_Daniel_ Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Hei.. Sitter hjemme idag med ett eller annet Yamaha forsterker greier og noen helt greie høytallere og en aktiv yamaha subb.. Tenkte på å kanskje kjøpe CERWIN-VEGA CLS-215, da jeg har hørt at dette er noe av det beste du får når det er party dunk dunk som skal spilles? Jeg elsker høy musikk og elsker å få slike bass slag i brystet når bassen slår, så vil ha det beste som passer for meg. CERWIN-VEGA CLS-215 koster 8.996;- CERWIN-VEGA CLS-15 koster 6.996;- Hvor mye forskjell er det på disse to? Spiller 215 så mye bedre, så de ekstra 2000;- er verdt det? Om jeg kjøper en av de som er nevnt, da burde jeg vel også kjøpe en forsterker eller en reciver itilegg som kan dra høytallerene? Om noen kunne funnet en forsterker, samt satt opp et par gode høytallere og sumert opp pris, så hadde det vært hyggelig.. PS. ikke noe posting om at det og det merke suger UTEN en god grunn.. Ser frem til positive svar fra folk med erfaring =) Mvh. Lenke til kommentar
Gramex Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 (endret) CLS-215 har 2 15" basselementer per høytaler CLS-15 Har 1 per høytaler Det er jo standard å han en kraftig NAD forsterker til dem også Endret 28. september 2008 av Gramex Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Uten at jeg vet hvilken Yamaha-receiver du har, tviler jeg på at den greier å drive CV-215. Lenke til kommentar
Fløffy Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 (endret) Maks effekt på CLS-215 er 500 watt så reknar med ein 3-400 watt skal holde.. Kan jo alltids gå opp til 6-700 for å vere sikker for elementa sin del men trur ikkje det er nødvendig. Høgtalarane er jo veldig lettdrevne. EDIT: Denne forsterkaren kan drive høgtalarane lett, til ein billeg penge. Endret 28. september 2008 av Actrm Lenke til kommentar
_Daniel_ Skrevet 28. september 2008 Forfatter Del Skrevet 28. september 2008 CLS-215 har 2 15" basselementer per høytalerCLS-15 Har 1 per høytaler Det er jo standard å han en kraftig NAD forsterker til dem også Det har jeg forstått ja.. =p Men er det verdt 2000 ekstra for 2 stk ekstra basselementer? Blir det mye bedre trøkk i musikken? Uten at jeg vet hvilken Yamaha-receiver du har, tviler jeg på at den greier å drive CV-215. Det vil den absolutt ikke klare.. Den vil nok klare å spille litt, kjører pent en 800 wats subb ( Bil ) på den idag, og er ikke noe problem å guffe opp.. Maks effekt på CLS-215 er 500 watt så reknar med ein 3-400 watt skal holde.. Kan jo alltids gå opp til 6-700 for å vere sikker for elementa sin del men trur ikkje det er nødvendig. Høgtalarane er jo veldig lettdrevne. EDIT: Denne forsterkaren kan drive høgtalarane lett, til ein billeg penge. Den forsterkeren var ikke så veldig veldig billig nei, men når man først kjøper ordentlig høytallere, og en god forsterker itilegg, så burde da det holde flere år vel?? Det er vel god kvalitet på dette greiene vel?=D Om jeg venter 1 år med å kjøpe dem, er dem forsatt tilgjenglig?? Hvor lenge tror dere dem vil være på markedet?? Lenke til kommentar
Fløffy Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Ytelsen på forsterkaren er heilt overlegen i forhold til prisen. CLS-215 har vore på markedet lenge og vil sikkert vere der ei stund til. Trur ikkje Cerwin Vega sluttar å produsere dei med det føste. I tilfelle skulle det ikkje vere noko problem å få tak i brukt. Invisterar du i godt utstyr vil dette holde i mange år med normal bruk. Lenke til kommentar
duligot Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 (endret) Vil denne ( http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkod...mp;WT.svl=Bilde ) klare å drive de ? Endret 14. oktober 2008 av duligot Lenke til kommentar
Fløffy Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Forsterkaren vil nokk greie å drive høgtalarane lett, men trur ikkje lykvaliteten ut av denne er det beste å få tak i. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Forsterkaren vil nokk greie å drive høgtalarane lett, men trur ikkje lykvaliteten ut av denne er det beste å få tak i. Du det er CV vi snakker om her altså Finn er nede nå, så er det noen som husker hvilken forsterker det er snakk om? Lenke til kommentar
Fløffy Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Eg vil sei "noname" 1500 watt... For alt eg veit kan den trekke 1500 watt frå straumnettet å gje ut ein brøkdel.. Meinar det var 1500 watt... Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Jaja det er jo PA så det står jo litt i stil med CV da. Skal ikke se bort i fra at den er ganske kraftig, men lydkvalietetn er nok ikke noe å skrive hjem om. Men så skal de jo kombineres med CV da... Lenke til kommentar
Olum Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Nå er det ikke lydkvaliteten som står i høysetet for duligot heller da. Han skal bruke dem på TG Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Hva med proson? Flere decibel per krone der, vil jeg tro. Har du sett på QLN Artech 12? Skal visstnok kunne konkurrere med CV CLS-215 på lydtrykk, men med bedre lydkvalitet. Lenke til kommentar
Premium manegment Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 forsterkeren fra finn spiller bare i 2 og 4 ohm.. cls 215 spiller i 8 ohm:) har disse selv så hvis du bor i nærheten av drammen må du gjerne komme på høre visitt.. Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Leste et sted at det var anbefalt bi-amp oppsett på minst CW A-series 2,5kW+1,6kW. Blir fort dyrt Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 forsterkeren fra finn spiller bare i 2 og 4 ohm.. cls 215 spiller i 8 ohm:) har disse selv så hvis du bor i nærheten av drammen må du gjerne komme på høre visitt.. Er nok bare effekten som er oppgitt i 2 og 4 ohm, alle forsterkere takler 8 ohm. Lenke til kommentar
Premium manegment Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 forsterkeren fra finn spiller bare i 2 og 4 ohm.. cls 215 spiller i 8 ohm:) har disse selv så hvis du bor i nærheten av drammen må du gjerne komme på høre visitt.. Er nok bare effekten som er oppgitt i 2 og 4 ohm, alle forsterkere takler 8 ohm. beklager^^, tror det var det jeg mente! det jeg mente var vell at det ikke er 1500 watt i 8 ohm. Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 En forsterker som gir 1500 ekte watt i 8 ohm koster nok en god slant, vil jeg tro, hehe. Lenke til kommentar
Fløffy Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 En forsterker som gir 1500 ekte watt i 8 ohm koster nok en god slant, vil jeg tro, hehe. Når vi snakkar PA forsterkarar skal det faktisk ikkje så mykje til vist ein kjøpe noko av det billigare på markedet. PA er laga for å spele høgt å ikkje ha spessielt god lyd. STK VS-40 2008 leverar 2*1250W i 8 ohm og kostar ca 10-11 000 vist du får ein bra pris. Kassa veg over 15kg så her e det plass til ein "liten" trafo. Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 10-11 000 er nå en tålig god slant det da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå