Turtlis Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 Noen som har fått ds3 til å fungere under ubuntu ? Har tidligere fått standard sixaxis kontroller til å fungere, men husker faktisk ikke fremgangsmåten... Har googlet litt, og finner kun guider med detaljerte beskrivelser for oppsett via bluetooth, noe som ikke er av interrese for meg, da jeg vil bruke via usb og ikke har bt dongle. help ? Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 27. september 2008 Forfatter Del Skrevet 27. september 2008 fixed. Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Kanskje du burde si litt om hvordan du fikk det til slik at andre som lurer på det samme kan få hjelp? Sleng ved link til guide hvis du fulgte det feks. Lenke til kommentar
TheMaister Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 (endret) Er faktisk så lett som å plugge PS3-kontrolleren i USB-porten, og trykke på PS-knappen, voila i Arch i hvertfall, regner med at det funker i stort sett alle andre distroer Gjort det selv med Sixaxis. DS3 er Sixaxis + Rumble i hovedsak og burde funke prikk likt (- risting) I windows må egen driver brukes og er litt knot :'D Endret 28. september 2008 av TheMaister Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 28. september 2008 Forfatter Del Skrevet 28. september 2008 (endret) Kjører eeebuntu, og eneste jeg trengte var å installere jscalibrator fra "pakkebrønn". Måtte også sette opp kontrolleren i zsnes (snes emu) for å gi knappene riktige funksjoner. Easy. Bluetooth funksjonalitet har jeg ikke satt meg inn i, da jeg ikke har bt-dongle Endret 28. september 2008 av Zaroos Lenke til kommentar
ilovebrownies Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Visste ikke at dette i det hele tatt var mulig jeg Prøvde å koble til med USB kabel siden jeg ikke har BT dongel, men det funker ikke selv om jeg har installert jsconfig. I Zsnes får jeg bare valgt knapp for UP. Kan du gi link til en guide? Finner ikke noe nyttig på google selv. Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 28. september 2008 Forfatter Del Skrevet 28. september 2008 (endret) aiai, skrev feil... ikke jsconfig, skulle være jscalibrator husk å trykke ps knappen (midterste knapp, ps logo) for å slå kontrolleren på kjør jscalibrator, og se til at "Button" knappene på høyre side blinker på følgende måte : Piltast opp : Button 4 Piltast høyre : Button 5 Piltast ned : Button 6 Piltast venstre : Button 7 Trekant : Button 12 Runding : Button 13 Kryss : Button 14 Firkant : Button 15 Start : Button 3 Select : Button 0 Dette er alle knappene jeg bruker i zsnes, men r1,r2,r3,l1,l2,l3 fungerer også. Analog stikker fungerer også, men disse får jeg ikke brukt i zsnes. Endret 28. september 2008 av Zaroos Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Visste ikke at dette i det hele tatt var mulig jeg Prøvde å koble til med USB kabel siden jeg ikke har BT dongel, men det funker ikke selv om jeg har installert jsconfig. I Zsnes får jeg bare valgt knapp for UP. Kan du gi link til en guide? Finner ikke noe nyttig på google selv. Plugg inn og gi oss output fra kommandoen dmesg etterpå Så ser vi om det er noe funky på gang. Lenke til kommentar
ilovebrownies Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Fikk det til å funke nå med jscalibrator Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Takket være denne traaden kjöpte jeg meg en Dualshock-controller. Funker perfekt. Trengte bare aa plugge den inn og den funka! For aa faa koblet den til USB trengte bare aa kjöre et lite program (sixpair) og den dukka straks opp i Bluetooth-programmet til GNOME. Yay!!! Lenke til kommentar
ilovebrownies Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 En liten bagatell bare. Når jeg trykker på en kanpp, så registreres ikke trykket før jeg har sluppet knappen. Dette føles veldig unaturlig i forhold til slik jeg er vant til på NES og SNES. Noen som har funnet en løsning på dette? Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 (endret) ilovebrownies: Snodig, er ikke slik hos meg. Kanskje det er noe med det programmet du brukte til aa sette det opp med (selv brukte jeg ikke jscalibrator, bare konfigurerer selve spillet. Funker flott). Hvilken distribusjon bruker du? Endret 2. oktober 2008 av Rabbid Lenke til kommentar
TheMaister Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Assa ... Sixaxis + emulator = epic win Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Assa ... Sixaxis + emulator = epic win Bruker den med mupen64plus og GFCEU. Skikkelig kos aa ligge i senga og spille med traadlöse kontrollere. Lenke til kommentar
ilovebrownies Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 ilovebrownies: Snodig, er ikke slik hos meg. Kanskje det er noe med det programmet du brukte til aa sette det opp med (selv brukte jeg ikke jscalibrator, bare konfigurerer selve spillet. Funker flott). Hvilken distribusjon bruker du? Bruker Ubuntu 8.04. Vil nok være forskjell da ja, jeg bruker nemlig USB til å koble til Sixaxisen. Har ikke Bluetooth på PC'en Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 (endret) Skjer ikke hos meg via USB heller, bruker ogsaa Ubuntu 8.04 Tror det er jscalibrator som gjör noe rart her. Endret 3. oktober 2008 av Rabbid Lenke til kommentar
x871kx6167ss7 Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Er faktisk så lett som å plugge PS3-kontrolleren i USB-porten, og trykke på PS-knappen, voila i Arch i hvertfall, regner med at det funker i stort sett alle andre distroer Gjort det selv med Sixaxis. DS3 er Sixaxis + Rumble i hovedsak og burde funke prikk likt (- risting) Hmm, får det ikke til å funke jeg. Du koblet PS3 kontrolleren til PC-en med USB, så fyrte du opp en eller annen emulator og det fungerte? Var det ikke noe du måtte gjøre for å opprettholde forbindelsen? Var det USB eller BT du brukte? Hos meg kommer den opp i dmesg, og de lysene på baksiden blinker en stund før de til slutt stopper å blinke. I mupen64plus så kommer kontrolleren opp noen ganger, men for det meste av tiden står det "Null". Lenke til kommentar
TheMaister Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 (endret) Yep 100% Plug 'n play her ... Ble svært positivt overrasket egentlig. Brukte USB-kabel ja. Opprette forbindelse skjedde ved å trykke på PS-knappen. Endret 16. oktober 2008 av TheMaister Lenke til kommentar
x871kx6167ss7 Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Hva har du brukt den til, da? Mupen64plus? Noen bestemte spill? Lenke til kommentar
TheMaister Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Tja. pSX, ePSXe, mupen, zsnes. Funker som en helt vanlig USB-gamepad :S Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå