konduktans Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 (endret) Hvis man skal prøve en form for rusmidler, hva skal man starte med da? Har spurte alle jeg kjenner som driver med slikt, og ingen av dem veit hvor man får tak i hasj i byen min. Er muskattnøtt et alternativ? Har aldri prøvd noe "hardere" enn alkohol før. Endret 27. september 2008 av conflict Lenke til kommentar
xersess Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 Oppfordrer deg ikkje til å prøve noko, men hasj er det mildaste. Mildere enn alkohol. Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 27. september 2008 Forfatter Del Skrevet 27. september 2008 Blir man såkalt høy av det? Hvordan føles egentlig det? Er det det samme som å bli stein? Og hva betyr å være "loka"? Lenke til kommentar
GrandMa Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 Rart spørsmål, men jeg vil vel også si hasj. Reaksjonen du vil få av hasj er nok sterkt individuelt. Personlig følte jeg at jeg var i en film samtidig som alt var utrolig morsomt. Lenke til kommentar
GrandMa Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 Muskatnøtt er hvertfall no no. Muskat inneholder dessuten det hallisinogene stoffet mysterisin, som forårsaler en LSD-liknende rus. I lave doser er ikke muskat farlig. Men store doser på 15 gram eller mer er farlige, og kan fremkalle anfall, kvalme, dehydrering og generell smerte i kroppen. Ved doser på rundt 8 gram er muskat et mildt til medium halusinogen, som gir visuelle hallusinasjoner og mild eufori på linje med den man får av marijuana. Muskat inneholder kjemikalier som hindrer hjernen i å stoppe aminosyrer som finnes i vanlig mat, fra å påvirke hjerne og kropp. Tester har vist at muskat ved større mengder reagerer med kroppen mye på samme måte som ecstasy (MDMA). Imidlertid er muskat lite utbredt som rusmiddel, på grunn av sin sterke smak og sandaktig konsistens. Det er også risiko for potensielt smertefulle fysiske sideeffekter og muskatpsykose (se under), og det tar meget lang tid før rusen inntrer, samt at selve rusen kan vare over flere dager. En bruker vil ikke oppleve en rus før seks til sju timer etter muskaten er tatt inn (oralt), og rusen selv varer opptil et døgn, mens ubehagelige sideeffekter kan vare inntil tre dager etterpå. Ved store inntak kan man risikere såkalt "muskatpsykose", en akutt psykisk ubalanse gjenkjent ved halusinasjon, stress, dødsangst og irritasjon. Noen tilfeller har resultert i sykehusinnleggelse, og det er etter sigene få av de som har erfart muskatforgiftning, som anbefaler det eller repeterer erfaringen. Selv i små doser kan muskat være giftig. Inntak av så lite som 1/2 gram kan resultere i tørr munn, høy puls, feber og diaré. Det har amfetaminliknende effekter og kan lede til store inntak av vann. Det finnes ingen spesifikk motgift, annet enn hvile. Det kan ta 24 timer eller mer før man er i form igjen. Muskat er ekstremt giftig ved intravenøst inntak. Muskat kan også føre til leverskader ved langvarig bruk. Tidligere har muskat blitt brukt som abortmiddel. Det kan være dødelig hvis man bruker det regelmessig i store kvanti, men det er ingen problemer med de små dosene man bruker under matlaging. Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 27. september 2008 Forfatter Del Skrevet 27. september 2008 (endret) Oisann, skrev feil. Mente at vi ikke fikk tak i hasj, og at jeg dermed var ute etter alternativer hvis det var noe dere anbefalte Evt. tips til hvor man får tak i hasj. Eller marihuana hvis det er bedre... Endret 27. september 2008 av conflict Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 Kan ikke forestille meg at det kan være lov å si hvor man får kjøpt slik på dette forumet, men hva med i oslo ? ^^ Han på Goldengoal hadde jo en bod midt i byen.. Lenke til kommentar
GrandMa Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 Nei, da vet ikke jeg, ettersom jeg har holdt meg til å prøve hasj. Vil derimot fraråde deg å teste ut sterkere stoffer. Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 27. september 2008 Forfatter Del Skrevet 27. september 2008 Ja, herregud! Hadde aldri i det hele tatt vurdert å prøve heroin eller noe sånt! Egentlig var jeg i mot alt fra alkohol, til røyk og til hasj, men har funnet ut at hverken alkohol eller hasj er så ille. Eller jeg har ihvertfall hørt at hasj er morsomt Noe lengre enn hasj ville jeg aldri gått uansett. Jeg klarer meg bra på skolen, har venner og kjæreste, og rett og slett for mye å miste til å bruke opp livet på slik "skikkelig" narkotika. Hasj hadde dog vært morsomt å prøve. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 Pow! Vi hjelper ikke til å bryte norsk lov her. Stengeeeeeeeees! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg