acewolf Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 (endret) Sitter å ser litt på bilder på nett. F.eks: www.pentbilde.com. Hvordan får de så flotte farger og glød på bildene sine? Er det en plugin modul i Photoshop? Jeg nekter å tro at de bildene ikke er behandlet på noen som helst måte. F.eks på Portrett bildene. Noen som kan gi en liten pekepinn her på hvordan det får det til? Endret 28. september 2008 av acewolf Lenke til kommentar
Huginn Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Jeg vil nå si det ser ut som omtrent samtlige av ihvertfall portrettbildene har fått seg en god runde i Photoshop. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 For det første, link direkte til et utvalgt bilde! For det andre, det finnes mange måter å gjøre det på, for å gi deg beskrivelse som er mest korrekt trenger jeg et bilde jeg kan se på. Vi har blur, Guassian blur osv osv... Lenke til kommentar
victoryseieren Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Den metoden jeg bruker for å få litt extra mykhet og glow i bildet er et layer med gaussian blur + screen, og et gaussian blur + multiply.. Så drar jeg i opacity'n opp og ned til jeg får det jeg vil ha, skal det ha en mørk stil, eller skal det ha en himmelsk følelse.... Er det bare jeg som ikke finner det bildet jeg tror du fant? Hvis glow effekten er mer det lyset som kommer fra baksiden av personen har det veldig mye med lysettinga. Mesteparten av det de har gjort der går vel ann å gjøre i photoshop uten extra plug-in vil jeg tro. Lenke til kommentar
acewolf Skrevet 28. september 2008 Forfatter Del Skrevet 28. september 2008 Dette er et bilde jeg liker veldig godt, men tro meg, mine bilder blir ikke sånn når jeg tar de =) Jeg har lyst til å klare å lage slike fine bilder. Dette bilde har en veldig glow effekt jeg liker: Og huden blir så "pen" og glødende på dette: Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Nr 1: Lang lukkertid. Nr 2: Guassian blur. Nr 3: Airbrush... Lenke til kommentar
paalwa Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Sitter å ser litt på bilder på nett. F.eks: www.pentbilde.com. Hvordan får de så flotte farger og glød på bildene sine? Er det en plugin modul i Photoshop? Jeg nekter å tro at de bildene ikke er behandlet på noen som helst måte. F.eks på Portrett bildene. Noen som kan gi en liten pekepinn her på hvordan det får det til? Last ned denne gratisplug'n til PS. Den kan gjøre bildene nice for deg den. Last ned plug ++ HER! Lenke til kommentar
acewolf Skrevet 28. september 2008 Forfatter Del Skrevet 28. september 2008 Nr 1: Lang lukkertid.Nr 2: Guassian blur. Nr 3: Airbrush... hmm ok. Lang lukkertid er ok, men da må jeg vel bruke blitz for å "fryse" bildet.? Guassian blur på hele bildet? Airbrush? hvordan bruker jeg denne, noen tips? Lenke til kommentar
BearThor Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Nr 1: Lang lukkertid.Nr 2: Guassian blur. Nr 3: Airbrush... hmm ok. Lang lukkertid er ok, men da må jeg vel bruke blitz for å "fryse" bildet.? Guassian blur på hele bildet? Airbrush? hvordan bruker jeg denne, noen tips? Med lang lukkertid trenger du ikke blitz nei. Det de har gjort i det bildet med sjøen er å ha lang lukkertid på sjø delen, mens de har hatt kortere lukkertid på himmelen. Så har de lagt sammen disse to bildene. For å få huden fin og "glødende" kan du bruke denne metoden: http://www.fotopia.no/fullnews.asp?newsid=1188 Lenke til kommentar
acewolf Skrevet 29. september 2008 Forfatter Del Skrevet 29. september 2008 Hmm, men med den lange lukkertiden på vannet, blir ikke da bidet overeksponert? Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Hmm, men med den lange lukkertiden på vannet, blir ikke da bidet overeksponert? ND-filter eller HDR er vel en mulighet for å unngå dette ... Lenke til kommentar
hammeravsaft Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Hmm, men med den lange lukkertiden på vannet, blir ikke da bidet overeksponert? ND-filter eller HDR er vel en mulighet for å unngå dette ... Er det mulig å ta HDR av bevegelige ting som bølger? Krasjer ikke dette når du skal merge bildene? Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Godt poeng, det tenkte jeg faktisk ikke på. Da er vel ND-filter løsningen. Lenke til kommentar
solaas Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 (endret) For å få HDR av bevegelige ting må du ta en raw eksponering og tonemappe den. Edit: Dette regnes ikke som ekte HDR av mange folk. Endret 29. september 2008 av solaas Lenke til kommentar
KnutIvars Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 er ikke nr 2 en diffuse glow? ... photoshop's mest cheesy effekt... Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Hmm, men med den lange lukkertiden på vannet, blir ikke da bidet overeksponert? Man må finne rett innstilling da er ikke nr 2 en diffuse glow? ... photoshop's mest cheesy effekt... Tja, går vel på det samme, skal helt sikkert klare noe slikt med guassian blur òg. Lenke til kommentar
jpsalvesen Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Nr 2 er vel soft focus på et maskert lag? Kopier bunnlaget. Lag en maskering som kun tar med bakgrunnen, og så setter du blending mode til "lighter" og skrur på en gaussian blur til det ser riktig ut. Nr 3 er først og fremst lysteknikk - pluss litt airbrushing. Lenke til kommentar
sofus71 Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Sitter å ser litt på bilder på nett. F.eks: www.pentbilde.com. Hvordan får de så flotte farger og glød på bildene sine? Er det en plugin modul i Photoshop? Jeg nekter å tro at de bildene ikke er behandlet på noen som helst måte. F.eks på Portrett bildene. Noen som kan gi en liten pekepinn her på hvordan det får det til? Last ned denne gratisplug'n til PS. Den kan gjøre bildene nice for deg den. Last ned plug ++ HER! Sikkert et dumt spm. Hvordan bruker man en plug-in? Har lastet plug-in ned til min pc men skjønner ikke helt hvordan jeg skal få "startet" opp plug-in. (PS Elements 6.0) Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Legg den i systemfila, under plugin Lenke til kommentar
Coneunofax Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Det er vel egentlig mer viktig å lære seg kamerateknikk først. Blitz (belysning) er i slike bilder mer relevant enn redigeringen. Bilde nr 2 der oppe, mistenker jeg har gått igjennom diffuse glow filteret i photoshop. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå