Gå til innhold

BK: Serie - tre planter på tampen av sesongen

RandiA

Anbefalte innlegg

Tre planter på tampen av sesongen

En liten serie på tampen av blomstersesongen, dagens fotofangst. Har brukt stativ, men det mangler en del på ferdighetene enda. Tar gjerne imot ros og ris.

post-92574-1222606453_thumb.jpg

post-92574-1222606464_thumb.jpg

post-92574-1222606484_thumb.jpg

1.Passiflora caerulea (Pasjonsblomst): 1/20, f/5.6, ISO:100

2.Pelargonium Peltatum Decora Red (Hengepelargonium): 1/4, f/9.0, ISO:100

3.Ricinus communis (Oljeplante, meget giftig): 1/40, f/5.6, ISO:200

EF-S60mm f/2.8 Macro USM

RandiA

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ville foretrukket litt mer dof. Når du skal ta bilder av blomster kan du prøve å belyse blomsten fra baksiden for å få en fin effekt, da vil det se ut som blomsten "gløder" :)
Ja, mulig jeg kunne hatt litt mer ufokusert bakgrunn,gjort det litt mer spennende slik.... men jeg vil helst få plantene i sin naturlige form, farge mest mulig.

RandiA

Lenke til kommentar

Nja, det kunne egentlig ikke vært mindre DOF på bilde #1 fra den vinkelen det er tatt. Du ser at de bakerste lilla delene (kronblader, støvbærere - hva er de egentlig?) ikke er helt skarpe. Spørs om det hadde vært mulig med mindre DOF selv om bildet ble tatt rett ovenfra; den lange stengelen (rett meg de som kan botanikk) i midten ville krevd ganske stor DOF uansett. Er sånn sett mye lettere med korn og ring-blomster. :!:

Lenke til kommentar

Jeg tar meg i å rulle på skjermen for å se hele bildet, men så viser det seg at jeg ser hele. Det er bare kuttet litt av ricinusen nederst. Så jeg tror at jeg ville hatt hele med. Men eller synes jeg det er flotte bilder alle sammen. Pasjonsblomst er jo et kunstverk i seg selv. Har du prøvd å ta bilde av midten på den, helt nært? Det må kunne bli stilig?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...