Skips Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 (endret) Hei, bestillt meg ny pc fra Netshop.no og denne ble levert i helgen. Men til min store overraskelse viser det seg at jeg ikke får installert noen programmer, eller egentlig kjørt exe-filer generelt. Lastet ned nyeste driverne til skjermkortet, (ca100mb) dette feiler under installasjonen. Det samme gjelder alle spill jeg har prøvd å installere, både fra disk og lokalt på harddisk. Feilene jeg får er stort sett like: "cannot install, corrupt file" osv. eller crc-error. Har prøvd å lest litt rundt på div. foras, men har ikke kommet nærmere noen løsning. Kan også nevne at systemet er generelt ustabilt, får ofte bluescreens, selv om dette bedret seg noe etter en reinstall av os. Har prøvd å kjøre Vista sin egen Memtest uten at den fant noe galt. Har også prøvd å ta ut begge rambrikkene i tur og orden, uten resultat. Systeminformasjon: -Thermaltake 750W ToughPower -Gigabyte GA-X48-DQ6 DDR2 Silent Pipe -Intel Core 2 Quad Q9550 2.83GHz 1333Mhz -Mushkin DDR2 4096MB enhanced Memory -Western Digital 640GB S-ATA II 7200 RPM -ASUS GeForce GTX 280 1GB GDDR3 -Microsoft Windows Vista Home Premium (64 bits versjon) Er det noen som har hatt noe tilsvarende vanskeligheter, eller som har noe tips? Synes jo dette var litt synd Endret 29. september 2008 av Skips Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Hvordan kan du har lastet ned nye drivere når nettleser-programmet ditt er en .exe-fil? Lenke til kommentar
Skips Skrevet 28. september 2008 Forfatter Del Skrevet 28. september 2008 Hvordan kan du har lastet ned nye drivere når nettleser-programmet ditt er en .exe-fil? Ok, blir vel feil å si at jeg ikke får kjørt exe filer, men jeg får hvertfall ikke installert de fleste programmer. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Se om du får ned verktøyet til WD disken. Høres mistenkelig mye ut som CRC feil som lages av en bust harddisk. 500Gb min begynte å spy ut CRC feil ved skriving, så jeg fikk hentet ut data før den gikk i retur til WD. Dog disken jeg fikk tilbake holdt bare i 2-3 måneder, så nå er jeg ferdig med WD. Men jeg fikk SMART feil på min når jeg brukte diagnose verktøyet og der i WD sin guide med feilkoden sto det: "Ved vedvarende feil av denne koden etter flere tester, returner disken til Western Digital" Lenke til kommentar
Skips Skrevet 29. september 2008 Forfatter Del Skrevet 29. september 2008 Viste seg at den ene minnebrikken (kjører 4gb Mushkin) var busta. fant feilen etter mye testing fram og tilbake. Vista sin memtest ga ingen indikasjoner på dette, men all data som ble skrevet på HD var korrupt. Litt sløvt av meg å ikke se dette på et tidligere tidspunkt med all testinga jeg har gjort, men jeg er slettes ingen ekspert Lenke til kommentar
007CD Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Viste seg at den ene minnebrikken (kjører 4gb Mushkin) var busta. fant feilen etter mye testing fram og tilbake. Vista sin memtest ga ingen indikasjoner på dette, men all data som ble skrevet på HD var korrupt. Litt sløvt av meg å ikke se dette på et tidligere tidspunkt med all testinga jeg har gjort, men jeg er slettes ingen ekspert Skal du minneteste så må du ligge unna Vista sin egen. Da MÅ du kjøre Memtest86+! Siden denne tester på ett VELDIG lavt nivå og er GRUNDIG. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå