Sukkess Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 (endret) Hei! Jeg har Acer Aspire 9303 (med 64-bit Vista) og har lyst til å bruke min Viewsonic 19" LCD som main skjerm. Problemet er at skjermen flimrer såpass mye at man blir helt sinnsykt sliten i øya av å se på den. Jeg tenkte at det bare var å stille opp frekvensen fra 60 til 75 hz, men det hjalp ikke i det hele tatt. På min gamle stasjonære PC hadde jeg den bare på 60 hz og den fungerte utmerket. På device manager står den som Generic PnP monitor, akkurat som det var på den stasjonære. Har lasta ned den nyeste driveren til skjermen, men jeg mistenker nå at den kanskje ikke er tatt i bruk og at windows sin default driver brukes i stedet. Noen som vet hva dette kan være? Takker på forhånd for alle svar! Endret 28. september 2008 av -OleChristian- Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Den funker flott på andre pc-er? Lenke til kommentar
Sukkess Skrevet 28. september 2008 Forfatter Del Skrevet 28. september 2008 (endret) Jepp, den fungerer helt utmerket på den gamle stasjonære! Endret 28. september 2008 av -OleChristian- Lenke til kommentar
quiki Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Virker jo nesten som du har problemer med skjermkortet ditt. Har du prøvd å bytte om på ledningene bak på kortet? Slik at ekstra skjermen du har er i posisjon 1 isedet for 2? Lenke til kommentar
Sukkess Skrevet 29. september 2008 Forfatter Del Skrevet 29. september 2008 Ja, har prøvd å bruke ekstra skjermen som main, og deretter endre instillinger osv, men til ingen nytte :\ Det er laptop, så det er bare én ledning bak. Skjermkortet støtter vel dualscreen? Lenke til kommentar
Sukkess Skrevet 4. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2008 Ingen? Hvis jeg bare bruker 19", ikke laptop skjermen, lettere å fikse da? Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 Noe jeg kom til å tenke på, lcd eller crt skjerm? Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 Prøvd å stille hz enda høyere eller lavere? Lenke til kommentar
Sukkess Skrevet 4. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2008 Står at jeg kan ha mellom 60-75 hz, prøvd det jeg kan innenfor det. Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 Og kabelen er det ikke noe galt med? Prøvd oppdatering av gpu drivere i det siste? Lenke til kommentar
Sukkess Skrevet 4. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2008 Kabelen er også testet, funker den. Når det kommer til drivere blir jeg mer usikker. Driveren til skjermkortet laster jeg ned fra acer.com, da nvidia.com viser til laptop manufacturer. Kan hende driveren på acer.com er utdatert? Det er VGA 92.55w driver.. Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 http://www.laptopvideo2go.com/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå