Oly Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 Jeg og en kamerat holdt på å mekke en ny PC til han, og det viste seg at vi ikke hadde montert CPU viften skikkelig. Dette endte med at PCen skrudde seg av etter en 10 sekunder, men nå vil PCen ikke skrue seg på igjen. Nå har CPU viften blitt montert skikkelig, og PCen nekter fortsatt å skrue seg på. Det har nå gått ca en time siden sist gang vi fikk liv i den nye PCen. I og med at hovedkortet var et MSI hovedkort av den billige varianten (500-600 kr), er det heller ikke et slikt hendig lys som lyser på det når hovedkortet får tilgang til strøm. Hvis CPUen har fått seg et trøkk, går det på noen måter an å "gjennopplive" den, ved f.eks. å hive den i en fryseboks en stund for å få kjølet den ned? Lenke til kommentar
007CD Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 Har dere prøvd å ta strømmen fra HK pluss CMOS batteriet eventuellt en CMOS reset? Dette kan gjøre susen, mest sannsynlig er det hovedkortet som krangler og ikke vil. Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 det skal vell egentlig være ganske vansklig å drepe en cpu nå tildags.. men jeg ville gjort som han over sier.. fjærn all strøm og restart bios. hvordan cpu er det snakk om her? Lenke til kommentar
Oly Skrevet 27. september 2008 Forfatter Del Skrevet 27. september 2008 Dette er en Intel Core 2 Duo CPU, lurer på om det var denne. Vi har kun prøvd å ta ut de to strømledningene i hovedkortet ut (den store og den lille), men dette hjalp ikke. Jeg er redd for at symptonet er svidd CPU, men det hadde vært greit om den plutselig hadde virket igjen neste dag. Vi har ikke fiklet med CMOS batteriet eller en CMOS reset enda, men kanskje det hadde vært en ide. Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 dere må ikke pelle ut bateriet, da mange faktisk klarer å ødlege festene til det... les manualen om hvordan man skal restarte bios Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå