Gå til innhold

Problemer med min Xbox 360 60gb


Anbefalte innlegg

Idag fikk eg min nye Xbox 360 60Gb. Eg pakket den opp og laget den til og koblet til alle ledninger som dei skulle. Så trykkte eg på on-knappen, så gjikk det ca 5 sekunder så lyste det rødt rundt knappen, ikke sann som vanelig Red ring of death, ( 3 "ringer") Nå var det bare 1 "ring" som lyste rødt :ohmy:

Så såg eg på skjermen, der sto det Error, kontakt Xbox support,helt nederst sto det E68, (Vet ikke hva det betyr)

 

Eg skrudde av Xboxen, og tokk ut alle ledningene, og tok av hardisken. så tok eg i ledningene, men hardisken lot eg vere tatt av. Så skrudde eg på igjen. da funket Xboxen som den skulle, men da fikk ikke eg lagret, fikk ikke spille live, osv. :(

 

Eg prøve å ta hardisken på igjen, men da skjedde det samme, etter 5 sekunder sto det error og blinket rødt. bare 1 ring, ikke 3. etter som det eg vet er 3 ringer noe gale. men da er spørsmålet mitt. Hva betyr det att det er kun 1 ring som blinker, og hva betyr error E 68?

 

Her har eg lagt ut en video av hendingen: http://www.youtube.com/watch?v=Djc2VLln_yM

post-172717-1222546724_thumb.jpg

post-172717-1222546742_thumb.jpg

Endret av TCi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fant dette på nettet:

E68: Hard Drive Error... It could be a problem with the Hard Drive itself or a problem with the internal connection to the hard drive, Try removing the hard drive and playing without it, This can also be caused by a Hard Drive Eprom Error. Some also believe this might be caused by a problem with the fans.

MS sine tips: http://support.microsoft.com/kb/917874

Lenke til kommentar
Fant dette på nettet:
E68: Hard Drive Error... It could be a problem with the Hard Drive itself or a problem with the internal connection to the hard drive, Try removing the hard drive and playing without it, This can also be caused by a Hard Drive Eprom Error. Some also believe this might be caused by a problem with the fans.

MS sine tips: http://support.microsoft.com/kb/917874

 

 

Så det viil si att det IKKE har noe med konsollen generelt å gjøre, men hardisken som er noe gale med? :hmm:

Lenke til kommentar
Ta med maskina til butikken, test den med en ny harddisk, funker det, får du nok harddisken me deg, uten å måtte betale eller sende den inn.

 

Mulig du må mase litt, da det er ofte enklest for butikken og bare sende varene videre, de driter i om det er kjipt for deg..

 

Emm, det med å gå i butikken trur eg att eg dropper, butikken er 7-8 timer frå der eg bur. Kjøpte den gjennom nettet, på ei nettbutikk :roll:

Men eg skal teste med en annen hardisk i mårra :hmm:

Funker det da så skal eg spørr om bare en ny hardisk, funker det fortsatt ikke så skal eg sende heile dritten tilbake :D

 

Du har minst 14 dagers angrerett, så hvis de er vanskelige i butikken, så hever du kjøpet, og kjøper en ny et annet sted ;)

 

Men er du sikker på att 14 dagers angrerett e tilgjengelig visst produktet er ødelagt da? :hmm:

Lenke til kommentar
Blås i angreretten, dette er snakk om ein garantisak. Du får neppe returnert ei feilaktig vare.

 

Om det er noko poeng i å sende den tilbake til nettbutikken veit eg ikkje, tar ikkje MS alle sånne saker sjølv?

 

Tror eg er enig med deg, angreretten gjelder vell ikke i det hele tatt den! :yes:

Må vell gåand å få tilsendt en ny hardisk om det kun er den som er gåen? Visst ikke det bare er den, så sender eg hele maskinen tilbake :D

Lenke til kommentar

Jeg må si meg enig med dem som mener at angreretten ikke gjelder hvis den er kjøpt i butikk :) Men som trådstarter sier så er den kjøpt gjennom nettbutikk og dermed har han full angrerett etter loven.

 

Angrerettloven 2000

§ 1. Virkeområde

 

Loven gjelder ved salg av varer og tjenester til forbrukere, når selgeren eller tjenesteyteren opptrer i næringsvirksomhet og avtalen inngås ved fjernsalg eller salg utenfor fast utsalgssted.

Endret av kehax
Lenke til kommentar

Du kan prøve å boote xboxen uten harddisken for å være sikker, da. Starter den normalt da, vet du hvertfall hva feilen er.

 

Men hver av de 4 kvadrantene i sirkelen beskriver forskjellige feil. Fra wikipedia:

 

"In fact, the console displays varying numbers of red lights to indicate different problems, going from 1 to 4 in order of most severe to least. One red light signifies a major hardware failure or system error[4] , depending on which hardware failure or system error it is depends on how the problem can be fixed but in some cases there is no easy recovery and the console must be repaired or replaced. Two means the console is overheating and must be switched off and left to cool. Three, the infamous 'Red Ring of Death', means a general hardware failure and the console must be sent to Microsoft for repairs. All four red lights simply means that the console cannot detect its AV cable."

 

Egentlig er det en genial feature de har laget, at man kan se akkurat hvilken feil som er med boxen bare ved å se på de 4 lysene. Uten dem hadde man vært enda mere clueless. Søk på Red Ring of Death i google så finner du masse artikler om hva de 4 betyr.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Selvfølgelig gjelder angreretten. Selv om det er feil med produktet var dette fra fabrikk og ikke noe du paførte den. Men det enkleste er vel å bare be om en ny hardisk fra nettbutikken du kjøpte den fra.

 

 

Okei, so eg treng ikkje å sende hele konsollen inn igjen, men bare be om en ny hardisk, og sende den GAMMLE inn igjen til nettbutikken ? :D

Lenke til kommentar
Selvfølgelig gjelder angreretten. Selv om det er feil med produktet var dette fra fabrikk og ikke noe du paførte den. Men det enkleste er vel å bare be om en ny hardisk fra nettbutikken du kjøpte den fra.

 

 

Okei, so eg treng ikkje å sende hele konsollen inn igjen, men bare be om en ny hardisk, og sende den GAMMLE inn igjen til nettbutikken ? :D

Hadde akkurat samme problem med min Elite. Måtte sende inn hele driten av ukjent årsak. Antageligvis siden butikken sender maskinen tilbake til MS og leverer en ny til deg. Snakk med nettbutikken du kjøpte den av.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...