Fjoslen Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 (endret) Kort og godt. Hva er egentlig forskjell på disse 2 TV'ne? LE40A656 https://prisguiden.no/product.php?productId=95597 LE40A656A1 https://prisguiden.no/product.php?productId=96512 Endret 27. september 2008 av DeDDi Lenke til kommentar
LORD G10 Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Kort og godt. Hva er egentlig forskjell på disse 2 TV'ne? LE40A656 https://prisguiden.no/product.php?productId=95597 LE40A656A1 https://prisguiden.no/product.php?productId=96512 Den siste bokstaven handler om import og ikke noe annet:)... Lenke til kommentar
Fjoslen Skrevet 28. september 2008 Forfatter Del Skrevet 28. september 2008 Og vilken TV av de to burde jeg velge? ER kun A1 versjonen som selges på expert Hvordan er det da og kjøpe på nettet f.eks hos netshop? Lenke til kommentar
LORD G10 Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Og vilken TV av de to burde jeg velge? ER kun A1 versjonen som selges på expert Hvordan er det da og kjøpe på nettet f.eks hos netshop? Du bør kjøpe Samsung tv-er i butikken siden de ikke har avtaler om nett salg i Norge. Det betyr at du ikke får den samme garantien som ved butikk kjøp. Derfor bør du kjøpe tv-en hos Expert... Når det er Expert som selger tv så kan det også dreie seg om små design forskjeller. De selger blant annet Panasonic S81 som i bunn og grunn er den samme tv-en som PZ80, men med et annet design. Lenke til kommentar
Fjoslen Skrevet 28. september 2008 Forfatter Del Skrevet 28. september 2008 (endret) Tenker jo på prisforskjellen da, 10000 og 13500 er jo endel :S Er greit at TV'n skal vare ei stund men skal se hva jeg klarer å presse expert ned på Endret 28. september 2008 av DeDDi Lenke til kommentar
MetalJens Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Tenker jo på prisforskjellen da, 10000 og 13500 er jo endel :SEr greit at TV'n skal vare ei stund men skal se hva jeg klarer å presse expert ned på LE40A656 får du for 8.995 kr hos netshop nå.. sykt mye TV for pengene Fordelen ved å kjøpe hos Expert er jo at du får bedre garanti pga TVene de selger der er kommer fra Samsung Norge, og er ikke importert fra utlandet slik de som stort selges gjennom nettbutikker. Blir opp til deg å vurdere om du synes det faktisk er verdt 4 000 kr ekstra... Lenke til kommentar
Fjoslen Skrevet 28. september 2008 Forfatter Del Skrevet 28. september 2008 Jeg har jo 2 års garanti når jeg handler på nettet fra nettbutikken sant? Skal jo være 2 år på alt elektronisk. Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Jeg har jo 2 års garanti når jeg handler på nettet fra nettbutikken sant? Skal jo være 2 år på alt elektronisk. Og 5 års reklamasjonsrett Lenke til kommentar
MetalJens Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Jeg har jo 2 års garanti når jeg handler på nettet fra nettbutikken sant? Skal jo være 2 år på alt elektronisk. Er usikker selv på hva garantiforskjellene innebærer, men du har jo uansett vanlig garanti etter forbrukerkjøpsloven, husker ikke om det er 1 eller 2 år jeg. Skal kjøpe denne TVen selv når jeg flytter inn i ny leilighet om noen uker , tror selv jeg bestiller fra netshop, er neppe verdt å betale nesten 50 % mer for en "norsk" TV. Lenke til kommentar
Fjoslen Skrevet 28. september 2008 Forfatter Del Skrevet 28. september 2008 Nope, men på bilder ser designet annerledes ut også. Noen som kan bekrefte det? Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Jeg har jo 2 års garanti når jeg handler på nettet fra nettbutikken sant? Skal jo være 2 år på alt elektronisk. Det er vel ingen regel som sier det. Garanti er noe som produsent, importør eller selger gir deg frivillig. Er usikker selv på hva garantiforskjellene innebærer, men du har jo uansett vanlig garanti etter forbrukerkjøpsloven, husker ikke om det er 1 eller 2 år jeg. Ingen garanti etter forbrukerkjøpsloven, men det er reklamasjonsrett ved produksjons- eller konstruksjonsfeil. Og den er på to år eller fem år, avhengig av produktets forventede levetid. Reklamasjoner skal uansett framsettes straks man er klar over feilen. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Det er ofte noen tusenlapper rimeligere å kjøpe en tv som er gråimpotert, men husk at det er en fare for at du står uten reklamasjonsrett i Norge. Garantien på 1 år gjelder som oftest kun i landet der den kommer fra, som f.eks. Tsjekkia. SHG var jo en butikk som har solgt mye Samsung og gikk konkurs for ikke så lenge siden. De som har kjøpt tv derfra og får en feil på den må betale hva en reparasjon koster. Lenke til kommentar
Fjoslen Skrevet 28. september 2008 Forfatter Del Skrevet 28. september 2008 Og da går døde piksler under reklamasjonsretten? Lenke til kommentar
Fjoslen Skrevet 28. september 2008 Forfatter Del Skrevet 28. september 2008 Så nettopp at expert har tilbud på W4000( http://www.expert.no/Product/Product.aspx?id=1238536 ) kan dette være noe å se på? Lenke til kommentar
LORD G10 Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Og da går døde piksler under reklamasjonsretten? Hvis du skal ha denne garantien så må du kjøpe tv-en i butikk. Den gjelder ikke gråimporten... En annen ting er at det er nettbutikken som er ansvarlig for garantien og ikke Samsung Norge. Hvis nett butikken går konk så har du også et lite problem. Lenke til kommentar
Fjoslen Skrevet 28. september 2008 Forfatter Del Skrevet 28. september 2008 Tror nok ikke netshop går konk Lenke til kommentar
nahojp Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Og da går døde piksler under reklamasjonsretten? Hvis du skal ha denne garantien så må du kjøpe tv-en i butikk. Ja og nei. Har TVen mange døde piksler går dette under reklamasjonsretten uansett hvor du har kjøpt den. Men mens de fleste TV-forhandlere sier at kjøper må akseptere noen døde piksler har Samsung Nordic nulltoleranse for pixelfeil og sier de vil gi deg ny TV ved en enkelt død pixel. Den sikkerheten får du ikke fra forhandlere som parallellimporterer. http://www.samsung.com/no/consumer/learnin...skjellen_no.pdf beskriver det Samsung Nordic lover. Det viktigste utenom pixelgarantien er hjemmeservice ved feil, og norsk menysystem og bruksanvisning. Så er det ingen lov som sier at ikke nettbutikker kan levere/love det samme, men da må du sjekke med hver enkelt butikk. Men jeg har et par spørsmål som nesten er det samme som emnet her: Hva er forskjellen på Samsung LE46A656 og LE46A676? I hvert fall A676 har innebygget digital-dekoder. Kan denne brukes også med Canal Digital digital kabel, så jeg slipper en boks og en fjernkontroll, eller er denne dekoderen helt bortkastet for meg? Lenke til kommentar
Fjoslen Skrevet 28. september 2008 Forfatter Del Skrevet 28. september 2008 (endret) om jeg finner TV med A1FXXE/CXXE på slutten på en nettbutikk så kan jeg gå direkte til samsung norge å si at jeg skal ha ny TV visst pixelfeil? Endret 28. september 2008 av DeDDi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå