Josten Skrevet 26. mars 2003 Del Skrevet 26. mars 2003 Dere husker sikkert wolfenstein 3d. Grunnleggeren av fps. Har noen peiling på hvor det er mulig å laste ned dette gratis (har mistet disketten). Lenge siden jeg har spilt det og savner å plaffe ned nazier i kjent 386-stil . Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 26. mars 2003 Del Skrevet 26. mars 2003 gjett. Om du er endå latere Lenke til kommentar
Josten Skrevet 26. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2003 Hadde liksom håpet på fullversjon da......demoen har jeg nemlig. Fint hvis noen vet om doom finnes som fullversjon på nettet også Lenke til kommentar
FreeBSD Skrevet 27. mars 2003 Del Skrevet 27. mars 2003 Mistet disketten - hvilken diskett? Den med den tidligere piratkopien kanskje? Naturlig nok, spillet er fremdeles ikke freeware, så her befinner vi oss i gråsonen av hva som er lovlig. Moderator liker neppe linking til ymse abandonware-sider, da disse ofte igjen fører til ultrapiratsteder. Wolfenstein 3D, grunnleggeren av FPS? Ikke bare er det dårlig norsk - det er også fullstendig på jordet. Frames Per Second har man fint kunne måle i eldre 2D-spill, ja, i alle tenkelige varianter, til og med verdens første dataspill fra 1961 kan oppgis i en form for rate. 80386? - Allerede i 1989 var 80486 utbredt, også i Norge. Selvom den selvfølgelig kjørte relativt smertefritt på en i386-mskin er dette genrell feilinformering hva historisk fakta gjelder. Dette var tider før (jevnfør din signatur) AMD var utbredt, og den evindelige diskunsjonen mellom bra og billig drit var utelatt. Og det var en tid uten Counter Strike. Ha en historisk bedre aften! Lenke til kommentar
CAH1 Skrevet 27. mars 2003 Del Skrevet 27. mars 2003 Mistet disketten - hvilken diskett? Den med den tidligere piratkopien kanskje?Wolfenstein 3D, grunnleggeren av FPS? Ikke bare er det dårlig norsk - det er også fullstendig på jordet. Frames Per Second har man fint kunne måle i eldre 2D-spill, ja, i alle tenkelige varianter, til og med verdens første dataspill fra 1961 kan oppgis i en form for rate. Det er ikke helt på jordet nei. Han mener nok First Person Shooter når han snakker om fps i dette tilfellet. Lenke til kommentar
Tandamram Skrevet 27. mars 2003 Del Skrevet 27. mars 2003 For det første: FPS = First Person Shooter. For det andre: Vi fikk vår første datamaskin i 1990. Det var gjennom bedriftsavtale med Elf og vi var ganske så stolte! Husker jeg riktig var det en 386 på spede 20 mhz. Nå var ikke jeg så veldig inni bransjen i den tia siden jeg tross alt bare var 10 år gammel men PC var fremdeles et relativt ukjent fenomen der jeg bodde. At 486'en var på markedet kan jeg tro men det skal mer til for å overbevise meg om at den var vidt utbredt i den tiden. Lenke til kommentar
FreeBSD Skrevet 27. mars 2003 Del Skrevet 27. mars 2003 Meget mulig at dere kjøpte en 80386 i 1990 - men det endrer ikke det faktum at 80486 også var vel utbredt - vel og merke til en helt annen pris. Jeg satt selv på en 80286 med 8 mhz (fra 1982) så sent som i 1989, så prosessorer gikk (enda mer da som nå) også en del på lommebok rett og slett. Men dette er irrelevant i dette tilfellet igrunn. At FPS var First Person Shooter ante jeg ikke - spill er ikke mitt bord. Lenke til kommentar
Tandamram Skrevet 27. mars 2003 Del Skrevet 27. mars 2003 Som jeg sa, at 486 eksisterte på markedet i 89 har jeg ikke vanskelig for å tro. At den var noe særlig utbredt bortsett fra på bedriftsmarkedet er noe helt annet derimot. Du sier selv at du satt på en 286 i de tidene som sier litt om hvordan situasjonen var da. Jaja, nok om det. Vi kommer ikke lengre før noen andre har noe å si uansett. Lenke til kommentar
Josten Skrevet 28. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2003 *kremt* wolfenstein 3d fullversjon . Mulig jeg tar feil, men trodde liksom at posten handlet om det. Lenke til kommentar
Deidei Skrevet 28. mars 2003 Del Skrevet 28. mars 2003 Mistet disketten - hvilken diskett? Den med den tidligere piratkopien kanskje? Kanskje han har kjøpt spillet for lenge siden? Wolfenstein 3D, grunnleggeren av FPS? Ikke bare er det dårlig norsk - det er også fullstendig på jordet. Frames Per Second har man fint kunne måle i eldre 2D-spill, ja, i alle tenkelige varianter, til og med verdens første dataspill fra 1961 kan oppgis i en form for rate. Han mener First Person Shooter!!!! Ha en mer objektiv og forståelsesfull aften!!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå