Gå til innhold

iPod Touch problemer (2.1.1.) helt ny.

Anbefalte innlegg

Yay!

Kjøpte meg en iPod Touch for tre dager siden, den har firmware 2.1.1 og jeg MÅTTE tydligvis brukte iTunes for å i det hele tatt få lagt ut musikk.

Det som irriterer meg grenseløst er hvor tungt og vanskelig det er å legge inn programmer, musikk og film. Jeg er mer faen av mappeløsningen som de fleste MP3-spillere bruker, type = Min Datamaskin, åpne en mappe og dra/slippe inn filer. Men har må tydligvis alt gjennom synkronisering, verifisering, godkjenning og masse annet jeg har NULL peiling på.

Jeg har brukt ekstremt lang tid å å laste ned programmer slik som QuickPown, ZiPhone og quickpwn for å nevne noe. Slik jeg forstår det må man "jailbreake" eller noe slikt for å få programmer jeg allerede har (type .ipa filer)

Kunne gjerne brukt sjappa til Apple, men der MÅ man ha kredittkort for å få den til å funke? Må innrømme at jeg er litt splitta - brukermenyene, oppsettet, lyden og alt er genialt. Men brukeranvendelsen (mitt bruk) er ræva..... :rolls eyes:

Prøver å få hjelp her, og før folk rekker å si... google! Jeg har googlet i fire timer kanskje. Prøvd ALT jeg kan. !!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forstår at hvis du ikke har vært borti iTunes før kan alt dette virke litt problematisk og nytt, og at Google kan være vanskelig hvis du ikke helt vet hva du skal søke etter.

iTunes

iTunes MÅ du bruke for å kunne legge innpå filmer, musikk og bilder (altså medieinnhold). Du MÅ ikke synkronisere, du kan velge å ordne dette manuelt. Det liker jeg bedre, har bedre kontroll og kan legge innpå musikk og filmer fra venners iTunes bibliotek osv.

Når det gjelder programmer fra iTunes krever dette en bruker. Det finnes guider på internett som viser deg hvordan du kan lage en bruker uten kredittkort og dermed kan du laste ned de programmene som er gratis (og de finnes det mange av).

Jailbreaking

Det å jailbreake vil si at du åpner opp iPoden din for 3. partsprogramvare. Da kan du også laste ned spill og programmer fra andre sider (som regel ulovlig nedlastning) og legge de innpå Touchen din. Ved jailbreaking vil du også miste garantien på iPoden din.

Mappestrukur i Min Datamaskin

iPod Touch er en iPod modell som du ikke får opp i det hele tatt i Min Datamaskin. Alt gjøres fra iTunes.

Håper dette ga noen svar, lurer du på mer er det bare å spørre =)

Lenke til kommentar

Yes! Men det finnes lovlige programmer/spill man kan legge inne (freeware) derfor er jeg interessert i å få denne iPoden jailbreaket. Selve garantien bryr jeg meg ikke så mye om. Alle PDA-telefoner/dingser støtter jo alt av kompanible filer, så hvorfor gjør ikke iPoden det? Joda, forstår det jeg. Apple skal tjene penger på monopolet, og det fungerer bra for Apple sin del har jeg lest...

Slike guider ja? mmm... får google litt til jeg da. =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...