Kuroi-Neko Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 FORDI jeg har bursdag og alle vil feire bursdagen min med en ekkel kake jeg ikke liker. Sånn at alle blir kjempefeite, utenom meg, fordi jeg ikke spiser masse kake. Og da får de meg til å føle meg tynn DERFOR. Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 (endret) Liker bare eplekake uten epler jeg. Drit i å kall det eplekake da for faen, DRIT I DET OK? Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor FORDI jeg har bursdag og alle vil feire bursdagen min med en ekkel kake jeg ikke liker. Sånn at alle blir kjempefeite, utenom meg, fordi jeg ikke spiser masse kake. Og da får de meg til å føle meg tynn DERFOR. Feite damer som spiser eplekake er mer attraktive enn tynne jenter som ikke spiser det. Folk som spiser eplekake har en egen skjønnhet som alle forguder, så du kommer ingen vei ved å ikke spise eplekake. EPLEKAKE ER DET BESTE I DENNE VERDEN SÅ HOLD KJEFT ALLE SOM ER I MOT ELLERS FÅR DERE EN KAKE PÅ TUNGA AV MIN BESTE VENN RUDOLF DEN GAMLE ØRNEN SOM HAR DØDD I TREET FOR 4 ÅR SIDEN PÅ GRUNN AV EN LITEN FEIL I HANS SYSTEM Endret 24. september 2009 av ikkespisgress Lenke til kommentar
Inaktivbruker_101125 Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 Da blir det jo... kake... som er veldig godt. Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 (endret) Ja! Kake er digg Så lenge man ikke kaller det eplekake! Det blir jo som å kalle klovn. Endret 24. september 2009 av ikkespisgress Lenke til kommentar
Kea Skrevet 26. september 2009 Del Skrevet 26. september 2009 Jeg skjønner ikke hva alt dette fusset rundt eplekake skal bety... selv er jeg ikke en stor fan. Hvorfor virker det som om hele jævla verden liker eplekake utenom meg? Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 26. september 2009 Del Skrevet 26. september 2009 Eple = win (win^87) Kake = überwin (win^87^100) Derfor er eplekake = Win beyond your sences! (?) Lenke til kommentar
Nopros Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 Ops, jeg tyvstartet litt hehe.. Lenke til kommentar
Musty Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 noen som har laget eplekake i dag? Lenke til kommentar
Sameboe Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 noen som har laget eplekake i dag? Skal lage her Lenke til kommentar
Nopros Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 noen som har laget eplekake i dag? Spiste rester fra i går Lenke til kommentar
VarCon Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 Da kan jeg fortelle herskapet at jeg i skrivende øyeblikk sitter og spiser eplekake Lenke til kommentar
Jambimaster Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 Woah! Helt tilfeldig at jeg spiste eplekake på Peppes i dag!: O Lenke til kommentar
Sameboe Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 Da spises det eplekake med is og kakao til Lenke til kommentar
Musty Skrevet 10. september 2010 Del Skrevet 10. september 2010 nesten skuffet over at det ikke er lite aktivitet her, men det kan vi kanskje gjøre noe med nå som det IGJEN nærmer seg Jeg tar vel litt skyld selv i at det er inaktivt her, siden jeg etter i fjor ikke oppdaterte her etter å ha laget eplekake. Første gang jeg helt selvstendig skulle lage eplekake. Fant meg en random oppskrift på intarwebben, og kjørte på.. Ble ganske godt. Tror jeg spiste meg kvalm I år har jeg tenkt å gjøre mer eller mindre det samme, dog med noen mindre forskjeller. En forskjell er at jeg har fått meg samboer og sånt, men hun er ikke så veldig glad i eplekake, og småen er alt for liten for det enda, så det burde ikke spille for stor rolle. Men jeg har likevel tenkt å dytte i henne minst ett stykke sånn at hun får smakt det liksom. Men hun sier hun ikke er så veldig glad i eplebitene, så derfor skal jeg prøve å begrense disse på den ene siden. Men den viktigste forskjellen i år blir at jeg har planer om å lage den med epler plukket i min egen hage Vi flyttet inn hit i mai, og en gang ut i juli så jeg at vi har epletre i hagen. Eplene er nå spisende, men et par uker til gjør bare at de blir enda bedre. Jeg gleder meg som en liten unge Til og med lagt det inn i kalenderen på telefonen min med reminder dagen før, slik at jeg kan gå og kjøpe ingredienser og være klar EPLEKAKE! Lenke til kommentar
Nopros Skrevet 10. september 2010 Del Skrevet 10. september 2010 Jeg har nå lært meg å like eplekake med epler, i motsettning fra forrige år. Gleder meg til eplekakedagen, ja! Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 10. september 2010 Del Skrevet 10. september 2010 Denne må inn i mine innlegg nå som det nærmer seg igjen. Noen som har noen gode eplekakeoppskrifter? Jeg pleier nemlig bare å lage en enkel en og i år så tenkte jeg kanskje jeg skulle ta den helt ut og lage noe mer avansert. Lenke til kommentar
Hoikka Skrevet 11. september 2010 Del Skrevet 11. september 2010 L4r5 tror denne allerede er i dine innlegg. Hvis du leser på første siden så postet du der Hvis man bor i Finnmark der det er for kalt til egne epler/eple slang, hvordan epler blir best på eplekake? Lenke til kommentar
Latias Skrevet 11. september 2010 Del Skrevet 11. september 2010 L4r5 tror denne allerede er i dine innlegg. Hvis du leser på første siden så postet du der Man kan velge tidsperiode under mine innlegg, slik at man f.eks. bare får se tråder som har vært aktive over de siste månedene. Gamle tråder som ikke har vært aktive innen valgte tidsperiode, blir fjernet fra mine innlegg. Når det gjelder eplekakedagen, skal huske den i år. I fjor spiste jeg vel eplekake tilfeldigvis dagen før dagen. I år skal jeg spise på dagen. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 12. september 2010 Del Skrevet 12. september 2010 Laget eplekake i går. 200g margarin - 4 dl sukker - 4 egg - 4 dl hvetemel - 1 ts bakepulver - 1 ss vaniljesukker. Rør hvitt - pisk i et og et egg - sikt i det tørre. Skrell noen epler, del dem i båter, bland dem sammen med 3 ss sukker og 1 ss kanel. Ha halvparten av røren i en 26 cm form - legg et lag med epler - ha på resten av røren - legg et lag til med epler. Strø over perlesukker og hakkede mandler. Stekes på ca. 170+ grader i ca. 1 t 10 m. Men ovner lever sitt eget liv. Oppskriften sier 200 grader ca. 1 t 10 m, men da blir det kull hos meg. Kan legge over bakepapir hvis den blir fort mørk. Men 170 grader funker for meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå