Gå til innhold

Enkleste måte å lage en hjemmeside

Anbefalte innlegg

Hei folkens!

Fikk i oppgave å lage en hjemmeside for faren min. Det er en tannlege side btw.

Det jeg lurer på er hva som er den greieste måten til å bare lage en helt enkel, men fin side.

3 måter jeg har lagd sider på før;

• Ren html i notepad f.eks
  • Photoshop
  • CMS systemer

Kan endel om alle disse 3 metodene, men vet egentlig ikke hva som er greiet for å lage en "bedrifts side".

Som sagt skal siden være helt clean og enkel, men ikke se "hjemmelagd" ut. Om dere skjønner :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Notepad og photoshop og sånt funker helt fint synes nå jeg :)

Men synes det enkleste er å bruke dreamweaver av adobe veldig enkelt greit og kan lage utifra maler og fra scratsh, i tillegg er det sånn at når du skriver i html og css så kommer det en drop menu med alternativer til hvilken koder du skal ruke. Veldig greit hvis man ike husker absulutt alle kodene i hodet.

Lenke til kommentar

Ikke bruk Dreamweaver hvis du klarer å bruke notepad. Dreamweaver lager en del koder og av seg selv. Det finnes andre alternativer med drop-down alternativer som ikke lager egne koder inni dine koder. Et alternativ (uten drop-down) som jeg liker godt og anbefaler er Notepad2.

Hvis siden du skal lage ikke skal oppdateres jevnlig ville jeg laget den i html fra scratch. Skal den oppdateres jevnlig osv bør du kanskje bruke et cms slik at din far enkelt kan logge inn i nettleseren og fikse nyheter selv osv.

Photoshop ville jeg derimot brukt uansett hvilken metode du velger =)

Lenke til kommentar

Okey! Takk for svar. Skjønner ting bedre nå. :new_woot:

Den skal sjelden bli oppdatert, så cms er nok unødvendig ja.

Blir nok en liten blanding av dreamweaver/photoshop og kanskje litt notepad. Selvom jeg "klarer" å skrive i notepad++ osv, så er det greier med alt som er "ferdig gjort" i dreamweaver. Og det at man lett ser hvordan hvert trinn har ført til, (slipper å lagre og åpne nettleser).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...