Bear^ Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 (endret) Da jeg vandret over Dagbladet slo denne artikkelen mot meg: -Krekar drapstruet meg Nå er dette en påstand som selvfølgelig bør etterforskes før man dømmer den ene eller den andre veien men det får meg til å tenke litt på vår asylpolitikk, er denne virkelig god nok? Det som jeg ser som det største problemet er feige politikkere. De tør ikke gjøre den faktiske endringen som trenges, de snakker om den, men ingen tør gjøre noe. Det som likevel slår meg er at de er "tøff" nok til å sende 12 år gamle mennesker ut av landet som har vært boende i Norge mer eller mindre hele livet. Hvorfor er ikke Krekar ute av landet? Fordi ingen tør gjøre noe. Jeg tror ikke det er norges sikkerhet som står på spill men heller politikkernes rumpe som ikke tåler en liten smekk. Den såkalte "Jern Erna" skulle sende den mannen ut av landet men det ble det ingen ting av. Takk Gud for at Norge ikke bare består av slikt "jern". Jeg skjønner at Norge er under den restriksjonen at de ikke kan sende folk tilbake til hjemlandet sitt hvis det står i fare for livet, men hvorfor skal vi ta vare på kriminelle personer som tydeligvis ikke har rent mel i posen? Min mening er ganske enkelt, om du kommer til landet men nekter å oppgi korrekt identitet til myndighetene så kommer du heller ikke inn i landet. Om du har begått kriminelle handelinger så får du heller ikke komme inn i Norge. Samt at jeg foreslår en innføring av et "prøve" system slikt man har på førerkort. Om man innen en 5 års periode blir dømt for kriminelle handlinger så bærer det på tuppa ut av landet. Jeg er ikke noe rasist av meg men jeg mener at man bruker for mye penger på disse kriminelle invandrene; så mye at man faktisk glemmer dem som faktisk trenger det. Ved å utøve litt strenghet åpner man for at de som faktisk trenger det får det de trenger og får den hjelpen de er ute etter. Hvorfor ska vi kaste bort penger på kriminelle fjompenisser som allerede har utøvet nok kriminelle handlinger? Og hvorfor kan vi ikke bare sende disse ut av landet, retunere dem til der de opprinnelig kom fra og la dem ta seg av dem. Norge kommer til å bli en fristat for kriminelle invandrere. Vi har gode fengsler, god mat i fengslene og latterlige straffer. Selvfølgelg er vi et yndet mål for de kriminelle. Hvorfor sone på en liten betongfylt celle med lusen mat og et bitte lite høl i gulvet for avføring når man kan komme til Norge og få det som plommen i egget? Vi må rette mer fokus på dem som faktisk trenger det og får å gjøre det må vi sile ut dritten og få dem bort. Jo mer påkostninger man har på å ta seg av sarvet av kriminelle jo mindre penger har man å bruke på dem som faktisk trenger det. Endret 27. september 2008 av Bear^ Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 (endret) Hvorfor er ikke Krekar ute av landet? Fordi ingen tør gjøre noe. Jeg tror ikke det er norges sikkerhet som står på spill men heller politikkernes rumpe som ikke tåler en liten smekk. Den såkalte "Jern Erna" skulle sende den mannen ut av landet men det ble det ingen ting av. Takk Gud for at Norge ikke bare består av slikt "jern". Krekar saken er en suppe. Han er ikke ute av landet fordi Norge ikke vil bryte menneskerettighetene ved og sende han tilbake til Irak. Disse rettighetene er viktigere for Norge og de som styrer en det rikets sikkerhet er! Krekar er 100% utvist fra Norge, han ikke muligheten og anke, da dette er en kjennelse fra høyesterett. Skulle gjerne vært med på et nasjonalt styrkeløft og bært mannen til svenskegrensa så fort som mulig! Norge kommer til å bli en fristat for kriminelle invandrere. Vi har gode fengsler, god mat i fengslene og latterlige straffer. Selvfølgelg er vi et yndet mål for de kriminelle. Hvorfor sone på en liten betongfylt celle med lusen mat og et bitte lite høl i gulvet for avføring når man kan komme til Norge og få det som plommen i egget? FrP vil gå nye veier for å redusere soningskøen og få straffedømte til hurtigere soning. - Kjøp av plasser i utenlandske fengsler må vurderes, sier Jan Arild Ellingsen (FrP). Han er nestleder i Stortingets justiskomité og FrPs justispolitiske talsmann. Nå støtter han helhjertet opp om et nytt forslag som fremmes i forbindelse med utarbeidelsen av FrPs nye program. Soning i utenlandske fengsler bør primært gjelde utenlandske statsborgere med begrenset tilknytning til Norge. Det vil ikke være en aktuell løsning for norske statsborgere, sier Ellingsen. Ved kjøp av soningsplasser vil dette antallet kunne økes. Og det er marginale forskjeller i vårt forslag om kjøp av plasser, og regjeringens praksis med å sende lovbrytere til soning i hjemlandet, sier han Flere enn 50 prosent av de innsatte ved Ullersmo landsfengsel er ikke norske statsborgere. Mange av dem soner for organisert kriminalitet. Det er målgruppen vi sikter til, sier Ellingsen. - Jan Arild Ellingsen Les mer! Dette har riktignok blitt debattert utallige ganger, men er såpass viktig at vi godt kan ta en runde til! E: Link Endret 27. september 2008 av roberteh Lenke til kommentar
Skugga Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 Den har vært på trynet siden 70-tallet? Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 27. september 2008 Forfatter Del Skrevet 27. september 2008 Ja noe må man faktisk gjøre for det går utover dem som faktisk trenger det aller mest. Dem som kommer til landet med en reel frykt for livet sitt får avslag mens de som har levet av kriminalitet hele livet eller er kriminelle får komme inn. Det er så riv ruskende galt som det lar seg gjøre. Å sone i utenlandske fengsler synes jeg høres ut som en rimelig god ide. Det bryter ikke med menneskeretts komisjonen for det er ingen land i EU som bryter denne samt at man får vekk en del som strengt tatt ikke har noe i et norsk fengsel å gjøre. Når man har såpass lange soningskører som har i landet så er det klart at noe må gjøres. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 (endret) Norge kommer til å bli en fristat for kriminelle invandrere. Vi har gode fengsler, god mat i fengslene og latterlige straffer. Selvfølgelg er vi et yndet mål for de kriminelle. Hvorfor sone på en liten betongfylt celle med lusen mat og et bitte lite høl i gulvet for avføring når man kan komme til Norge og få det som plommen i egget? Norge kommer ikke til å bli en fristat for kriminelle. Norge er en fristat for kriminelle også kriminelle innvandrere. Flere enn 50 prosent av de innsatte ved Ullersmo landsfengsel er ikke norske statsborgere. Mange av dem soner for organisert kriminalitet. At kriminelle innvandrere burde sone i hjemmlandet et spennede prosjekt, som burde forsøkes. E: Kode Endret 28. september 2008 av roberteh Lenke til kommentar
Ravusy Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 (endret) Å slippe dødstraff i sitt hjemland er ingen mennekserett, det er kun å få en rettferdig rettsak som er en menneskerett. Synd ikke USA gjør som de sier, å ta land som beskytter terrorister som Krekar. Jeg ønsker de velkommen til å ta over ansvaret for Krekar. Endret 28. september 2008 av Svedge Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Et annet spørsmål: Hvorfor skal menneskerettighetene gjelde for mennesker som har brutt de gjenntatte ganger ved sine handliger, tenker blandt annet på vår Norges-venn Mullah Krekar?! Lenke til kommentar
StormEagle Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 (endret) Krekarsaken illustrerer svakheten når det gjelder norsk asylpolitikk. Norge huser masser av krigsforbrytere, voldtektsmenn, mordere og kriminelle og nekter og sende dem tilbake til et land som har dødsstraff, tortur, er i krig, eller hvis de risikerer og bli anngrepet/har fiender i hjemmlandet. Sammtidig så straffes heller ikke disse her i Norge. => har du gjordt noen forfærdelige forbrytelser så er det bare og dra til Norge og du slipper all straff. Her er altså sannheten om Krekar: Hvorfor er ikke denne mannen sendt ut av landet. Og når vi "ikke kan" sende han ut av landethvorfor blir han da ikke straffet i Norge men går fri etter og ha begått masser av krigsforbrytelser og brutt masser av menneskerettigheter? Endret 28. september 2008 av flesvik Lenke til kommentar
Skugga Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Glad jeg ikke bor i Oslo, hadde ikke tålt å føle den feilslåtte politikken firsthand. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Jeg skjønner ikke hvorfor vi i det minste kan utlevere han til Australia hvor han er mistenkt for drap. Ellers burde han selvsagt blitt nektet å komme inn i Norge igjen når han hadde hatt sin første tur tilbake til Irak. Han tilstår jo selv at han var leder av Ansar al-Islam i 11 år etter at han hadde fått opphold i Norge som flyktning, det er enda ett brudd på vilkårene for å være flyktning. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 (endret) Krekarsaken illustrerer svakheten når det gjelder norsk asylpolitikk. Spennede debatt og er ikke uenig i dette. Men det har vel strengt tatt ikke noe med Norsk asylpolitikk og gjøre!? Har vel heller med og gjøre at Norge må følge FN's menneskrettigheter, til tross for at en del mennesker (etter undertegnedes mening), ikke er berettiget til å få denne beskyttelsen...?! E: Kode Endret 28. september 2008 av roberteh Lenke til kommentar
Ravusy Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 USA leverte tilbake Saddam, og Krekar er småfisk i forhold.. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 28. september 2008 Forfatter Del Skrevet 28. september 2008 Vet ikke om det eksistrerer men det skulle vært en internasjonal fengsel en eller annen plass, hvor slike kriminelle som Krekar ble plassert og holdt hvis de ikke kunne sendes til sitt hjemland fordi de strider med menneskerettskomisjonen. Dette fengslet ble styrt og finansiert av samtlige land under FN. Høykriminelle innvandrere som Kreka ville da blitt et problem for det internasjonale samfunnet istede samt at det frigjør resurser i land som f.eks Norge hvor vi bruker alt for mye penger på svada og vas. Det skulle og være mye strengere med norsk asylpolitikk. Fremfor at vi sender folk som nekter å oppgi identitet rett ut av landet beholder vi disse i avente av "hvor kan vi sende dem". La dem være landløse, send dem tilbake med samme fly de kom fra og la det landet ta seg av dem. La dem bli en kasteball i det internasjonale systemet eller kom seg hjem. Hvorfor skal vi bruke resurser på dem? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 (endret) Somaliske flyktninger kom omtrent samtidig til USA og Norge. I Minnesota er de fleste i jobb, her i landet lever de fleste på trygd. I Norge mottar flertallet av somalierne trygdeytelser fra staten. I Minnesota er somaliere blant de etniske gruppene som mottar minst statlig støtte og er mest økonomisk selvstendige http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article2693035.ece Hva gjør vi feil her på berget? Endret 5. oktober 2008 av Jarmo Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Dette er gammelt nytt. Somaliere er den gruppen vi sliter mest med i Norge. Det er da rart at disse er integert og i full jobb andre steder. Problemet er at Norge legger opp til at flest mulig innvandrere blir langtids brukere av sosial og trygde ytelser. Integreringen av innvandrere i Norge er feilslått... Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Hva gjør vi feil her på berget? -I USA lønner utdannelse seg, det gjør det ikke i Norge. -I Norge øker det muligheten for opphold å kvitte seg med alle id-papirer og lyge, i USA er det motsatt. -I USA overlever man knapt om man ikke gidder jobbe, i Norge får man hus, mat, bil, tv, klær, sportsutstyr og fritidsaktiviteter dekket. -I Norge lønner kriminalitet seg, sannsynligheten for å bli tatt er liten og en eventuell straff vil i de fleste land bli sett på som en belønning. -I Norge står sosialistquislingene i kø for å fortelle innvandrere om alle deres rettigheter og sier at om noen noengang nekter dem noe så er det bare å rope om rasisme. Hva annet hadde man forventet seg? 1 Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Fy faen, kjenner jeg blir helt kvalm. Dette er jo diskriminerende i seg selv... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå