Straydog Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Har hatt mitt Asus P5N-D hovedkort nå i ca en mnd, og er i ferd med å gi opp hele greia. Hovedproblemet ligger i at northbridgen blir helt hinsides varm, og det finnes visstnok ingen erstatning til kjøler siden kjøleren som allerede er der favner over både northbridgen og en chip til. Derfor skal jeg ha meg et annet og bedre hovedkort, og trenger i den forbindelse hjelp til å velge et som funker! Jeg har Intel E8400 cpu og 4gb PC8500 ram. Noen med forslag i prisklassen +-1500,- ? Lenke til kommentar
007CD Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 ABIT IX38. Eller ett Gigabyte / ASUS P45 hovedkort. Og om du vil klokke så er BIOSTAR sitt P45 noe å satse på. Bare noen kjappe forslag, alt med Intel brikkesett tygger i seg nForce brikkesett uten problemer. De to chippene som nordbru kjøleren din dekker til er en NV PCI-E 2.0 chip og nordbrua (Som er den samme som 680i) Lenke til kommentar
Straydog Skrevet 28. september 2008 Forfatter Del Skrevet 28. september 2008 Ok, takk for tips! Fant dette P45 kortet: Asus P5Q-E Men også dette kortet fra EVGA: EVGA nForce 780i SLI Fant Abit IX38 kortet kun hos Multikom: Abit IX38 Er Abit-kortet det beste valget her? Syns det var litt merkelig at det ikke ble solgt flere steder... gjør det også litt vanskelig å sammenligne det opp mot andre kort... Lenke til kommentar
007CD Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 ABIT IX38 begynner å forsvinne nå, beste HK er det ikke men er ett bra hovedkort til en ok pris. Det finnes mange alternativ, for guds skyld nå som du har sjansen til å flykte fra nForce så burde du gjøre det. En garantert problemfri og mye mer hyggelig tur med Intel sine brikkesett som ligger milevis foran hva Nvidia kan tilby. Lenke til kommentar
Straydog Skrevet 29. september 2008 Forfatter Del Skrevet 29. september 2008 hehe, ok jeg tar hintet Men da er det Abit som er det beste valget altså? Lenke til kommentar
Zerblat Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Får Gigabyte GA-X48-DS4 til rett over 1500,-. Det er bra greier. Ikke kjøp Abit, de skal slutte å produsere hovedkort. Kan være kinkig om du trenger å returnere det senere. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Får Gigabyte GA-X48-DS4 til rett over 1500,-.Det er bra greier. Ikke kjøp Abit, de skal slutte å produsere hovedkort. Kan være kinkig om du trenger å returnere det senere. Det er dessverre kun rykter akkurat nå... Har enda ikke hørt noe konkret, for alt vi vet kan det komme fra sikkerhetsvakta hos ABIT selv. http://forum.uabit.com/showthread.php?t=141440&page=26 Uansett, ABIT IX38 er lite attraktivt, med X38 ute av markedet så produserer ikke ABIT IX38 lengere, og det betyr at du må ha X48, stort sett samme brikkesett men ABIT har da parret det med DDR3 som er mindre attraktivt. Gigabyte er ett ok hovedkort, eller om du vil ha glitter så har du jo ASUS sine high end X48 hovedkort, men disse koster. Lenke til kommentar
Duckhunter Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Får Gigabyte GA-X48-DS4 til rett over 1500,-.Det er bra greier. Ikke kjøp Abit, de skal slutte å produsere hovedkort. Kan være kinkig om du trenger å returnere det senere. Nå er det jo selger vi forbrukere skal forholde oss til, og ikke produsent, så om ABIT slutter å produsere hovedkort sitter vi som forbrukere fortsatt med samme rettigheter i følge norsk kjøpslov. Har selv bare hatt ABIT og har aldri hatt problemer med dem, så kan ikke noe annet en anbefale ABIT Lenke til kommentar
Straydog Skrevet 4. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2008 (endret) Kan et av disse kortene være noe å satse på, og evt hvilken? http://www.komplett.no/k/kcp.aspx?sku=3516...&sku=343386 Jeg har PC2-8500 ram, så jeg er avhengig av at det er støtte for dette. Endret 4. oktober 2008 av Straydog Lenke til kommentar
007CD Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 GA X48'n er ett bra kort, men Maximus Extreme kan du glemme, det er DDR3, du må ha Formula for å få DDR2 støtte. Enten Gigabyte X48 eller en av Formula modellene til Asus med X48, begge er solide valg. Lenke til kommentar
Straydog Skrevet 4. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2008 (endret) Ok, takk for svar. Da er vel dette det beste alternativet fra Asus; http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=344891 Men hvilket er best blant Gigabyte?: http://www.komplett.no/k/kcp.aspx?sku=3516...&sku=343979 Endret 4. oktober 2008 av Straydog Lenke til kommentar
007CD Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 (endret) DQ6 er toppmodellen hos Gigabyte, noe råere får du ikke i den leiren... Sammenlignet så tror jeg nok jeg hadde tatt Gigabyten, for jeg er litt skeptisk til ASUS, men det er min mening og jeg har helt sikkert bare sett folk som har hatt mye uflaks med kortene. Endret 4. oktober 2008 av 007CD Lenke til kommentar
halnes1 Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Ok, takk for svar. Da er vel dette det beste alternativet fra Asus; http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=344891 Bruker selv Asus Rampage Formula og er meget godt fornøyd med det. Asus Rampage Formula Quad 9450 8 GB RAM PC 8500 Quadro FX4600 Corsair 750W 2x150 GB Raptor Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå