Stidilko Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 er det en ulempe å ha vista 64-bit når man spiller må man ha en 64-bits versjon av alle spilla? er det mulig å gjøre OS'et om til 32-bit?? har hørt det er problemer med crysis warhead og vista 64-bit.. -.- Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Vista 64 skal kunne kjøre 32-biters spill helt fint, spiller massevis av eldre x86 spill på min business-64 Lenke til kommentar
Stidilko Skrevet 28. september 2008 Forfatter Del Skrevet 28. september 2008 takker for svar Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 (endret) Det var ikke noe problem. Men om noe skulle gå galt så kjører du det bare i kompabilitets-modus, det gjør du ved å høyreklikke på spillikonet (ikke i spillutforsker) - egenskaper - kompabilitetsmodus - velg Windows XP (SP2) Edit: Skrivefeil Endret 28. september 2008 av Bob92 Lenke til kommentar
Stidilko Skrevet 29. september 2008 Forfatter Del Skrevet 29. september 2008 Gjorde det på oblivion.. da funka det men kan også være fordi jeg har trøbbel med minnet mitt, bestilte feil. får nytt om ikke lenge.. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Jeg vet ikke om minnet kan være feilen, hvaslags problemer får du? Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Jeg har ikke opplevd noen problemer med 32-bit spill i Vista 64-bit, selv ikke eldre spill slik som NFS:PU som kom i år 2000. De fleste spill skal kjøre rett ut av boksen, mens andre spill kan kreve kompatabilitetsmodus som nevnt tidligere. Skal du spille riktig gamle spill (type tidlig 90-tall) som er 16-bit må du ty til emulator, slik som f.eks DOSbox, da 64-bits Vista ikke kan kjøre 16-bit kode. Angående minneproblemer hadde jeg også dette i starten. Jeg opplevde stadig at Vista enten frøs fullstendig eller at jeg fikk blåskjerm. Jeg bestilte så de samme minnemodulene jeg hadde trøbbel med, bare at de nye hadde litt lavere frekvens og krevde litt lavere spenning. Med de nye modulene har jeg ikke opplevd en eneste kræsj eller frys siden jeg installerte Vista i februar. Lenke til kommentar
zaqqoZeq Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Har crysis warhead og 64-bit og problemet er at av og til låser programmet seg Lenke til kommentar
TCi Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Warhead har aldri låst seg hos meg på min 64-bit installasjon. Så problemet ligger nok mest i maskinvaren/drivere hos deg. 64-bit er inget hinder for spilling lengre. Drivere har modnet seg ekstremt det siste året. Samtidg er det eneste mulighet for den som ønsker å bruke mer enn 4GB minne. De mest seriøse gamere i dag har gjerne 4GB eller mer. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 (endret) Vista er bygget på 64-bit, så jeg har selv erfart og lest at 64-bit er mye mer stabilt enn x86 om du bare finne de rette driverene. Ikke skyt meg om dette er rent bullshit. Endret 1. oktober 2008 av Bob92 Lenke til kommentar
zaqqoZeq Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Har ikke skjedd på lenge nå , men får problem hvis jeg går ut til skrivebordet og så inn til spillet igjen. Av og til forsvinner eller blinker vegetasjon Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Har ikke skjedd på lenge nå , men får problem hvis jeg går ut til skrivebordet og så inn til spillet igjen. Av og til forsvinner eller blinker vegetasjon Det har nok mer med drivere å gjøre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå