bruno99 Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Neste år utvides tippeligaen fra 14 til 16 lag. Dette har de allerede praktisert 1 år i den svenske allsvenskan. Det har resultert i en bekymringsverdig nedgang i snittet per kamp. Det er vel ikke noen grunnen til at dette kommer til å skje i Norge også. Hva mener dere? Bør man beholde tippeligaen til 14 lag og 26 serierunder? 16 lag og 30 serierunder og antagelig en nedgang i tilskuere snittet? Eller som Nils Johan Semb foreslo. 12 lag og 33 serirunder som de har i Danmark? Personlig var jeg i starten veldig begeistret for 16 lags ideen, men når jeg ser hva det har ført med seg til Sverige, er jeg mye mer lysten på en 12 lags liga, hvor nivået er ordtlig høyt, mye tilskuere og hvor det evt. er ett lag som rykker ned og ett som spiller kvalik. Lenke til kommentar
hen_ning Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 hmm...er litt usikker. Jeg er for 16 lags forslaget, men er usikker på kvalitet-senkning. Håper ikke det blir for stort, men, er det vanskelig å gjøre det tilbake til 14. Liker ikke forslaget til semb. 12 lag, 3 kamper tror jeg blir litt kjedeligere, men sikert høyere kvalitet, men skal det bare være kvalitet da? Lenke til kommentar
Husam Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 På sikt vil forhåpentligvis 16 lag i TL føre til høyere kvalitet på flere lag i Norge, da flere lag får prøve seg jevnlig mot de beste. Kvaliteten på de beste lagene er jeg mer usikker på, tror ihvertfall ikke den går ned. Synes vi skal holde oss til 16-lagsserien en stund og se på hva effektene av den blir på lang sikt med tanke på både publikumsinteresse og kvalitet, selv om det siste selvfølgelig er vanskelig å måle. Lenke til kommentar
Olum Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 hmm...er litt usikker. Jeg er for 16 lags forslaget, men er usikker på kvalitet-senkning. Håper ikke det blir for stort, men, er det vanskelig å gjøre det tilbake til 14. Liker ikke forslaget til semb. 12 lag, 3 kamper tror jeg blir litt kjedeligere, men sikert høyere kvalitet, men skal det bare være kvalitet da? Jeg tror nok ikke kvaliteten vil minke selv om flere lag skal rykke opp. Flere av lagene i 1. divisjon er på høyde med lagene i Tippeligaen. Lenke til kommentar
Hamar92 Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Synes det er veldig bra at Tippeligaen blir utvidet til 16 lag. Flere lag som i dag ligger i adeccoligaen får prøve seg i tippeligaen vil få større engasjement rundt klubbene. Synes også NNF kan profilere 2. og 3. divisjon mer: - To avdelinger i 2. divisjon med 16 lag i hver. (To rykker rett opp + 3 rykker rett ned pr avdeling) - Seks avdelinger i 3. divisjon med 14 lag i hver, der avdelingene blir delt opp etter regioner. Det vil føre til antall lag pr divisjoner: TL: 16 lag AL: 16 lag 2div: 32 lag 3div: 84 lag Neste sesong har vi ordningen: TL: 16 lag AL: 16 lag 2div: 56 lag (4 avdelinger) 3div: 298 lag (24 avdelinger) Lenke til kommentar
alinor Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Jeg tror at en økning til 16-lags serie vil føre til at vi å¨sikt får en bedre kvalitet både på landslaget og serien. Med 16 lag får man ett midt sjikt som man har i England. Dette midtsjiktet er gunstig fordi det kan gi klubber en mulighet til å bygge noe uten å være i fare for nedrykk. Det at man kan bygge noe over tid gir dem en mulighet til å utvikle norske spillere, i stedet for å bare kjøpe inn utenlandsk for å prøve å overleve. Per dags dato med 14 lag i serien har man ikke dette midtsjiktet som norsk fotball trenger. Når det gjelder tilskuere tror jeg at det vil bli en økning på sikt, men det er viktig at klubben søker forankring i det lokale miljøet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå