treningsnarkoman Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Har sett litt rundt på diverse vekkerklokker til macbook. De eg har prøvd (bl.a alarm clock, awaken og Aurora) klarer ikkje å vekke macen opp fra slått av tilstand. Har testa det med Systemvalg -> Strømsparing -> Tidsplan også oppvåkning 1min før alarmen går, men alarmen går ikkje av, men når eg tar opp lokket igjen DA ringer den! Har testa dette i ventemodus. Kan noen ver så snill å hjelpe meg med det, slik at den går når macen er slått av?? Dere kan gjerne komme med fleire alarmprogram, men dei er avhengig av Apple Remote kontrollen.. Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Uhm, ingen program vil kunne slå på en avslått maskin. I bestefall får du en som kan våkne fra søvnmodus(noe awaken gjør). Lenke til kommentar
Henry9 Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 vet du hva. jeg brukte i sommerferien et program som jeg trur skurdde på macen. Det heter.. Aourora! ser du har skrivd det i emne, så da skrur det vel ikke på macen like vel XD men jeg er sikker på at det gjør det egneltig. test det litt mer ut! Lenke til kommentar
nls Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 http://www.clasohlson.no/Product/Category.aspx?id=251285 Lenke til kommentar
treningsnarkoman Skrevet 29. september 2008 Forfatter Del Skrevet 29. september 2008 Men du Henry9. Viss eg setter alarmen på f. eks 08.00 og skrur av macen på kvelden. Vil den da skru seg på, på morgenen?? Lenke til kommentar
Henry9 Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Men du Henry9. Viss eg setter alarmen på f. eks 08.00 og skrur av macen på kvelden. Vil den da skru seg på, på morgenen?? Trur det er noe du må gjøre på instillinger.. Jeg husker ikke helt! Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Men du Henry9. Viss eg setter alarmen på f. eks 08.00 og skrur av macen på kvelden. Vil den da skru seg på, på morgenen?? Trur det er noe du må gjøre på instillinger.. Jeg husker ikke helt! Den våkner en mac i søvnmodus, ikke en avslått mac. Det er en forskjell. Lenke til kommentar
Yaricks Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Du vil ikke klare å slå på en avslått mac. Det er ikke mulig med noen maskin, med mindre du har mulighet for BootOnNet, og du har en annen maskin som kan sende det signalet. Men dvalemodus, er ikke noe problem, og er ett veldig bra alternativ til å slå av maskinen. /Yaricks Lenke til kommentar
St. Anders Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 En kan legge inn oppstart i systeminstillingene, så skal gå ann og starte maskinen et gitt tidspunkt. Selv har jeg bare testet automatisk dvale om natta med systeminstillingene. Lenke til kommentar
Yaricks Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Joda, er mulig å starte fra dvale automatisk, men ikke fra en helt avslått maskin! /Yaricks Lenke til kommentar
Mr.Karlsen Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 http://www.clasohlson.no/Product/Category.aspx?id=251285 Haha, good one! Ikke for å virke bøg men når man har råd til Macbook har man råd til alamklokke Lenke til kommentar
Henry9 Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Trudde ikke jeg hadde hadde maskienen min på dvalemodus i hele sommerferien! men vet egentlig at det ikke er mulig å starte en avslått maskin.. Men hvofor bruke mac som vekkerklokke? Jeg brukte den som det for å stå opp til musikk + at jeg må gå inn i tv stua mi for å skru den av. Da går jeg ikke tilbake i senga. Så er genialt.. Lenke til kommentar
treningsnarkoman Skrevet 30. september 2008 Forfatter Del Skrevet 30. september 2008 APPLE REMOTE <3 Lenke til kommentar
Wackee Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 Mitt forslag, slik eg gjer det sjølv: Last ned InsomniaX Link Sett alarmen på, bruk Aurora. Aktiver InsomniaX og trykk "Put in Sleep mode" Ikkje lat at skjermen, la den stå open. Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 Trenger da ikke Insomniax for å sette maskinen i søvnmodus. Lenke til kommentar
Wackee Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 Du har sjølvsagt rett, berre noko eg har vent meg til, beklager Bruker forøvrig InsomniaX når eg vil klappe igjen lokket til MBPen utan at den skal gå i dvale Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 Når jeg legger meg om kvelden lukker jeg ikke lokket eller slår av maskinen, jeg taster cmd+alt+eject og da går maskinen i dvalemodus (og bruker 0,05 W). På hverdagene vekker Systemvalg -> Strømsparing -> Tidsplan maskinen fra dvale og ett minutt senere starter AlarmClock Pro en spesiell smart spilleliste i iTunes som spiller ca to vilkårlige melodier fra en spilleliste med oppvåkningsmusikk. Denne spillelisten søker etter musikk der sjangeren inneholder ordet "oppvakning". I helgene har jeg ingen vekking verken av maskinen eller meg selv. Flere tips på Norges beste Mac-forum http://mac1.no/ Lenke til kommentar
treningsnarkoman Skrevet 11. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2008 Er det mulig å bruke apple remote til Aurora? Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 Er det vanskelig å lese produktbeskrivelsen selv og se svaret? Lenke til kommentar
treningsnarkoman Skrevet 11. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2008 nei.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå