Gå til innhold

Er dette varmt??

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hvilken temperaturmåler brukte/bruker du, hvis du bruker den innebygde på hovedkortet vil jeg ha tatt den med en klype salt, mitt hovedkort (asus a7v333) viser 60+ grader på min xp 2100+ med en swiftech mcx462+ m/120x120 vifte, testa med en ekstern temperaturmåler, og det viste seg at den virkelige tempe'en var ca. 35 grader. Så sjekk med en ekstern temperaturmåler

Lenke til kommentar
143*12.5/13 klarer jeg også på min xp1800+ med standard viften. Mye penger på en Vannkjøling viss du får så liten gevinst?

Hovedkortet støtter ikke mer så den bare slår seg av. Trenger et nytt.

Jeg bruker tempraturmåleren i fuzzylogic. den er nok ikke helt til å stole på...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Jeg har en xp 1800+ palomino med en glacialtech vifte og en enermaz 350w psu med to vifter. Prosessoren er IKKE overklokket, men allikevel viser både bios tempen og sisoft sandra tempen at cpu'tempen er på 65 grader!! kan dette stemme :(  ?

Hvis du har 24-25c og oppover på rommet ditt så fyker

cpu tempen rett opp !

Lenke til kommentar
Jeg hadde på et ganske tynt lag med goop rundt og ved siden av kjernen.

Rot med goop vedsiden av kjernen er heler en dårlig ide, spesielt hvis den skule lede strøm å komme borti bro'er. Tempraturen i rommet har også en del å si ja.
Lenke til kommentar
er det ikke noe med at for hver grad romtemperaturen stiger stiger cpu temp med rundt 4 grader?25 grader rom-temp er da ganske mye i forhold til 20. 20 grader cpu temp forskjell faktisk..

Det kan da umulig stemme? Med vannkjøling vil det da være en veldig stabil Delta Temp. Den vil selvsagt variere med last men ikke særlig, om noe, ved endrede omgivelsestemperaturer?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...