Gå til innhold

Steng ut all torrent trafikk på nettverket, drastisk til verks.

Espen_k

Anbefalte innlegg

Da sier jeg meg selv drittlei av tregt internett her i huset.

Det er to torrent nedlastere i huset som ikke kan en dritt om bruk av torrent programmer.

Jeg har bestemt meg for å gå drastisk til verks, ALL trafikk skal overvåkes, om de går inn på vg.no så skal jeg se det, om de laster ned ett_eller_annetDVDRIP.torrent skal jeg se det.

Og jeg skal ha mulighet til å hindre en nedlasting 100% ved å blokkere for den type trafikk.

Jeg innbiller meg å ha hørt noe om å sette en datamaskin mellom modem og router, men er ikke så stødig på dette.

Så da spør jeg dere på forumet om hjelp.

Hvilken programvare må jeg bruke o.l. ?

EDIT: Leieboere FTW :woot:

Endret av Espen_k
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det du trenger er en router med bra QoS-muligheter (Quality of Service).

Selv har jeg en Linksys WRT54GL med Tomato firmware. Det fungerer utmerket for å stoppe torrent-trafikk. Tomato har en egen modul for å begrense båndbredden til torrent-trafikk.

Jeg er dessverre ikke sikker på om du får tak i WRT54GL lenger. Andre enheter som støtter IPP2P throttling finnes sikkert, men jeg vet ikke om noen konkrete produkter. Jeg er en heftig torrent-bruker selv, så jeg har ingen interesse av å stoppe det. :)

Lenke til kommentar
Det du trenger er en router med bra QoS-muligheter (Quality of Service).

Selv har jeg en Linksys WRT54GL med Tomato firmware. Det fungerer utmerket for å stoppe torrent-trafikk. Tomato har en egen modul for å begrense båndbredden til torrent-trafikk.

Jeg er dessverre ikke sikker på om du får tak i WRT54GL lenger. Andre enheter som støtter IPP2P throttling finnes sikkert, men jeg vet ikke om noen konkrete produkter. Jeg er en heftig torrent-bruker selv, så jeg har ingen interesse av å stoppe det. :)

Jeg har en WRT54G, er inne på en QoS meny, men det ser ut som jeg trenger litt hjelp med å komme i gang.

Var det ikke litt vel drastisk det der? Hva med å sette opp en egen router til leieboere og en router til deg? Så setter du en begrensning på deres router, men ikke på din.

Eller du kan snakke med dem?

Tro meg, det hjelper ikke å snakke til den type leieboer vi har.

Har ikke så lyst til å legge cash i ny router heller.

Lenke til kommentar

Hvilksen versjon av routeren har du? (Det står på undersiden.)

Sitat fra Tomato firmware websiden: "This will not work on Linksys WRT54G/GS v5 or newer WRT54G/GS routers." Link.

Hvis du kan installere Tomato, så er det hele veldig enkelt;

- Gå til QoS og legg til Bittorrent i en eller annen klasse.

- Sett denne klassen til å bruke så mye båndbredde du tillater.

(Du må også angi maksimum oppstrøms- og nedstrømshastighet på internettlinja di.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...