mebeemo Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 (endret) Som tittelen sier, så lurer jeg på hvilken maskin av de som er oppgitt som egner seg best til 100% skolearbeid. Her er det kun snakk om Word og research. Hvordan presterer begge når det gjelder praktiske ting som støy osv? Grunnen til at jeg har sett på PB Easynote som et alternativ er rett og slett pga den forbanna lange ventetiden på Wind. Men nå er jeg ingen ekspert på dette feltet heller, så jeg overlater evalueringa til dere EDIT: Eventuelt noen andre forslag til små (10-12") laptoper? http://www.ps.no/ArtDtl.aspx?i=148525 http://www.netshop.no/aspx/loginVnet.aspx?...amp;plid=108318 Endret 28. september 2008 av mebeemo Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Asus EEE Acer Aspire One HP har også kommet med en, men vet ikke hva den heter. Lenke til kommentar
mebeemo Skrevet 28. september 2008 Forfatter Del Skrevet 28. september 2008 Asus EEEAcer Aspire One HP har også kommet med en, men vet ikke hva den heter. Felles for de er at alle ligger på 8.9". Wind er muligens bare 2.5 cm større, men jeg syntes 8.9" iallefall er for lite Lenke til kommentar
mebeemo Skrevet 28. september 2008 Forfatter Del Skrevet 28. september 2008 Asus EEEAcer Aspire One HP har også kommet med en, men vet ikke hva den heter. Felles for de er at alle ligger på 8.9". Wind er muligens bare 2.5 cm større, men jeg syntes 8.9" iallefall er for lite Lenke til kommentar
RetroDude Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Hei. Nå stiller ikke den HP i netbook klassen. Den har større skjerm og høyere oppløsning en MSI wind. Og raskere cpu. vil si den er i ultraportable klassen. Bakdelen er jo høyre vekt 1,6kg HP vs 1,0/1,1kg msi wind. Og vil tro det 4 cells batteri på kun 2600mAh så vidt klarer å dra den HP i 2 timer. Jeg går selv på skole, (dataingeniør) og har både en msi wind og en fujitsu-siemenes U-9200 laptop. U9200 er også en 1,6kg laptop med samme cpu og oppløsning som den HP du referer til. Til kun word, programering, surfing, irc, msn, mp3 og litt divx. Er jeg ikke i tvil! Jeg hadde gått for MSI wind. Du merker faktisk de 400g når du skal bære maskinen, i favør msi wind. Pluss at msi er mye mindre i størrelse, så du får plass til mer bøker. I trange forelesingssaler så er MSI wind i sitt ess. Men skal du gjøre litt tyngre oppgaver, som cad, eller andre bilde/lydbehandling, så er nok hp bedre, fordi du har høyere oppløsning og raskere cpu. Men min mening, så er msi wind utrolig maskin til en liten penge. Den dekker helk klart mine behov, for en netbook. Eneste som jeg kan klage litt på er, litt viftestøy. Men det har jeg nå ordnet etter at jeg moddet kjøleribben i den. Jeg vil også anbefale større battri til msi wind. 6 cells er vel et must. vekten vil vel gå opp til rundt 1,2kg med dette batteriet. Ser også at HP du referer til her ikke har bluetooth innebygget. Det har msi wind. Og det er jeg veldig glad for. Bruker den mye til overføring av bilder via min N82, som jeg tar mye bilder med. Ser av prisen at du har sett på den msi wind fra ps.no som er dyrest. Jeg kjøpte min msi Wind med 1GB ram og 120GB disk, 3cell batteri for 3456,- ink frakt. Jeg hadde da fått litt studentrabatt fra ps.no. Jeg vil tro at ps.no får inn 120GB versjonen igjen. 160GB utgaven er ganske så dyr i forhold. Buzz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå