Gå til innhold

Nettjeneste som sier hvor sikkert passordet ditt er ?

Pizzaen

Anbefalte innlegg

Hei :) Tenkte jeg kanskje skulle ha skaffet meg et nytt passord til diverse tjenester på nettet, siden de jeg bruker nå er ganske kårte og det tar ca 3 min og broutforce de.

De jeg leter etter er en netttjeneste som kan si om passordet er sikkert. En seriøs side som ikke bare er tull :)

Har kommet over mange sider der det står hvor mange år det tar og broutforce et passord, men etter 2 min med de finner du ut at de ikke er helt til og stole på.

Noen som kan linke meg til en seriøs side som gjør det jeg beskriver over?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei :) Tenkte jeg kanskje skulle ha skaffet meg et nytt passord til diverse tjenester på nettet, siden de jeg bruker nå er ganske kårte og det tar ca 3 min og broutforce de.

De jeg leter etter er en netttjeneste som kan si om passordet er sikkert. En seriøs side som ikke bare er tull :)

Har kommet over mange sider der det står hvor mange år det tar og broutforce et passord, men etter 2 min med de finner du ut at de ikke er helt til og stole på.

Noen som kan linke meg til en seriøs side som gjør det jeg beskriver over?

Da har de serriøse problemer hvis de skal gå etter deg.

Hvordan mener du at noen skal bruteforce seg inn på feks Facebook kontoen din? Da må de jo først finne listen over alle brukere. Og den i seg selv er kryptiert på servern.

Og sende tilfeldige passord til en tjeneste går jo ikke. Tar jo ikke akkurat 1ms og få svar tilbake.

Skal de dekryptiere passord du har lagret i IE for eksempel så vet jeg ikke. Det lages en krytpiering av listen i IE i bakgrunn av passorde til brukeren. Men den er jo ikke sikker..

Lenke til kommentar

Microsofts referanse sier seg fornøyd sålenge du har et tall, en stor og en liten bokstav, og passordet er over 8 tegn langt...

Ikke akkurat noen vanskelig formel....

1Aaaaaaa er et supert passord i følge microsoft... :)

Eneste kontruktive microsoft kan fortelle er :

At å bruke en setning som inneholder tall og mellomrom og er over 14 tegn langt, er enkelt og huske, raskt å skrive, og meget sikkert...

Jeg har en 8år gammel bil er et bra passord, sålenge stedet som krever passord tillater mellomrom, om ikke så kan man skrive det fort uten mellomrom også...

Jegharen8årgammelbil .... foreksempel...

Endret av Scorpioen84
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...