Gå til innhold

Dine touching moments i filmer

MrLuni

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er enig ang. spoilerne. Selv om poenget med tråden er å trekke fram spesifikke scener i filmer, så er det fullt mulig å putte dem i spoilertags for de som ikke har sett filmen. Spoilertagsene er der for en grunn. Skal ikke være nødvendig å ha sett alle filmer på forhånd før man leser i denne tråden.

Lenke til kommentar
Når Samuel dør i Legends Of The Fall.. og "roadblock'en" på slutten. Det sterkeste jeg noensinne har sett.

Vil nevne Revenge Of The Sith også, når Anakin ligger der som et vrak og brenner til, monologen til Obi-Wan før han drar. Men det er vell mer gåsehud/hjertebank følelse.. er ikke gråting. Men det er utentvil en "touching moment" scene.

Får samme følelse av begge filmene.

Er faktisk utrolig enig i denne!

Legends of the Fall er den nydligste filmen jeg noengang har sett, flere tårer blir felt her. Samme med Star Wars. Utrolig mektig, og drar frem de svakeste sidene i meg ved de scenenene du beskriver.

Lenke til kommentar

Schindlers liste, er mange her, men er noe med den scenen hvor det råder fullstendig kaos i en by og så kommer denne lille jenta gående, hun bare trasker rundt alene, mistet sine, men skjønner nok ikke hva som skjer. Folk blir skutt rundt henne, folk skriker og sørger, men hun bare går uforstyrret før hun går inn i et hus og gjemmer seg under en seng. Det er noe med denne scenen som bare setter en stor klump i halsen på meg. Noe uskyldig skrekkelig ved den. fæle greier. uff.

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Agent Smith: Why, Mr. Anderson? Why do you do it? Why get up? Why keep fighting? Do you believe you're fighting for something? For more than your survival? Can you tell me what it is? Do you even know? Is it freedom? Or truth? Perhaps peace? Yes? No? Could it be for love? Illusions, Mr. Anderson. Vagaries of perception. The temporary constructs of a feeble human intellect trying desperately to justify an existence that is without meaning or purpose. And all of them as artificial as the Matrix itself, although only a human mind could invent something as insipid as love. You must be able to see it, Mr. Anderson. You must know it by now. You can't win. It's pointless to keep fighting. Why, Mr. Anderson? Why? Why do you persist?

Neo: Because I choose to.

Lenke til kommentar

Hmm.. Det er mange gode touching moments i div. filmer nemnt her.

Min største opplevelse dog er nok den siste halvtimen av Garden State. Ein film eg drar fram kvart halvår eller noko, berre for å bli "født på ny".

Lenke til kommentar

Har vel fått tårer i øynene under en film to ganger i løpet av livet mitt.

Den første var som guttunge under Lion King da faren til Simba dør.

Den andre er mer nylig, og kom under The Elephant Man

Ikke når han dør, men scena der han får sin egen leilighet, og han er helt overveldet av begeistring

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...