Kenneth Solfjeld Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Var ute men min D300 og tok bilder av stormen som raste langs Helgelanskysten i går. Måtte ned på svabergene og forevige den enorme bølgene som slo inn over land. En bråttsjø hadde tatt sikte på meg, den slo inn i steinene under meg og skapte en voldsom sprut som traff meg mitt i fleisen. Kameraet ble passe vått også. Jeg fikk tørket av det værste der og da, kom meg raskt innendørs hvor jeg vasket kameraet og objektivet med en klut og sterilt vann. Vasket fatningene på objektiv og kamera forsiktig med en mikrofiberklut og en dråpe sterilt vann. Kameraet virker fortsatt, og jeg kan ikke se at det har tatt noen skade av hendelsen. Men kan det komme ettervirkninger, og hva bør jeg evt. gjøre? Det kan jo ha sneket seg sjøvann ned i knapper og andre sprekker. Jeg er litt småbekymret. Lenke til kommentar
chris300 Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Vil tro det sikkert går fint. Var det ikke akam som testet det og mente at kameraet tålte mer juling det, enn testeren som prøvde det.... Correct me if I`m wrong..! Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Tror ikke du skal uroe deg for det der,D300 er vel mye bedre tettet enn 350D og den vet jeg har tålt større skvett enn det du her beskriver , vi har vel en tendens til å tro at disse tårler mye mindre enn de gjør. Men det er en fordel å rengjøre dem når en kommer hjem etter slike turer. Lenke til kommentar
KnutIvars Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 (endret) Hadde det vært E-3, hadde jeg bare skylt det under rennende vann i springen (gjort det før)..., så hvis D300 har samme kvalitet..; prøvd det, men ikke skyld på meg.... Endret 28. september 2008 av kiskogl Lenke til kommentar
arela Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Ville skylt det uansett, legger saltet seg til, får du snart trøbbel. Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 28. september 2008 Forfatter Del Skrevet 28. september 2008 Jeg har som sagt vasket det godt med vann. Tror det går bra denne gangen også, men det er alltid en sjangs for at saltet trenger inn.. Lenke til kommentar
Magpal Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 (endret) Var nede og "vasket" D3 og 14-24 i saltvann for en liten stund siden. Kameraet fikk seg en god sprut med saltvann da et par store bølger slo inn i naustet jeg satt i. Fant hageslangen og spylte bort det værste. Så tørket jeg restene med t-skjorten. Var egentlig mest redd for frontelementet på 14-24, men fikk ingen merker på det. Hadde nok vært værre om vannet hadde blitt liggendes lenge. http://www.magnuspallesen.net/index.php?showimage=307 Endret 28. september 2008 av Pallesen Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Det burde gå bra, så lenge det ikke kommer salt inn i kameraet og du har fått vekk det som er utenpå ville jeg ikke bekymret meg så mye. Morsomt, forresten, enda en helgelending på forumet. Lenke til kommentar
arela Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 (endret) Jeg har som sagt vasket det godt med vann. Var vist vanskelig for meg å forstå dette Fint tips det B Rørslett hadde om å tørke kameraet i steikovnen. Jeg legger det på badegulvet når jeg en sjelden gang er ute i innevær. Endret 28. september 2008 av arela Lenke til kommentar
gormley Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Bildet vedlagt ble tatt med Sigma 10-20mm på 10mm. Altså stod jeg kun et par centimeter fra bølgen på det siste bildet. Needless to say, så ble både kamera (Nikon D80) og meg kliss våt. Kameraet ble tørket nokså umiddelbart med en t-skjorte, og har funket like bra i etterkant. Lenke til kommentar
Anew Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 Dette går nok helt fint ja - jeg druknet D70'en min i en brottsjø for 2-3 år siden, og kameraet fungerer like fint i dag. Objektivet også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå