CFD Skrevet 26. mars 2003 Del Skrevet 26. mars 2003 Hardisker i filservern min ble stjelt igår og jeg lurer på hva man skal gjøre når man har mistanke om at 2personer har gjort det? Lenke til kommentar
Ullsokk Skrevet 26. mars 2003 Del Skrevet 26. mars 2003 Det er ikke no galt i og tro, men undersøk litt mer før du evt går til politiet f.eks Lenke til kommentar
fondus Skrevet 26. mars 2003 Del Skrevet 26. mars 2003 Enkelt: 1: avhøre dem, be om å få komme på besøk til dem. ingen løsning? 112 (purken) ettersom de bare tok det som var verdt noe (raidkort, 600GB warez) så må de ha datakunnskap... da er det få igjen Lenke til kommentar
FpsStu Skrevet 26. mars 2003 Del Skrevet 26. mars 2003 din gode venn balltre vil hjelpe saken... Ellers ville en samtale med politiet hjelpe (litt)... Utnytte skatten mann betaler... Lenke til kommentar
Nidhogg Skrevet 26. mars 2003 Del Skrevet 26. mars 2003 Hardisker i filservern min ble stjelt igår og jeg lurer på hva man skal gjøre når man har mistanke om at 2personer har gjort det? Bryt deg inn til begge i natt og ransak husene deres. Hvis du finner serveren i et av husene, så ta du hevn :wink: Lenke til kommentar
Kebab GUD Skrevet 26. mars 2003 Del Skrevet 26. mars 2003 gå opp til de å si .. ØY .. .. hvis de er sterkere enn deg så tar du med deg en med g33k (tar jeg ikke feil bor Dotten i område) Lenke til kommentar
ChalStye Skrevet 26. mars 2003 Del Skrevet 26. mars 2003 din gode venn balltre vil hjelpe saken... Ukens gullkorn? Lenke til kommentar
CFD Skrevet 26. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2003 Dette skulle liksom være seriøse svar!! Har ingen noen seriøse svar? Lenke til kommentar
JonV Skrevet 26. mars 2003 Del Skrevet 26. mars 2003 Hvis diskene er fulle Av "FY" matriell ville jeg ungått Onkel Politi hvis ikke anmeld de med en gang. Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 26. mars 2003 Del Skrevet 26. mars 2003 Du kan jo prøve et "skjult avhør" dvs spørre dem og prøve å få dem til å avsløre seg litt. De sier selvsagt ikke noe, men kroppsspråket kan jo kanskje gi en indikasjon på om magefølelsen din er rett eller ikke. Kan også være greit å få skolen til å skrive en infobeskjed på oppslagstavla om at "diskene må leveres tilbake ellers vil saken bli politianmeldt" Men det beste er nok å politianmelde forholdet. Er tross alt snakk om utstyr av stor verdi. Da vil du også bli spurt om du mistenker noen. Er selvsagt en god sjanse for at saken etter en stund vil bli henlagt (pga mangler på bevis) men jeg vil anta politiet hvertfall tar en prat med noen personer (selvsagt inkl dine mistenkte) og kanskje legger de korta på bordet da? Politiet er tross alt trent i å avhøre folk Lenke til kommentar
CFD Skrevet 26. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2003 De kjøres i raid så det er nok ikke så farlig. Men det var ikke så mye galt på den så det er ikke det jeg er redd for. Det som er viktig for meg er det at jeg får tilbvake diskene. Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 26. mars 2003 Del Skrevet 26. mars 2003 Onkel Politi eksisterer for en grunn.. Lenke til kommentar
CFD Skrevet 26. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2003 Grunnen til at jeg mistenker dem er dette: De har nøkkel til rommet. De har selv sagt at de var på skolen til klokken 7 selvom den stenger klokken 16.30 Lenke til kommentar
fondus Skrevet 26. mars 2003 Del Skrevet 26. mars 2003 Grunnen til at jeg mistenker dem er dette: De har nøkkel til rommet. De har selv sagt at de var på skolen til klokken 7 selvom den stenger klokken 16.30 Da er det bare å finne frem håndjern og hestepisk da Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 26. mars 2003 Del Skrevet 26. mars 2003 Seriøst svar: Du tar kontakt med skolens ledelse og informerer om hva som har skjedd, evnt hvem du tror har gjort det. og truer med politi anmeldelse. skjer det ikke noe tar du kontakt med politiet selv. ps. politiet kan ikke rote rundt i innholdet og gjøre noe med det med mindre de har tillatelse til det rekner jeg med og de bryr seg ikke om hva du har inne med mindre de får inn annmeldelse fra Microsoft....neppe. Lenke til kommentar
bjaa Skrevet 26. mars 2003 Del Skrevet 26. mars 2003 Skjedde dette på skolen? isåfal så ville jeg mistenkt de som har tilgang til rommet... Lenke til kommentar
atticus Skrevet 26. mars 2003 Del Skrevet 26. mars 2003 Hvis du kjenner disse mistenkte litt "godt" kan du jo bare spørre om dem så noe mistenkeligt mens dem var der.. Ser du svetten sile ut i armhulen har du de skyldige.. OG en ting til.. Spørr dem ( siden dem er "vitner" på at det IKKe var noen andre på det rommet / at det ikke skjedde noe mens dem var der ) om de kan være med å vitne hos Politiet. Slik at Politiet har noe å gå etter.. Den planen tror jeg ikke verst CFD .. Som dem sier i Kjetil og Kjartan Show :: GO FOR IT !!! ALLRIGHT!" :: Lenke til kommentar
Exeter Skrevet 26. mars 2003 Del Skrevet 26. mars 2003 Hurra. Jeg fikk kjøpe en billig filserver ut av en varebil idag. Det er ikke hver dag verden smiler til deg. Nei da, leit å høre. Onkel politi kan du alltids kontakte, men de er ikke akkurat Turbo. (Henlegger vel saken innen 3 uker) Oppsøk dem ville jeg gjort, hvis jeg var sikker på at det var dem. Ta med deg en som er STÄRK. (du vet muskler snakker mer enn ord, elns) .exe Lenke til kommentar
John Abrahamsen Skrevet 26. mars 2003 Del Skrevet 26. mars 2003 Server stående på skolen er langt fra trygt. Alle og enhver kan jo rund stjele deg :o. Personlig ville jeg gjort som Bush og brukt vold på de du "tror" har gjort det :wink: Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 26. mars 2003 Del Skrevet 26. mars 2003 CFD: Eg kan godt presse det ut av de. Man må jo hjelpe felles nerder. Muskler er ikke noe problem bare eg får en disk av deg SERIØST! Banker diskene av de selvom de ikke stjal de. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg