Star Fox Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Kjøpte for 1 uke siden en SE w760i. Fikk opplyst fra selger at telefonen hadde god batterilevetid, m.m.. Uansett, følgende problemer med telefonen: Jeg har ikke dekning i leiligheten, det er til nød bare èn strek, og ja, jeg bor nederste etasje. Min gamle w810i hadde full pott hva dekning angår. Av og til vil ikke telefonen ringe ut, derfor må jeg slå den av og på, for så å kunne ringe. Telefonen blir skrekkelig treig hvis jeg slår på walkman, og skal gjøre noe annet samtidig. I forhold til utstillingsmodellen, var tastaturet helt umulig å skrive på, tastene var altfor myke og gir ikke noe respons i form av klikk e.l.. --------------------------------------- Nå har jeg gitt opp hele telefonen, og vil egentlig bytte til en annen da denne her ikke duger til annet enn pynt. Telefonen er kjøpt i butikk. Har jeg noe jeg skulle sagt? :/ Lenke til kommentar
Loko Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Har du kjøpt over diske har du desverre ingen angrerett... Angående batterikapasitet så vil det at du har dårlig dekning i leiligheten gjøre at telefonen sluker strøm. Sjekk ut om det ligger en software oppdatering til telefonen. En oppdatering kan fort gjøre underverker. Lenke til kommentar
Star Fox Skrevet 28. september 2008 Forfatter Del Skrevet 28. september 2008 Er ingen softwareoppdateringer tilgjengelig nå i alle fall. Da får jeg levere den inn da. Jeg har ikke hustelefon, og er avhengig av at jeg kan ringe ut og motta samtaler. Det holder ikke at det bare er dekning av og til. Og jeg hadde da all grunn til å tro at telefonen skulle ha ca. like gode mottaksforhold som den gamle telefonen min. Lenke til kommentar
Stresset_Faen Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Er ingen softwareoppdateringer tilgjengelig nå i alle fall. Da får jeg levere den inn da. Jeg har ikke hustelefon, og er avhengig av at jeg kan ringe ut og motta samtaler. Det holder ikke at det bare er dekning av og til. Og jeg hadde da all grunn til å tro at telefonen skulle ha ca. like gode mottaksforhold som den gamle telefonen min. At du er missfornøyd er ikke god nok grunn for å få heve kjøpet på en tlf, men du kan sende den på service i håp om at det er noe gale med den som forårsaker det du beskriver. Telefoner av forskjellige modeller har totalt forskjellige spesifikasjoner. Å si at du hadde en w810 og den var god og dermed antok at w760i var minst like god er som å si at en Volvo 740 også oppgraderer du til en C70, det er jo begge deler volvo så de må jo være like.. Lenke til kommentar
Star Fox Skrevet 28. september 2008 Forfatter Del Skrevet 28. september 2008 Når tastaturet ikke var likt som modellen, har jo telefonen per definisjon en mangel, og er annerledes enn hva jeg trodde den skulle være. Telefonen har ikke noe bra batteri, slik som selgeren sa den hadde (2 dager er ikke bra), det er og en mangel. Forbrukerkjøpslova § 15. Tingens egenskaper Tingen skal være i samsvar med de krav til art, mengde, kvalitet, andre egenskaper og innpakning som følger av avtalen. Hvis det ikke følger noe annet av avtalen, skal tingen a) passe for de formål som tilsvarende ting vanligvis brukes til b) svare til det som forbrukeren har grunn til å forvente ved kjøp av en slik ting når det gjelder holdbarhet og andre egenskaper c) passe for et bestemt formål som selgeren var eller måtte være kjent med da kjøpet ble inngått, hvis selgeren har akseptert dette formålet eller forbrukeren ellers har hatt rimelig grunn til å bygge på selgerens sakkunnskap og vurdering d) ha egenskaper som selgeren har vist til ved å legge frem en prøve eller modell e) være pakket på vanlig eller annen forsvarlig måte som trengs for å bevare og beskytte tingen f) være i samsvar med offentligrettslige krav som stilles i lovgivningen eller offentlig vedtak i medhold av lov på den tid kjøpet inngås, hvis ikke forbrukeren har til hensikt å anvende tingen på en slik måte at kravet er uten betydning g) være fri tredjepersons rett i tingen, for eksempel eiendomsrett eller panterett. Likeså skal tingen være fri tredjepersons krav på å ha rett i tingen når dette bestrides, unntatt når kravet er klart ugrunnet. Lenke til kommentar
Stresset_Faen Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Når tastaturet ikke var likt som modellen, har jo telefonen per definisjon en mangel, og er annerledes enn hva jeg trodde den skulle være. Telefonen har ikke noe bra batteri, slik som selgeren sa den hadde (2 dager er ikke bra), det er og en mangel. Forbrukerkjøpslova § 15. Tingens egenskaper Tingen skal være i samsvar med de krav til art, mengde, kvalitet, andre egenskaper og innpakning som følger av avtalen. Hvis det ikke følger noe annet av avtalen, skal tingen a) passe for de formål som tilsvarende ting vanligvis brukes til b) svare til det som forbrukeren har grunn til å forvente ved kjøp av en slik ting når det gjelder holdbarhet og andre egenskaper c) passe for et bestemt formål som selgeren var eller måtte være kjent med da kjøpet ble inngått, hvis selgeren har akseptert dette formålet eller forbrukeren ellers har hatt rimelig grunn til å bygge på selgerens sakkunnskap og vurdering d) ha egenskaper som selgeren har vist til ved å legge frem en prøve eller modell e) være pakket på vanlig eller annen forsvarlig måte som trengs for å bevare og beskytte tingen f) være i samsvar med offentligrettslige krav som stilles i lovgivningen eller offentlig vedtak i medhold av lov på den tid kjøpet inngås, hvis ikke forbrukeren har til hensikt å anvende tingen på en slik måte at kravet er uten betydning g) være fri tredjepersons rett i tingen, for eksempel eiendomsrett eller panterett. Likeså skal tingen være fri tredjepersons krav på å ha rett i tingen når dette bestrides, unntatt når kravet er klart ugrunnet. Kan du dokumentere dette med batteriet? Dette er vel en telefon med både wap og fargeskjerm? Jeg kan ikke si stort ang. telefonen i segselv, men levetiden er SVÆRT skjelden en grunn for å heve kjøpet uten arbeidsrapport. Men jeg tror dette er noe du bør snakke med butikken om, for har du fått feil info så er det klart noe de må stå for, men har du missforstått noe eller bare forventet noe annet enn du fikk så er det noe helt annet. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Hvordan er det med tastaturet ditt. Mitt mangler lys på 9 og #. Jeg har også hatt tilfeller med dårlig samtalekvalitet og dårlig dekning. Jeg tar min med tilbake på grunnlag av manglende lys på tastaturet. Så får jeg se hva de sier. Det problemet har vært fra jeg kjøpte telefonen for 2 uker siden. Ørjan... Lenke til kommentar
Stresset_Faen Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Hvordan er det med tastaturet ditt. Mitt mangler lys på 9 og #. Jeg har også hatt tilfeller med dårlig samtalekvalitet og dårlig dekning. Jeg tar min med tilbake på grunnlag av manglende lys på tastaturet. Så får jeg se hva de sier. Det problemet har vært fra jeg kjøpte telefonen for 2 uker siden. Ørjan... Sjangsen er meget stor den blir sent på service ettersom SE har kun 7 dagers doatid på sine produkter. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Ja, jeg regner med det. Grunnen til at jeg ikke har vært med den tidligere er at jeg ikke har vært i byen på to uker. Kjøpte telefonen på lørdag, og reiste på søndag. Er ingen Ekspert i Hammerfest, så jeg måtte pent vente med å levere den inn. Ørjan... Lenke til kommentar
Stresset_Faen Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Ja, jeg regner med det. Grunnen til at jeg ikke har vært med den tidligere er at jeg ikke har vært i byen på to uker. Kjøpte telefonen på lørdag, og reiste på søndag. Er ingen Ekspert i Hammerfest, så jeg måtte pent vente med å levere den inn. Ørjan... Hjelper lite dessverre, man har 7 dager doa og det er det. Det har aldri skjedd at jeg har kommet meg innenfor den tiden selv med ganske mye dokumentasjon. Det er en fastsatt tidsfrist dessverre Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 Nei, jeg giddet ikke å krangle på det. Var egentlig ikke interessert i å bytte til en annen modell uansett. Den er levert inn, og sendt til reparasjon. Så får jeg se hva som skjer. Lenke til kommentar
havfal Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 Nei, jeg giddet ikke å krangle på det. Var egentlig ikke interessert i å bytte til en annen modell uansett. Den er levert inn, og sendt til reparasjon. Så får jeg se hva som skjer. Den blir nok reparert. (Ikke nødvendigvis den blir reparert slik at den fungerer, men verkstedet gjør noe med den.) Det er ekstremt sjelden en telefon blir byttet i ny på førstegangsservice. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 Så lenge jeg får en fungerende telefon tilbake er jeg fornøyd. Lenke til kommentar
Betabob Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 W760 er en elendig telefon. Jeg har de siste 10 årene sverget til SE sine telefoner og har uten unntak vært veldig fornøyd. Basert på diverse tester som jeg leste i høst kjøpte jeg w760 med relativt store forhåpninger. Jeg ble virkelig skuffet. Telefonen er treg på menyer. Dessverre er det ikke det det verste, telefonen kutter samtaler, slår seg av når jeg skal lese/sende meldinger. Den har sågar slått seg av når jeg har startet tidsuret, for å avslutte tidsuret. En helt upålitelig telefon. Hvis jeg gidder så sender jeg den inn for service, men om det er verdt bryet er jeg usikker på. Har nå gått tilbake til min gamle w850 telefon som er helt super. Hvorfor byttet jeg den ut? Jo, knappene på tastaturet har begynt å løsne - men det er en MYE bedre telefon! SE, se til å skjerpe dere! w760 burde tas av markedet! Skal vel ikke se bort ifra at det kan være noe feil med den telefonen jeg fikk, det går jo an å håpe. Her vurderer jeg fra dag til dag om jeg skal rive i en iPhone og bryte netcom abonnementet fra dag 1. Har Telenor Bedrift fra før av og er ikke interessert i et kjipt netcom ab som jeg fortsatt ikke er imponert over dekningen på... Betabob Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå