Gå til innhold

Overklokking av E8400 på Asus Rampage Formula

Anbefalte innlegg

Hei! Skal gå til innkjøp av en del nye komponenter da de jeg lever med for øyeblikket begynner å nærme seg 3-4 år :/ Har kikket en del på tester og reviews av diverse komponenter de siste dagene og har kommet fram til følgende komponenter;

Kjøling: ENZOTECH Ultra X

CPU: Intel Core 2 Duo E8400 3.0GHz Socket775

RAM: Mushkin DDR2 4096MB extreme Performance XP2-8000 2x2048MB 1000MHz. (5.5.5.15)

Hovedkort: ASUS Rampage Formula X48 Socket 775

Frostytech ga Ultra X meget bra testscore. Endte på E8400 da jeg hørte at de ligger med E0-stepping i hyllene og den var mye billigere enn de andre alternativene, og skulle da være en fin CPU til å overklokke. Litt usikker på RAM'en men jeg endte ihvertfall på det valget etter litt om og men. Lest mye bra om Rampage Formula, og endte med å spytte inn litt penger i et bra hovedkort som visstnok skulle gjøre overklokkingen en del ganger lettere.

Jeg lurer rett og slett på om det er noen som mener at noen av komponentene er av helt feil valg, og i så fall om du/dere har noen bedre alternativer. Planen er å overklokke den til rundt 3.5-4ghZ - er dette optimistisk, eller kan jeg ta i enda mer?

På forhånd takk for alle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har 3.6 GHz selv med nesten nøyaktig samme delene.

Cpu har C0 stepping...

Har RAM: Mushkin DDR2 extreme Performance XP2-8500 1066MHz. (5.5.5.15)

Cpu kjøler er Thermalright ULTRA120 Extreme

Ellers så er det samme hovedkort å cpu, den går sikkert over 3.6 GHz men er ikke så dreven i overklokking så tør ikke. :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...