trespiser Skrevet 28. september 2008 Rapporter Del Skrevet 28. september 2008 Hallo, Jeg ser etter dresslignende klær til daglig bruk, synes disse dressklærne er skikkelig stilige og jeg hater vanlige stive olabukser og trange gensere som er ekle å gå med. og jeg liker å ha litt anerledes stil, litt mer klassisk og tidløs stil for klassiske klær pleier å være gode og myke. det jeg ser etter er en jakke til daglig bruk som ligner dressjakke som jeg kan bruke om vinteren. går det an å ha silkeskjorte med slips til v-gensere? hadde vært glad om det finnes dresslignende klær som det går an å vaske i vaskemaskina. og ikke altfor dyrt. kansje litt mer enn alminnelige klær men ikke for mye. finnes det en bra nettbutikk for slike klær? hater å gå på butikken å kjøpe klær da jeg aldri klarer å bestemme meg Lenke til kommentar
Nektard Skrevet 28. september 2008 Rapporter Del Skrevet 28. september 2008 (endret) Hallo, Jeg ser etter dresslignende klær til daglig bruk, synes disse dressklærne er skikkelig stilige og jeg hater vanlige stive olabukser og trange gensere som er ekle å gå med. og jeg liker å ha litt anerledes stil, litt mer klassisk og tidløs stil for klassiske klær pleier å være gode og myke. det jeg ser etter er en jakke til daglig bruk som ligner dressjakke som jeg kan bruke om vinteren. går det an å ha silkeskjorte med slips til v-gensere? hadde vært glad om det finnes dresslignende klær som det går an å vaske i vaskemaskina. Kan du ikke prøve å legge ved et bilde eller noe? og ikke altfor dyrt. kansje litt mer enn alminnelige klær men ikke for mye. finnes det en bra nettbutikk for slike klær? hater å gå på butikken å kjøpe klær da jeg aldri klarer å bestemme meg Om jeg forstår deg rett, så vil du ha noe mitt imellom "hverdagslig" klær og "finstas"? Hadde vært kjekt hvis du hadde lagt ved et bilde Endret 28. september 2008 av Nektard Lenke til kommentar
thrice Skrevet 28. september 2008 Rapporter Del Skrevet 28. september 2008 (endret) Til sesongen vil jeg anbefale: Bomullsbukser i grå, svart, brun osv. V-hals Slips Skjorter med og uten mansjett-knapper (jeg vil ikke anbefale silkeskjorter, men slips) Slip-on skinnsko med matchende belte Skjerf Skinnhansker Losjakke Frakk Skinnbag hvis du har behov for det. Cardigan Du finner det meste jeg ramser opp på Bertoni, Companys osv. Asos.com har forsåvidt et godt utvalg. Endret 28. september 2008 av thrice Lenke til kommentar
trespiser Skrevet 28. september 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 28. september 2008 da kommer jeg ikke til å kjøpe så mye klær med det første men jeg kjøpte en grå redford bukse på backe match som jeg liker veldig godt. kommer til å kjøpe fler av dem. kunne tenkt meg litt mer røffere klær til overkroppen.. bukse som jeg liker har jeg funnet. men overkroppen som er vanskelig. hva er losjakke? foresten, har dere tips om hvordan jeg kan vaske klær riktig og skikkelig uten at de blir misfarget, stive eller skrukkete men beholder den nye formen og mykheten? det er foresten bestemora mi som vasker klærne mine. har det noe å si hvilken type vaskemaskin man bruker og hvilke vaskemiddel? men jeg skal ta over vasken når hu dauer og eventuelt flytte inn i en liten leilighet eller hybel. er det best å vaske for hånd? Lenke til kommentar
thrice Skrevet 28. september 2008 Rapporter Del Skrevet 28. september 2008 Vaskelappen på klærne gir deg den infoen du trenger. Losjakke er det samme som pea coat. Google er din venn. Lenke til kommentar
trespiser Skrevet 28. september 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 28. september 2008 Vaskelappen på klærne gir deg den infoen du trenger.Losjakke er det samme som pea coat. Google er din venn. Det vet jeg, men selv om vaskelappen følges så er det misfarging og klær som blir for utslitte gradvis etter hver vask. ser at andre har samme klærne like fine i årevis. Vet du om det er dyrt å få renset klærne på renseri? veit at det ikke har noe med emnet å gjøre men det handler om klær men å spørre om litt vedlikehold av klær burde vel ikke skade. Lenke til kommentar
thrice Skrevet 28. september 2008 Rapporter Del Skrevet 28. september 2008 (endret) Hehe for all del, det skader ikke spørre. En del kan du vaske får hånd. F. eks gensere og skjorter i veldig tynt stoff. Du kan vrenge buksene for å bevare fargen, så vidt jeg vet. Ikke bland farget-ufarget, og har du et plagg som har sterk farge, vask det alene første gang. Naturlig slitasje er bare å regne med, og å levere 'vanlige' klær på renseri hvis du ikke har en sterk økonomi er ikke å anbefale. Endret 28. september 2008 av thrice Lenke til kommentar
trespiser Skrevet 28. september 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 28. september 2008 Hehe for all del, det skader ikke spørre. En del kan du vaske får hånd. F. eks gensere og skjorter i veldig tynt stoff. Du kan vrenge buksene for å bevare fargen, så vidt jeg vet. Ikke bland farget-ufarget, og har du et plagg som har sterk farge, vask det alene første gang. Naturlig slitasje er bare å regne med, og å levere 'vanlige' klær på renseri hvis du ikke har en sterk økonomi er ikke å anbefale. kan jo det, har oppdaget at gjelder lacoste piquene mine også.. men jeg er redd for at dem mister fasongen eller blir ødelagte. kan jeg bare få spørre om du er dame eller mann? hvis du er mann så tror jeg du må være unkar da du kan så mye om vasking. jeg er i hvertfall unkar / singel og jeg gjør tungt arbeid for bestemor så vasker hun klærne mine osv. personlig så hadde jeg heller stått i en kjeller fylt med møkk og spa møkk enn å stå å vaske og pirke og drive med vedlikehold av små gjenstander i huset. det er og blir en kvinnejobb mener jeg. men en ting veit jeg, og det i stedet for å vaske sko så går det an å legge dem i frysen for det dreper bakteriene som gjør at de lukter. Lenke til kommentar
thrice Skrevet 28. september 2008 Rapporter Del Skrevet 28. september 2008 Når man har bodd for seg selv en stund lærer man seg fort litt av hvert Og ja, er ungkar. Et tips til. Når du skal bruke en skjorte som er skrukkete, kan du henge den opp ved siden av dusjen, slik at dampen retter den ut. Man må selvsagt ha igjen knappene. Lenke til kommentar
trespiser Skrevet 28. september 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 28. september 2008 Når man har bodd for seg selv en stund lærer man seg fort litt av hvert Og ja, er ungkar. Et tips til. Når du skal bruke en skjorte som er skrukkete, kan du henge den opp ved siden av dusjen, slik at dampen retter den ut. Man må selvsagt ha igjen knappene. takk, gjelder det alle typer skjorter som for eksempel pique og eventuelt bukser også som er blitt stiv og skrukkete etter en vask? Lenke til kommentar
thrice Skrevet 28. september 2008 Rapporter Del Skrevet 28. september 2008 Vet ikke helt med bukser, men jeg antar det gjelder for pique og t-skjorter også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå