Badering Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Men det fortelles vel en historie inni der, selv om filmen ikke bruker noe narrativt mønster? Vil ikke si det. Det er snarere et portrett. Lenke til kommentar
athorb Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 (endret) Har ikke sett filmen (og helt ærlig, utifra inntrykket jeg har av den, kommer det til å forbli slik en lang stund fremover), så jeg skal ikke påstå noe. Men begrepet "historie" kan jo dras heftig ut. Endret 28. september 2008 av athorb Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Problemet med tilgang på ny teknologi, er at man ofte glemmer selve historiefortellingen. I dagens effektjag overser man alt for hyppig det enkle faktum at alt en god film trenger er dyktige skuespillere OG en god historie som blir fortalt på en interessant måte (og med det mener jeg ikke store roboteksplosjoner). Moderne cgi er ofte flott å se på, men mange regissører glemmer at cgi kun er et (av mange) hjelpemiddel til å fremme historiefortellingen. Synes ikke dette er noe utbredt eller beskrivende problem av dagens filmer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå