Gå til innhold

Endre str på flere bilder i Photoshop

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har hørt man kan endre navnet på flere bilder samtidig i Photoshop (Jeg har CS2)

Jeg vet dette skal kunne gå an, men vet ikke hvordan.

Skal endre flere bilder til samme str...

Skal og legge navnet mitt på alle, dette kan og gjøre på flere bilder samtidig har jeg hørt...?

Kan noen hjelpe?

Takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og under File, scripts, imageprocess, så kan jeg endre str på mange filer samtidig?

Og til du andre, jeg vil ikke endre filnavn, men skal legge navnet mitt på bildene, signatur. dette gjør jeg i photoshop, men lurer på om det kan gjøres på flere og samtidig.

Lenke til kommentar
Og under File, scripts, imageprocess, så kan jeg endre str på mange filer samtidig?

Og til du andre, jeg vil ikke endre filnavn, men skal legge navnet mitt på bildene, signatur. dette gjør jeg i photoshop, men lurer på om det kan gjøres på flere og samtidig.

Hvis du i samme slengen skal legge på signatur så kan du gå på : file - automate - Web photo gallery og under options så kan du skreddersy størrelse og signatur.

Lenke til kommentar

OK, da fant jeg ut det meed å endre str på flere bilder samtidig.

Men dette med signatur, finner ikke Bridge...

Jeg bruker Photoshop CS2, hvordan kan jeg legge signatur på flere bilder samtidig?

Takk :)

Hvis du i samme slengen skal legge på signatur så kan du gå på : file - automate - Web photo gallery og under options så kan du skreddersy størrelse og signatur.

Endret av kotox
Lenke til kommentar

Men hvor velger jeg tekst (Signatur jeg skal ha) og str / utseende på den? Slik at det blir slik på alle bildene?

har fra før laget en signatur i photoshop jeg vil bruke videre.

Du kunne bare prøvd. Men ja, alle bildene som ligger i den mapa du velger blir resizet og lagt til signatur.
Lenke til kommentar

Er inne i Image Processor nå, og kan velge mappe med bilder å endre str på

nederst kan jeg skrive Copyright tekst, men ser ingen Options knapp eller mulighet å redigere den skriften?

Vet ikke hvordan det er med å bruke den signaturen du allerede har, men options - security så kan du legge på tekst og large images for å velge størrelse.
Lenke til kommentar

Akkurat, men i web photo gallery, hvor der skal jeg skrive teksten, og kan jeg samtidig endre str der, eller må dette gjøres i to omganger, først endre str, så tekst?

Og ja, jeg er litt blond ang photoshop! Hehe

Under Web Photo gallery - options - security kan du ihvertfall velge forskjellige fonter osv.

Edit: Jeg snakker da om file - automate - web photo gallery som jeg har gjort hele tiden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...