sentence Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 18-55 IS til Canon 50D? Er dette et forsvarlig valg med henhold til bildekvalitet? Lenke til kommentar
SRD Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 18-55 IS til Canon 50D? Er dette et forsvarlig valg med henhold til bildekvalitet? Jeg ville mye heller valgt Tamron 17-50mm F2.8 Link. Denne har veldig god bildekvalitet, og koster ganske lite. Den har også F2.8 gjennom hele zoomområdet, noe som gjør at du kan ha fire ganger så rask lukkertid som F5.6 (som canon objektivet har på full tele). Har dette objektivet selv (bare at jeg har Pentax-versjonen) og jeg har overhode ikke angret på kjøpet. Den er MYE bedre enn både Nikon og Pentax sin 18-55mm (har ikke testet canon sin). Husk på at optikk er minst like viktig som kamerahuset Lenke til kommentar
OMyre Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Enig i at Taron 17-50 er ett bedre valg. Byttet ut ett eldre Canon 18-55 uten IS med ett nytt 18-55 IS til nkr 1450,- Men ble skuffet, til tross for at mange hevder at dette er bedre. Jeg har kanskje vært uheldig, da det gamle var skarpere enn det nye som virker mer "soft". Lenke til kommentar
se# Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Jeg kjøpte 20D med 18-55, og har egentlig vært fornøyd med den investeringen (betalte et par hundre ekstra). Mulig jeg var heldig med objektivet og 50D krever sikkert mer av optikken, men IS-versjonen har fått bedre kritikker. Man kan sikkert være uehldig med 18-55, men det ser ut til å gjelde mange objektiver. Hadde vidvinkel vært mitt hovedinteresseområde ville jeg ikke kjøpt 18-55, men som et suplement til andre objektiver de gangene jeg trenger noe videre enn 50mm har det fungert OK. For meg er egentlig "tele" på bare 55mm et større irritasjonsmoment en bildekvaliteten. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Enig i at Taron 17-50 er ett bedre valg. Byttet ut ett eldre Canon 18-55 uten IS med ett nytt 18-55 IS til nkr 1450,- Men ble skuffet, til tross for at mange hevder at dette er bedre. Jeg har kanskje vært uheldig, da det gamle var skarpere enn det nye som virker mer "soft". Jeg har nevnte Tokina og har solgt mitt 18-55 IS (som forøvrig var bra) angrer ikke på det. Lenke til kommentar
sentence Skrevet 5. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2008 Takk for tips og råd! Hva med Sigma sin 18-50 f2.8 som selges på Japan Foto for 2999,-? http://www.japanphoto.no/product/objektive...8-dc-for-canon/ Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Den er også veldig god. Ca. det samme som Tamron-en, men har Sigma-en har bedre nærgrense, og 1mm mindre vidvinkel. Lenke til kommentar
Espen K Skrevet 16. mai 2009 Del Skrevet 16. mai 2009 Jeg har også kikket på Tamron 17-50mm F2.8 til 50D´n jeg skal handle neste mnd. Er det noen flere som har erfaringer med denne linsen ? Eller er det andre alternativer i samme klasse eller i nærheten ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå