mroystein Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Hei folkens! Fikk i oppgave å lage en hjemmeside for faren min. Det er en tannlege side btw. Det jeg lurer på er hva som er den greieste måten til å bare lage en helt enkel, men fin side. 3 måter jeg har lagd sider på før; Ren html i notepad f.eks Photoshop CMS systemer Kan endel om alle disse 3 metodene, men vet egentlig ikke hva som er greiet for å lage en "bedrifts side". Som sagt skal siden være helt clean og enkel, men ikke se "hjemmelagd" ut. Om dere skjønner Lenke til kommentar
ItsMee Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Notepad og photoshop og sånt funker helt fint synes nå jeg Men synes det enkleste er å bruke dreamweaver av adobe veldig enkelt greit og kan lage utifra maler og fra scratsh, i tillegg er det sånn at når du skriver i html og css så kommer det en drop menu med alternativer til hvilken koder du skal ruke. Veldig greit hvis man ike husker absulutt alle kodene i hodet. Lenke til kommentar
chberge Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Ikke bruk Dreamweaver hvis du klarer å bruke notepad. Dreamweaver lager en del koder og av seg selv. Det finnes andre alternativer med drop-down alternativer som ikke lager egne koder inni dine koder. Et alternativ (uten drop-down) som jeg liker godt og anbefaler er Notepad2. Hvis siden du skal lage ikke skal oppdateres jevnlig ville jeg laget den i html fra scratch. Skal den oppdateres jevnlig osv bør du kanskje bruke et cms slik at din far enkelt kan logge inn i nettleseren og fikse nyheter selv osv. Photoshop ville jeg derimot brukt uansett hvilken metode du velger =) Lenke til kommentar
mroystein Skrevet 28. september 2008 Forfatter Del Skrevet 28. september 2008 Okey! Takk for svar. Skjønner ting bedre nå. Den skal sjelden bli oppdatert, så cms er nok unødvendig ja. Blir nok en liten blanding av dreamweaver/photoshop og kanskje litt notepad. Selvom jeg "klarer" å skrive i notepad++ osv, så er det greier med alt som er "ferdig gjort" i dreamweaver. Og det at man lett ser hvordan hvert trinn har ført til, (slipper å lagre og åpne nettleser). Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Du kan jo vurdere å bare slenge opp Wordpress og finne en passende theme (eventuelt modifisere denne). Det er kjapt og sikkert, iallfall. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå