Gå til innhold

Nytt hk,cpu,psu,kab til gaming-pc


Anbefalte innlegg

Eg skulle hatt eit nytt hovudkort og ein ny prosessor til gaming-pcen. Vil helst at det er så billig som mogleg, men ikkje noko flaskehals på 4850-kortet mitt. Forslag? Har små planar om å overklokke, så det er viktigast at det er billig, ikkje best mogleg til å overklokke.

 

Eg treng og ny straumforsyning som kan gi nok straum til pc-en. Helst så billig som mogleg, og det er ikkje noko minus at den er stille. Kabinett treng eg og. Kan gjerne vere ein pakkeløysning med psu og kabinett. Har sett litt på Antec Sonata III.

 

Så, kom med forslag :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Tiltredes!!!

 

X2 6000+ er bra nok om det er budsjett/billigst mulig du er ute etter. Også i forhold til skjermkortet

 

Ønsker du noe mer ytelse til litt høyere pris, så velger du.

Gigabyte GA-EP45-DS3L, som hovedkort (kr 869,-)

Intel C2D E8400, som prosessor (kr 1350,-)

 

Alt Komplett sine priser. Du ser det blir en 900 kr mer enn AMD-løsningen. Men i og med at du ikke skal klokke ser jeg ikke den store hensikten.

Endret av Bolson
Lenke til kommentar

Stemmer det. 6000+ 89 Watt er en ny versjon (stepping), som faktisk ikke er på lager ennå. Komplett har 4 - 7 dager før de regner med at den er på lager (ubekreftet)

 

Jeg satt derfor opp et alternativ i tillegg i prisguiden, samt la inn AMD-oppsettet (89 Watt)

 

Intel C2D E7200 oppsett. Billigste pris i en butikk, kr 2 743,- (PCutstyr.no)

AMD Athlon X2 6000+ oppsett. Billigste pris i en butikk, kr 2 438,- (PCutstyr.no)

Trolig vil Amentio kunne ha AMD løsningen for en 100 lapp lavere pris om de får 89 Watts versjonen i prislista.

 

Det er kun PCutstyr og Komplett som har 89 Watts versjonen i sine prislister pr dato så langt jeg kan se.

 

Legger også link til en test av E7200 (X-bits lab). Som du ser er E7200 et hakk bedre en 6000+ (enkelte steder markant bedre). E7200 gir ca 17 % bedre ytelse over et utvalg av tester.

 

Det er også mulig å spare en hundrings eller to på Intel-oppsettet ved å velge et P43 eller P35 oppsett.

 

Edit: Litt oppdatering

Endret av Bolson
Lenke til kommentar
Trur eg går for Intel oppsettet. Men kvifor ei Nexus-vifte? Trur eg har ei vifte til overs som kan vere i Sonata-kabinettet, visst det er det som er tenkt. Kor langt trur du eg kan klokke E7200 med standardkjølaren?

 

Som vifte inne i kabinettet, ja. Sonata leveres med 12 cm vifte bak, men det er plass til en vifte bak harddiskene for bedre luftflyt. Har du ei 12 cm vifte lat så bruker du denne.

 

Standardkjøleren gir ikke så mye å klokke på, men du får kjølere til 200 - 250 kr som er gode nok til middels/hard klokking, f.eks Cooler Master Hyper 212.

Lenke til kommentar

Trur eg har bestemt meg for å gå for denne straumforsyninga og dette kabinettet. Var eit ganske sjeldent kabinett og ganske så genialt. Prisen blir faktisk billigare enn Sonata, ivertfall sidan eg har bestemt meg for å bestille frå Datakjeden. Har høyrt OCZ 600w er upåklageleg, så eg reknar med at det samme gjeld for 500w-aren?

 

Den endelige handlelista.+ OCZ psu-en som ikkje var i prisguiden.

 

Ellers reknar eg med å bestille innan eit par dagar. (Eg bestiller tv og. Den blir bestilt frå komplett. Derfor ein del ekstra ting i handlelista som skal vere til ein htpc.)

Endret av Gizmo93
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...