Sewero Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Jeg har 2 skjermer nå og vil ha 2 ulike bakgrunner på hver av skjermene som er koblet til 1 pc, hvordan får jeg til dette? OS; XP Proffesional. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Jeg har et lignende problem med en pc her i huset. XP Home med 2 skjermer, en 17" 1280*1024 og en HD-klar TV. Det virker som om jeg ikke kan ha forskjellige oppløsninger på de to skjermene. Enten blir bildet strukket på den ene eller kornete på den andre. Kan Ultramon fikse dette? Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Jeg har et lignende problem med en pc her i huset. XP Home med 2 skjermer, en 17" 1280*1024 og en HD-klar TV. Det virker som om jeg ikke kan ha forskjellige oppløsninger på de to skjermene. Enten blir bildet strukket på den ene eller kornete på den andre. Kan Ultramon fikse dette? UltraMon gir deg mulighetene til å ha to separate skjermer, med forskjellige oppløsninger og forskjellig innhold. Den lar deg også deaktivere en av skjermene om du ønsker å kun bruke en til tider. Lenke til kommentar
kakesjef Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 (endret) Ja det skal gå fint med ultramon, går hvertfal fint med min 17" og 22" Endret 28. september 2008 av kakesjef Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Jeg har et lignende problem med en pc her i huset. XP Home med 2 skjermer, en 17" 1280*1024 og en HD-klar TV. Det virker som om jeg ikke kan ha forskjellige oppløsninger på de to skjermene. Enten blir bildet strukket på den ene eller kornete på den andre. Kan Ultramon fikse dette? UltraMon gir deg mulighetene til å ha to separate skjermer, med forskjellige oppløsninger og forskjellig innhold. Den lar deg også deaktivere en av skjermene om du ønsker å kun bruke en til tider. Det må vel også støttes Dualview av skjermkortet? Selv løste ikke Ultramon det her, jeg måtte inn i kontrollpanelet til Nvidia og aktivere dualview først. Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 28. september 2008 Forfatter Del Skrevet 28. september 2008 Raskeste noen sinne noen har hijacket tråden ;O Nå har jeg oppgave linje på begge skjermene ;D Utrolig digg så slipper jeg å gjøre alt på hoved skjermen Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Vel, du fikk jo ganske raskt rett svar også. UltraMon er digg, ja. Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 28. september 2008 Forfatter Del Skrevet 28. september 2008 Jaja, jeg syns det bare er morsomt jeg Liker og se at det ikke bare er meg som lurer på det Gleder meg til jeg får 2 skjermer hjemme også Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Støtter Nvidia GF 6600-modellene Ultramon? Lenke til kommentar
kakesjef Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Hvis kortet støtter to skjermer skal det vel ikke være noe problem, har du problemer emd å få det til å virke? Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Har ikke prøvd Ultramon på den maskinen enda, skal kanskje ikveld Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 3. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2008 Hvordan får jeg ett gif. bilde til å være bakgrunn på ene skjermen når jeg bruker UltraMon? Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 Animasjon? Om det ikke er en animasjon kan du bare konvertere bildet til .png eller .jpg, og så funker det. Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 3. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2008 Det er en animasjon. Lenke til kommentar
Jon Ivar Skrevet 5. august 2009 Del Skrevet 5. august 2009 Vekker til live en gammel tråd jeg, istedet for å lage ny. Jeg har nettop annskaffet meg en søt liten usb monitor på 7 tommer. Problemet er at jeg vil denne skal ha en dynamisk bakgrunn, samtidig som jeg bruker hovedmonitor. Blir slik: 1 stk pc. 1 hovedmonitor a type hdtv (monitor 1) 1 stk usb 7 tommer (monitor 2) Jeg vil ha forskjellig bakgrunn på begge, men jeg vil at monitor 2 skal ha en dynamisk bakgrunn, men IKKE på monitor 1. Den vil jeg ha en fast en. Ultromon har gjort jobben min veldig lett så langt, men den mangler som nevnt over støtte for gif. Jeg lagde en gif av 5 jpg bilder, og jeg kan fint bruke den som wallpaper via windows desktop settings. MEN, da er monitor 1 også nødt til å ha det slik. Utfordring noen? Jeg tenker at med så lang fartstid med flerskjermbruk, så må jo en eller annen flittig kar ha kommet med en løsning? Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 6. august 2009 Del Skrevet 6. august 2009 ville foreslått Samurize som er et rammeverk for desktop hvor du kan sette inn ferdige moduler eller lage dine egne. støtter flere skjermer og har ganske mye ferdige moduler hvor du kan sette inn alt fra tvprogrammet som automatisk oppdaterer seg daglig til systeminfo etc er et hjelpeprogram med for sette opp scriptfilen din som du da bare kunne satt bildene inn i. eksempel på samurize i bruk: Lenke til kommentar
Jon Ivar Skrevet 6. august 2009 Del Skrevet 6. august 2009 Hm... fikk ikke helt oversikten med Samurize... Lyst å lage en liten guide? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå