Mannen med ljåen Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Hei folkens! Jeg ønsker å samle opp ord som ikke brukes lengre. Dialektord er også velkomne, men merk da av hvilken dialekt de kommer fra. Det samme gjelder yrkesrelaterte uttrykk. Inspirert av TV-serien Typisk Norsk, såklart. Her er noen: Neger (politisk ukorrekt) Tastafon (nå har nesten alle telefoner taster, så man trenger ikke å skryte av det) Olabukser (brukes bare av den eldre generasjon, som sliter med uttalen av synonymene) Multimedia (Har det ordet blitt brukt på vår side av årtusenskiftet?) Automobil (en dansk avis "bestemte" at det er nok å bruke de siste 3 bokstavene) Fruentimmer (mye mer kronglete å uttale enn "jente", antar jeg) Kom med flere! :-) Lenke til kommentar
ultimatedeskjet Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Formiddagsmat - Lunsj bikkjeslagsmål - slagsmål i forsterket utrykk pølsevev - tull og tøys/for noe tull! Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 28. september 2008 Forfatter Del Skrevet 28. september 2008 Fjernsynsapparat (TV er kortere) Microcomputer Lenke til kommentar
Lolla Palooza Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 (Jeg bruker opptil flere av disse.) Lenke til kommentar
ultimatedeskjet Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 (endret) Men flere av ordene har gått i glemmeboken for folk flest. edit: Uheldig for trådstarter, jeg fant denne tråden. Endret 29. september 2008 av ultimatedeskjet Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 29. september 2008 Forfatter Del Skrevet 29. september 2008 Kult, da kan denne tråden stenges. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå