Skugga Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Hei, Går studiespesialiserende, men har ikke hatt gym hverken på VG1, VG2 eller VG3. Er oppmeldt til privatisteksamen i November, og det later ikke til å være spesielt vanskelig å bestå (selv om jeg ikke aner hvordan oppgavene kommer til å være, faens umulig å få noen slags informasjon til og med fra skolen jeg er meldt opp hos). Er litt bekymret for om jeg ikke vil kunne være kvalifisert til opptak på høyskole dersom jeg mot formodning skulle stryke, selv om utdanningen jeg søker ikke kommer til å ha NOE med kroppsøving å gjøre. Vil jeg fremdeles kunne bli akseptert, selv om jeg mangler kroppsøving, på særskilt grunnlag ellernoe? Tåpelig bekymring kanskje. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Tvilsomt. Du har ikke generell studiekompetanse, og da kommer du ikke inn. Det finnes noen høgskoler med studier som har svært få søkere som kanskje vil gå med på "en ordning", at du lover å ta det opp igjen første semester eller noe. Du må bare ringe og spørre. Du kommer i alle fall ikke inn på universitetene med stryk i gym. Lenke til kommentar
Skugga Skrevet 29. september 2008 Forfatter Del Skrevet 29. september 2008 (endret) Høhø; ble oppringt i dag, og det ble gjort kjent at høsteksamen på Oppland var lagt opp ved en feil, så jeg får bare ett forsøk til våren. Faen meg ikke mulig å oppdrive informasjon rundt hvilke oppgaver som kan komme heller, bare "kunn hele pensum du ))))))))". Joda, greit, men det er greit å ha en pekepinn på om jeg skal skrive opp et treningsopplegg eller forklare fordelene ved diverse sporter eller begge deler. Ikke forteller de meg hvilket læreverk de skal lage den lokalgitte eksamenen med utgangspunkt i heller. Forstår jo at universiteter o.l er lite fleksible, og at det er lite sannsynlig at jeg stryker, men jeg er likevel bekymret. Hurra. Endret 29. september 2008 av Skugga Lenke til kommentar
dymoletratag Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Gymnastikk går da ikke inn under fagkravene for generell studiekomtepanse, gjør de vel? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Du slipper unna gym hvis du bruker 23/5-regelen (uaktuelt for trådstarter) eller tar påbygning og har fagbrev fra før. Hvis du går vanlig allmenn, eller to år yrkesfag + påbygning (uten læretid mellom), må du ha gym. Hvis ikke, får du ikke vitnemål. Lenke til kommentar
dymoletratag Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Står da følgende på siden til samordna opptak under fagkrav for generell studiekompetanse: norsk 393 årstimar engelsk 140 årstimar historie 140 årstimar samfunnsfag 84 årstimar matematikk 224 årstima naturfag 140 årstimar Eller er jeg på villspor nå? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Det er ikke sånn at du kan ta kun de fagene, og så få generell studiekompetanse. Hvorfor tror du da folk tar masse flere fag på videregående? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå