Gå til innhold

Spilling med vista 64-bit

Stidilko

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det var ikke noe problem. :)

Men om noe skulle gå galt så kjører du det bare i kompabilitets-modus, det gjør du ved å høyreklikke på spillikonet (ikke i spillutforsker) - egenskaper - kompabilitetsmodus - velg Windows XP (SP2)

Edit: Skrivefeil

Endret av Bob92
Lenke til kommentar

Jeg har ikke opplevd noen problemer med 32-bit spill i Vista 64-bit, selv ikke eldre spill slik som NFS:PU som kom i år 2000. De fleste spill skal kjøre rett ut av boksen, mens andre spill kan kreve kompatabilitetsmodus som nevnt tidligere. Skal du spille riktig gamle spill (type tidlig 90-tall) som er 16-bit må du ty til emulator, slik som f.eks DOSbox, da 64-bits Vista ikke kan kjøre 16-bit kode.

Angående minneproblemer hadde jeg også dette i starten. Jeg opplevde stadig at Vista enten frøs fullstendig eller at jeg fikk blåskjerm. Jeg bestilte så de samme minnemodulene jeg hadde trøbbel med, bare at de nye hadde litt lavere frekvens og krevde litt lavere spenning. Med de nye modulene har jeg ikke opplevd en eneste kræsj eller frys siden jeg installerte Vista i februar. :)

Lenke til kommentar

Warhead har aldri låst seg hos meg på min 64-bit installasjon. Så problemet ligger nok mest i maskinvaren/drivere hos deg.

64-bit er inget hinder for spilling lengre. Drivere har modnet seg ekstremt det siste året. Samtidg er det eneste mulighet for den som ønsker å bruke mer enn 4GB minne. De mest seriøse gamere i dag har gjerne 4GB eller mer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...