GLN Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 (endret) La meg bare begynne rett på sak. For 2 uker siden ble jeg utestengt, pga trussel i post, i en av trådene her på diskusjon. Jeg stilte meg uforståelig til dette, og mente det var en missforståelse. Fikk kontaktet moderator som bannet meg, via en venns bruker, men jeg følte av han bare la dette bak seg, og sendte meg videre til forumstyret, som jeg allerede hadde sendt mail til. Jeg fikk automail av forumstyret, som sa at saksbehandlingen var på 2-5 dager, greit tenkte jeg. Etter 3 dager, fikk jeg en mail, der de sa at de skulle komme tilbake etter de hadde snakt med moderatoren som bannet jeg, for å vite hva det var snakk om. Jeg ville helst ha klarhet i dette, for jeg var sterkt imot det egentlig. Føltes ut som om det var et billig straffe, vis man tenker fotball. I denne sammenheng, en billig bann. Men jeg hørte aldri igjen fra de, på de 2 ukene. Nå når jeg kom tilbake, så fikk jeg se innlegget mitt, noe jeg ikke har gjort tidligere. Og da ser jeg litt hvorfor jeg ble utestengt. Er delvis enig. Men jeg følte av moderator prøvde å skyve det bort, og ikke ville ha mer med det å gjøre. Og saksbehandlingen til forumstyret må jeg si var elendig i dette tilfellet. Jeg satt å ventet på svar, for å få klarthet, siden jeg satt der å trodde det hele var en missfortåelse. Det handler litt om "kundeservice" også her, alt går ikke på skinner. Minner meg litt på slik det er her med Lyse, som til tider bare tenker på å få nye betalende kunder, og har slett kundeservice. Håper dere kan bli bedre, på å også hjelpe de som er utestengt, og ellers de som trenger hjelp via forumstyret sin epost. Ha en ellers god natt. Mvh Pirja Endret 27. september 2008 av Pirja Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Hei! Først og fremst så takk for tilbakemelding. Når det gjelder din spesifikke sak så er ikke det noe vi vil diskutere i plenum, av prinsipp (dette er like mye av hensyn til brukeren som noe annet). Behandling av klager som kommer er noe som koster penger. For at det i dette tilfellet skulle gått fortere måtte en av to ting ha skjedd: a) Nettverket måtte ha investert mer penger i administrasjonen av forumet. b) Administrator måtte ha brukt egen fritid til å behandle klagen. Løsning a er en budsjettssak som er utenfor vår (dvs admins) kontroll. Løsning b brukes faktisk ganske ofte, men av diverse årsaker har denne administrator i uken som har gått siden vi fikk innspill fra nevnte moderator brukt fritiden på andre ting (også saker vedrørende forumet. Det er blant annet derfor jeg sitter oppe klokken 02.00 natt til søndag og jobber med forumsaker som er blitt prioritert som viktigere enn behandling av klager som ligger i kø). Det eneste jeg kan love deg er at du vil få svar på saken din og det vil bli gjort en vurdering om den aktuelle moderator gjorde riktig eller ikke. Noen får svar raskt, kanskje til og med i løpet av dagen. Det er avhengig av arbeidsmengden. I ditt tilfelle sendte du inn en klage i en periode hvor veldig mange andre også gjorde det, i tillegg til andre gjøremål som presset på. Hadde dette vært midten av august ville det vært en helt annen situasjon og du ville sikkert fått klagen ferdigbehandlet i løpet av et par dager. Bare for å illustrere hvor mye svingninger det er i arbeidsmengde, i tillegg til at mye av arbeidet som gjøres er basert på ren og skjær dugnadsarbeid. Det vil forhåpentligvis bli bedre, grunnet endel omorganisering og effektivisering som er under utarbeidelse. I tillegg så er det jo budsjettforhandlinger for tiden, så vi får se hva man har å rutte med til neste år. Det bunner ut i resurser og prioriteringer. Klager til styret vil bli behandlet, men det vil ikke alltid skje i løpet av noen dager selv om det hadde vært ideelt. Vi kan ikke annet enn å jobbe for at det i fremtiden vil gå fortere. Ha en fortsatt god natt Lenke til kommentar
GLN Skrevet 28. september 2008 Forfatter Del Skrevet 28. september 2008 Ok, forståelig. Håper ikke alle får en slik oppfølging evt etter utestengelse. Er tilbake nå, og er fornøyd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg