lallaTaDito Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Jeg tenker å bygge meg en pc for første gang. Etter å ha scannet noen nettbutikker (men plukket deler fra en), har jeg kommet fram til en mulig maskin, og finnes som handleliste fra komplett.no. Den er tenkt å kjøre Win Server 08, i tillegg til et par andre virtuelle OS. Maskinen skal være en del av et typisk hjemmekontor, kjøre som webserver, muligens filserver etterhvert, etc. Kanskje litt lettvektsspilling. Vil komponentene valgt ut fungere sammen? Finnes det andre (bedre) alternativer til maskin/komponenter i samme prisklasse? Kan en garanti ryke om maskinen står på for mye? Har hørt noen rykter om at en vanlig pc bare er tenkt å være i bruk 8 timer om dagen (I motsetning til en servermaskin, som er ment å surre 24/7). Bør man kjøpe med et lite verktøy-kit til skruinga? -Eller fungerer stort sett det man har i kassa hjemme. På beskrivelsen av hovedkortet står dette: FireWire-portskonfigurasjon - 2 x FireWire Lydutgang Lydkort - 7.1 surround Nettverkstilknytning Nettverksadapter - Ethernet, Fast Ethernet, Gigabit Ethernet Vil det si at alt er integrert fra før, og ikke trengs å kjøpes separat? Kabler følger vel med..? Det ble visst en del spm, innspill mottas med takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå