Gå til innhold

Vekkerklokke på macbook!

Anbefalte innlegg

Har sett litt rundt på diverse vekkerklokker til macbook.

De eg har prøvd (bl.a alarm clock, awaken og Aurora) klarer ikkje å vekke macen opp fra slått av tilstand.

Har testa det med Systemvalg -> Strømsparing -> Tidsplan også oppvåkning 1min før alarmen går, men alarmen går ikkje av, men når eg tar opp lokket igjen DA ringer den! Har testa dette i ventemodus.

Kan noen ver så snill å hjelpe meg med det, slik at den går når macen er slått av??

Dere kan gjerne komme med fleire alarmprogram, men dei er avhengig av Apple Remote kontrollen..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du vil ikke klare å slå på en avslått mac. Det er ikke mulig med noen maskin, med mindre du har mulighet for BootOnNet, og du har en annen maskin som kan sende det signalet. Men dvalemodus, er ikke noe problem, og er ett veldig bra alternativ til å slå av maskinen. ;)

/Yaricks

Lenke til kommentar

Trudde ikke jeg hadde hadde maskienen min på dvalemodus i hele sommerferien! men vet egentlig at det ikke er mulig å starte en avslått maskin..

Men hvofor bruke mac som vekkerklokke?

Jeg brukte den som det for å stå opp til musikk + at jeg må gå inn i tv stua mi for å skru den av. Da går jeg ikke tilbake i senga. Så er genialt.. :D

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Når jeg legger meg om kvelden lukker jeg ikke lokket eller slår av maskinen, jeg taster cmd+alt+eject og da går maskinen i dvalemodus (og bruker 0,05 W).

På hverdagene vekker Systemvalg -> Strømsparing -> Tidsplan maskinen fra dvale og ett minutt senere starter AlarmClock Pro en spesiell smart spilleliste i iTunes som spiller ca to vilkårlige melodier fra en spilleliste med oppvåkningsmusikk. Denne spillelisten søker etter musikk der sjangeren inneholder ordet "oppvakning".

I helgene har jeg ingen vekking verken av maskinen eller meg selv.

Flere tips på Norges beste Mac-forum http://mac1.no/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...