Jethrotulling Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Hvor kommer egentlig replikken "Olaf du må vakne, indianarane kjem!" fra? Den ble brukt i en TORO-reklame en gang, og den har også vært brukt i Donald. Men hvor kommer den opprinnelig fra? Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 Første jeg tenkte, var på den jule-serien, de kids'a som bor midt utpå landet. Elsker å være så god til å forklare Lenke til kommentar
plakatmannen Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Giallorossi: Det var "Olaaaf! Jeg står under misteltein!" Vet ikke hvor den med indianerne kommer fra da. Hadde ikke hørt den før jeg så den på Toro-reklamen. Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Giallorossi: Det var "Olaaaf! Jeg står under misteltein!" Vet ikke hvor den med indianerne kommer fra da. Hadde ikke hørt den før jeg så den på Toro-reklamen. Hehe, veit. Men forsatt rimelig litk. Misteltein vs Indianerne, Who Gives a shit? Lenke til kommentar
Anonym234 Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 Finnes den reklamen på nett et sted? Den var så morsom Lenke til kommentar
Dernel Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 Den Indianarane kjem-tingen er og brulkt i den norske versjonen av pusur Men er vel ikke der den er opprinnelig fra. Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 Er blitt fortalt det er fordi spaghetti-vestern ble tekstet på nynorsk. Dermed ble det "Olaf, du må vakne, indianerane kjem!" i stede for "Olaf, du må våkne, indianerene kommer". Kan ikke bekrefte dette. Lenke til kommentar
Smart Ass Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 Var ikke det en "HaPå" reklame da? Lenke til kommentar
-Gudfaren- Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 Moren roper til sønnen: Kom og spis nybaktbrød med HaPå Gutten løper også er det indianere som kommer etter hylende, siden de også har lyst på HaPå. Husker den reklamen, friskt i minne. Om det var Olav moren sa husker jeg ikke. Lenke til kommentar
ToreNF Skrevet 3. august 2022 Del Skrevet 3. august 2022 (endret) Jeg trodde det var et kjent sitat fra en norsk roman, om nybyggerne i Amerika. Men så vidt jeg finner på nettet, etter litt jakting, var det kanskje den mest kjente replikken i norsk kringkasting av den amerikanske radioserien/TV-serien Gunsmoke/Kruttrøyk. Før TV2, og litt etterpå, var det et krav at en viss andel av det NRK sendte ble dubbet/tekstet på ny-norsk. Det var for øvrig lite dubbing og mye teksting, noe av det som var virkelig bra med NRK. Endret 3. august 2022 av ToreNF (Redigert etter faktafeil i første svaret mitt) Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 3. august 2022 Del Skrevet 3. august 2022 For det første var det en reklame for TORO Amerikansk gryte og for det andre sier han tydelig Olav. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå