caine3 Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 jeg har solgt en bil men har litt problemer. bilen skulle selges i en annen by og på vei ned glemte jeg vognkort del2,da jeg møtte kjøper viste det seg at han skulle kjøpe bilen for sin svoger og fyllte salgsmld. med sine data som deleier. han fikk også med seg tapsmld for del 2 og kopi av mitt førerkort(for å få omregistrert bilen. vi ble også enig om at jeg skulle sende ned del2 når jeg kom hjem.dette er snart 5uker siden og bilen har enda ikke blitt reg. med ny eier og når jeg ringer til kjøper sier han at alt er levert inn. hvor lang behandlingstid tar en omreg? kan jeg få omreg. bilen uten del 2? hva kan jeg evnt. gjøre for å ungå at han fortsetter å kjøre med bilen i mitt navn? mvh caine Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 For at en bil skal kunne omregistreres, må vegvesenet ha del 2. De har INGEN mulighet for å gjøre endringer i systemet uten pin koden som står på del 2. Omregistrering kan ordnes på dagen i en trafikk stasjon. For å ordne dette her, må man ha vognkort (begge deler), alle utestående avgifter og kontroller osv må være utført. I tillegg får man en giro for innbetaling, som må gjøres. Når du da viser kvitteringen for denne igjen, får man midlertidlig vognkort, og det faste kommer i posten 2-3 dager senere som regel. Du har også gjort noe dumt ved å sende fra deg den delen, da det er du som i utgangspunktet er ansvarlig for å ha dette innlevert senest 3 dager etter at kjøretøyet er solgt. Du kan ta kontakt med din lokale trafikkstasjon og høre om de har mottatt noen melding overhode, og om det evnt står på manglende innbetaling av om-reg. Lenke til kommentar
РЦП-88 Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Hvis ikke omregistreringsavgift og forsikring (for den nye eieren) er ordnet blir det heller ikke noe omregistrering. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Takk, glemte å si det jeg. Forsikring (ansvar) må selvsagt være ordnet for den bilen før den kan omregistreres. Lenke til kommentar
Autofil Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 For at en bil skal kunne omregistreres, må vegvesenet ha del 2. De har INGEN mulighet for å gjøre endringer i systemet uten pin koden som står på del 2. Emnestarter skriver at han har levert "tapsmelding for vognkort del 2" Da er det ikke dette punktet som er problemet i denne saken. Det er nok heller kjøper som har gitt f... i å levere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå