|dole| Skrevet 26. mars 2003 Del Skrevet 26. mars 2003 Hva kommer det av at bildet har slike små slags bølger når jeg kjører litt høy oppløsning..skjemen og kortet støtter dette.., jeg har Radeon 9500 Pro 128mb skjermkort. Hvordan kan man fikse det? Flere som har opplevd dette problemet?? Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 26. mars 2003 Del Skrevet 26. mars 2003 Prøv å koble skjermen på DVI-utgangen hvis du har en overgang. Lenke til kommentar
|dole| Skrevet 26. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2003 hmm..dette var rart.. jeg kjører nå 1280x1024 i 90 mhz.. men om jeg stiller opp oppløsninga til 1600 x 1200 er ikke bølgene der..det er vel litt rart... skal teste den andre porten nå.. Lenke til kommentar
|dole| Skrevet 26. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2003 når jeg satt kabelen inn i DVI porten kommer det ikke noe bilde på skjermen min da.. skal det gjøre det? Lenke til kommentar
Tim Skrevet 26. mars 2003 Del Skrevet 26. mars 2003 Last inn nyeste drivere du. Sikkert problemet ditt :wink: Lenke til kommentar
|dole| Skrevet 26. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2003 er nok ikke det for jeg har nyeste drivere..det burde jo være bedre bilde når man kjører lavere oppløasning da men.. Lenke til kommentar
enmannen Skrevet 26. mars 2003 Del Skrevet 26. mars 2003 Det er veldig mange med dette problemet. En løsning kan være å kjøre den andre utgangen, eller evt forandre oppløsning.(som sagt) Søk i forumet etter liknende tråder. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 27. mars 2003 Del Skrevet 27. mars 2003 når jeg satt kabelen inn i DVI porten kommer det ikke noe bilde på skjermen min da.. skal det gjøre det? Prøv å aktivere skjerm nr 2 før du bytter... Lenke til kommentar
The Red Devil Skrevet 27. mars 2003 Del Skrevet 27. mars 2003 Du kan bare bruke DVI kontakten på ein analog (crt) skjerm vist du har ein dvi konverter plugg. Dei bølgene du snakker om kan være moare (rett stavet?) og det er "umulig" å fikse vist det er det. Moare kommer av ein blanding av oppløysning og frekvens. Vist det bare skjer i ein oppløysning/frekvens hold deg vekke fra denne. Vist det skjer i alle oppløysninger/frekvenser og det er garanti på skjermen, lever den inn til reperasjon. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 27. mars 2003 Del Skrevet 27. mars 2003 Vist det skjer i alle oppløysninger/frekvenser og det er garanti på skjermen, lever den inn til reperasjon. Dette er et velkjent problem på Radeon-kort. Lenke til kommentar
AlexK Skrevet 27. mars 2003 Del Skrevet 27. mars 2003 Hvis bølgene er statiske, er det sannsynligvis moiré, som nevnt tidligere i denne tråden, og det er et velkjent problem uansett skjermkort. Det man kan gjøre er å justere bildet i høyden og bredden, og se om det blir bedre da. Evt. bruke en annen oppløsning. De fleste av dagens skjermer har dessuten justeringsmulighet for å fjerne moiré, men bruk av denne kan føre til et mindre skarpt bilde. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå