secondarykid Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 (endret) Vet ikke om dette er rett forum, men here we go! Har opplevd i flere tilfeller at jeg har "fått" 20-30 gb ekstra plass på hardisken over natta, sist denne natta da jeg gikk fra 43 gb til 70 gb (har ikke kjørt noe renseprogrammen på en stund). Aner ikke heller hvilke filer som blir borte, bare at en større del harddisk blir frigjort. Noen som kan gjelpe meg her? Har en Fujiutsu Siemens Amilo Pa 2548 med Vista Home Premium 32-bit hvis det er til noen gjelp. Litt off-topic; men jeg har ett problem med autokjør som heller ikke vil virke, har satt den på autokjør men ingenting skjer. ting 2 er at maskinen går i strømsparingsmodus uten at den verken er innstilt til å gjøre det og ikke har gjort det manuelt Endret 28. september 2008 av secondarykid Lenke til kommentar
SLiks Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Kan nok være vista som resner opp i systemet selv. men 20-30gb gjentatte ganger så lenge du ikke har gjort mye updates og får mye tempfiles for at du f.eks trykker åpne isteden for lagre når du laster ned en fil fra i-explorer så lurer jeg på om du har en korrupt disk. har du hatt problemer med at windows mister filer? får du noen feilmeldinger helt random? har du klokket maskina eventuelt klokket RAM? Lenke til kommentar
SLiks Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 En annen ting, hva bruker du pcen til? gjør du mye video redigering? Du skjønner, noen ganger lagres store mengder filer i windows midlertidig under enkelte typer programmer. en reboot/et døgn senere kan filene være slettet automatisk. Lenke til kommentar
secondarykid Skrevet 28. september 2008 Forfatter Del Skrevet 28. september 2008 En annen ting, hva bruker du pcen til? gjør du mye video redigering?Du skjønner, noen ganger lagres store mengder filer i windows midlertidig under enkelte typer programmer. en reboot/et døgn senere kan filene være slettet automatisk. Er ikke noe videoredigering siden det er en billig bærbar, ei heller noen mulighet for overklokking. Har ikke slått av maskinen eller gjort noen restart på iallefall tre døgn. Det som kanskje kan være er at jeg kjører nedlasting av store torrent-filer (ingen ulovlige nedlastinger så det er sagt!) og har merket flere ganger noe som kan ha med dette (bruker Vuze). Ang. RAM så har jeg oppgradert fra 2 til 4 gb for å kjøre program raskere og kjøre flere tunge programmer samtidlig. NB! Diskuterer ikke nedlasting av torrent/ ulovlig nedlasting i tilfelle noen er for pratesyke. Lenke til kommentar
raWrz Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 (endret) last ned ccleaner: http://www.filehippo.com/download_ccleaner/ (det sletter div ting du ikke trenger temp filer etc) og last ned mbam: http://www.malwarebytes.org/mbam.php for å sjekke at det ikke er et virus som gjør det Endret 28. september 2008 av Submit Lenke til kommentar
secondarykid Skrevet 28. september 2008 Forfatter Del Skrevet 28. september 2008 last ned ccleaner: http://www.filehippo.com/download_ccleaner/(det sletter div ting du ikke trenger temp filer etc) og last ned mbam: http://www.malwarebytes.org/mbam.php for å sjekke at det ikke er et virus som gjør det Ellers takk, men jeg har allerede ccleaner og spybot + adaware tar av seg malware og trojanere. Har hatt problemet lengre enn sist gjør fullt søk på begge. Lenke til kommentar
secondarykid Skrevet 3. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2008 Det var vel ikke særlig mange smarte hoder på forumet her allikevel da! Lenke til kommentar
korp Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 Det var vel ikke særlig mange smarte hoder på forumet her allikevel da! Det kan være at Vista driver med dynamisk paging etter hvordan systemet blir utnyttet. Du kan jo sjekke størrelsen på paging-filene dine og sette de så store at de ikke blir økt av systemet. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 Det var vel ikke særlig mange smarte hoder på forumet her allikevel da! Er du i ferd med å si nei til all viodere hjelp? Ingen her er betalt for å hjelpe deg - men allikevel har flere kommet med fornuftige spørsmål (ettersom du selv ikke har gitt nok informasjon). Lenke til kommentar
SLiks Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Det var vel ikke særlig mange smarte hoder på forumet her allikevel da! Er du i ferd med å si nei til all viodere hjelp? Ingen her er betalt for å hjelpe deg - men allikevel har flere kommet med fornuftige spørsmål (ettersom du selv ikke har gitt nok informasjon). Lenke til kommentar
secondarykid Skrevet 10. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2008 Det var vel ikke særlig mange smarte hoder på forumet her allikevel da! Det kan være at Vista driver med dynamisk paging etter hvordan systemet blir utnyttet. Du kan jo sjekke størrelsen på paging-filene dine og sette de så store at de ikke blir økt av systemet. Her begynner det å ligne på noe! Hvor er det jeg finner paging-filene og hva vil dynamisk paging si? Hvordan endrer jeg størrelsen på disse? Er helt ukjent med dette! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå