KristianF Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Skal oppgradere gamle pc'en min, så jeg satt sammen noen deler. HK: ASUS P5Q Deluxe CPU: Intel Core 2 Duo E8500 RAM: Mushkin DDR2 4096MB extreme Performance GPU: ASUS GeForce GTX 280 1GB GDDR3 Jeg har en OCZ ModStream 520W PSU, så regner med den er bra nok til å drive dette? Men trenger jeg også en 8-pin kontakt til skjermkortet? Det er ingen sånn kabel som kommer fra PSU'en min. Vil helst bestille i kveld, så all hjelp er velkommen Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Ville spart meg 1300 kr og ofret noen fps i enkelte spill ved å gå for et ATi 4870 Trenger da "bare" 2 stk 6-pin PCI-E Ellers så er oppsettet flott. Lenke til kommentar
KristianF Skrevet 28. september 2008 Forfatter Del Skrevet 28. september 2008 Skal IKKE ha ATI, så holder meg til GTX280. Men finnes det noen 4 til 8 pin kabler, eller hva trenger jeg for å få sånne 8 pin kabler? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Skal IKKE ha ATI, så holder meg til GTX280. Men finnes det noen 4 til 8 pin kabler, eller hva trenger jeg for å få sånne 8 pin kabler? hvorfor ikke ati ? er jo ledende på markedet nå! 4870 eller 4870x2 ! Lenke til kommentar
KristianF Skrevet 29. september 2008 Forfatter Del Skrevet 29. september 2008 Jeg kommer aldri til å sette et ATI kort i min maskin igjen. Jeg, og veldig mange folk jeg kjenner har alt for dårlig erfaring med ATI til at jeg skal ta sjansen på å kjøpe det igjen. Men dette er ingen ATI vs nVidia tråd, så den diskusjonen stopper ca. her ---. Oppsettet over er nå bestilt (+ litt diverse PCI-e kabler som jeg håper jeg får satt sammen på et vis til å lage en 8 pin kabel). Så får jeg vel bruke noen tusenlapper på kabinett og harddisker på neste lønning. Så noen tips om et bra lydisolert kabinett hadde også vært fint. Til nå ser det ut som Antec P182 er mest aktuelt (+ noen lydisoleringsmatter o.l.). Lenke til kommentar
Kent -amdme- Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Hva er vitsen med å spørre hvis du allerede har bestemt deg Lenke til kommentar
KristianF Skrevet 29. september 2008 Forfatter Del Skrevet 29. september 2008 For å høre om noen har noen siste ord om ting som bør forandres o.l... Bedre å spør en gang for mye, enn en gang for lite Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 For å høre om noen har noen siste ord om ting som bør forandres o.l...Bedre å spør en gang for mye, enn en gang for lite og vi sa du bør vurdere å bytte grafikkort, ATi var bås for et ei stund si ja. men er noe helt annet idag.. Lenke til kommentar
krist2 Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 som han over sa, jeg har hatt både ATI og NVIDIA kort de siste 10 årene, og har hatte like mye/lite trøbbel med begge... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå