jeg husker tilbake til "gamle dager" når cpl var det heteste. Spillere som elemeNt, Naikon og bsl betalte jo rett ut av egen lomme, dro ned til USA og konkurerte med de beste spillerne i verden.

*Åhh mimre* Hugsar eg satt som limt til PCn for å å med meg coverage, hltv etc. på den tida der, då CS faktisk var spanande å fylgje med på! No er det liksom berre Extreme Masters og andre kjipe turneringar som går rundt, og då gjerne utan eit norsk lag. CS-norge har tydelegvis eit haldningsproblem. Det viser seg sterkast ved at dei mest drevne spelarane gir fullstendig faen, og heller vil sitte og runke ein CB-mix og vinne 16-0 over middels gode swedes, enn å satse på turneringar. Og medan dei eldste gir faen fordi dei trur dei er verdas beste på ClanBase, sitt dei yngre og bannar og steiker, flamer og lol'er på ventrilo og trur at dei skal få spons.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...